Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، معرفی یک الگوی حسنه برای زندگی و تعامل با خانواده و اجتماع پیرامون، سوژه‌ای جدید برای طراحان دیواره نگاره سه‌راه دانشجو شهر بوشهر شد تا مضاف بر بُعد ایام حزن اندوه رحلت آن بزرگوار، به معرفی ابعاد زندگی ایشان به عنوان یک الگو نیک برای مردمان باشد.

عضو کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: پیامبر مهر و رحمت و عطوفت، پدر معنوی امت و دربرگیرنده بسیاری از صفات نیکو برای ماست، نمونه عقل و کمال و سرچشمه حکمت و جلال، مظهر علم و حکمت و اسوه شجاعت و پرهیزکاری و در یک‌کلام، انسان به تمام معنا و واجد تمامی مقامات و ارزش‌های بلند انسانیت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایمان زندی نیا افزود: فردی که در هیچ‌یک از اعمالش نشانی از ضعف و ناپسندی نمی‌توان یافت و رفتارش خالی از هرگونه پراکندگی و تناقض است.، خلاصه سخن اینکه او انسانی معصوم و مصون از خطا و مبرّا از لغزش و افضل مخلوقات جهان هستی است. از این رو خداوند متعال در آیه ۲۱ سوره مبارکه احزاب پیامبر را الگویی نیک برای مردمان معرفی کرده است.

عضو شورای اسلامی شهر بوشهر بیان داشت: بارزترین صفت نبی اکرم (ص) که شهره و زبانزد هر زن و مردی است، امین بودن پیامبر است. امین بودن، امانت‌داری و صداقت در رفتار و گفتار در کوچک‌ترین نهاد اجتماع یعنی خانواده و بین زن و مرد یک سیاست در زندگی و زیربنای تمامی اعمال خیر است. اگر در خانواده‌ای صداقت و درستکاری سرلوحه امور قرار بگیرد بسیاری از صفات نیک به دنبال آن خواهد آمد.

زندی نیا با اشاره به صفات نیک پیامبر در خانواده، از پیامی که این دیوار نگاره به دنبال آن است پرده برداشت و افزود: وفاداری، اعتماد، احترام متقابل، ایجاد ثبات در زندگی و … از نتایج امانت‌داری و صداقت است و رفتار و عادات برعکس آن نیز باعث بروز مشکلات در زندگی خواهد شد. آنچه امروزه نیز دامن‌گیر برخی خانواده‌ها شده است عدم معرفی یک الگوی درست برای الگو گرفتن اعضا یک خانواده از آن است، بنابراین در این اثر سعی شد با معرفی یکی از صفات پیامبر در کنار هزاران صفات دیگر پیامبر به خانواده‌ها، شیوه صحیح زندگی سالم و خوشحال را برای زوجین معرفی کنیم.

ترویج سبک زندگی سالم

مدیر هنری پروژه نیز در گفت‌وگو با خبرنگار مهر بیان داشت: ایام تولید اثر مصادف با شهادت پیامبر (ص) بود و طبیعتاً برای آنکه مخاطب به سبب مناسبت با اثر ارتباط برقرار کند مستلزم استفاده از گنبد خضرای رسول گرامی اسلام و البته زینت بخشیدن به اثر بودیم.

احسان طوسی افزود: دیوارنگاره به این صورت معرفی می‌شود که خانواده‌ای بوشهری متشکل از زن و مرد و فرزندان در شب رحلت پیام عظیم الشان اسلام در منزل خود گرد هم آمده‌اند و مشغول دعا و مناجات در یک فضای ساده هستند که در دورنمای کار گنبد خضرای پیامبر مشخص است.

طوسی ادامه داد: آنچه در این اثر قابل تأمل و ذکر است این است که سبک زندگی سالم اعضا خانواده در کنار همدیگر را که به واسطه الگو گرفتن از پیامبر آموخته‌ایم در یک فضای معنوی و البته صمیمی گرد هم نشان دهیم، نوری که بر گنبد پیامبر درخشان و نمایان است و شهر را روشن کرده است همان صفات نیکی است که در خانه‌ها به فراخور به‌کارگیری این صفات و الگوی قرار دادن رسول خدا در زندگی روشنی‌بخش و چراغ راه هدایت خانواده‌ها در ظلمات گمراهی و زلالت خواهد بود.

این هنرمند و فعال حوزه خانواده گفت: استفاده از آسمان و ابرهای دورانی حول گنبد رسول خدا القا کننده این پیام است که هستی بر مدار رسول خدا می‌چرخد و هر که خود را به دایره این صفات نزدیک کند بیشتر از آن بهره‌مند خواهد شد و هرچه از آن دور شود در زلالت و گمراهی گرفتار خواهد شد.

وی افزود: روشنی‌بخش محفل این خانواده به عنوان نمونه که ترسیم‌شده است در کنار روشنی‌بخش منازل اطراف گنبد حضرت رسول نیز به همین معنا است. استفاده از رنگ گرم در کنار روشن نبودن اثر به سبب ایام رحلت، فضاسازی بوم استان بوشهر و خانه‌ها و … از ویژگی‌های ظاهری اثر است.

این دیوار نگاره توسط هنرمندان بوشهری طراحی و با حمایت سازمان فرهنگی شهرداری بندر بوشهر و در ایام رحلت بوشهر اکران شد.

کد خبر 5320656

منبع: مهر

کلیدواژه: رحلت پیامبر بوشهر شورای شهر بوشهر ویروس کرونا آمار کرونا زلزله واکسن کرونا بوشهر کرمانشاه عزاداری 28 صفر گرگان واکسیناسیون کرونا رحلت پیامبر اکرم ص مشهد سیستان و بلوچستان شیوع کرونا خراسان رضوی صفات نیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۱۱۶۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خطر فراموشی در کمین زندگی عشایری

قائم‌مقام سازمان امور عشایری کشور گفت: به دلایل مختلف نمادهای هویتی عشایر مغان در حال از دست رفتن است و مستندات زندگی عشایری رفته رفته به دست فراموشی سپرده می شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، مهدی میزبان ‌در آئین اختتامیه جشنواره کوچ عشایر در جعفرآباد مغان اظهار داشت: به دلایل مختلف نمادهای هویتی عشایر مغان در حال از دست رفتن است و مستندات زندگی عشایری رفته رفته به دست فراموشی سپرده می شود.

وی با تاکید بر اینکه سران طوایف عشایر باید نسبت به این فقدان حساسیت نشان دهند، خاطرنشان کرد: استفاده از نماد آلاچیق به عنوان سازه نماد استان اردبیل در همه تریبون‌ها و مراکز رسمی استان باید انجام شود تا با این روش های جلوی فراموشی و نسیان داشته های عشایری را بگیریم.

قائم مقام سازمان امور عشایری ایران با تاکید بر برندسازی محصولات و تولیدات عشایری باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: ضروری است تا دستاوردها و محصولات تولیدی عشایر مغان از قبیل لبنیات، تولیدات سنتی و بافته های داری آنها برندسازی شده و به نام این طوایف ثبت شود.

میزبان با اشاره به اینکه عشایر هویت و تاریخ ملت ایران هستند، خاطرنشان کرد: دومین جشنواره بین المللی عشایر مغان ظرفیتی عظیم برای معرفی توانمندی های عشایر ایران در سطح ملی و بین المللی است و در این زمینه باید تمامی دستگاه های اجرایی پای کار باشند.

قائم مقام سازمان امور عشایری کشور عشایر مغان را جزو عشایر بااصالت و ریشه دار کشور معرفی کرد و گفت: معرفی و تبیین خدمات و ثمرات عشایر شاهسون مغان ضروری است و در این راستا برگزاری کنگره و همایش ملی و استانی برای معرفی و تبیین جایگاه جامعه عشایری در زندگی مردمان ایران زمین و به خصوص استان اردبیل مهم به نظر می رسد.

میزبان ثمرات برگزاری دومین جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر شاهسون مغان را یادآور شد و بیان کرد: هدف از برگزاری این رویداد هماهنگی دستگاه های اجرایی برای مدیریت کوچ و معرفی آداب و سنن و زندگی مردمان کوچرو استان اردبیل و استان های شرکت کننده است.

وی خواستار برندسازی محصولات تولیدی جامعه عشایری مغان از جمله پنیر و لبنیات تولید شده توسط این قشر شد و گفت: لازم است که تولیدات این زحمتکشان در قالب برند شاهسون تولید و در بازارهای داخلی و بین المللی عرضه شود.

قائم مقام سازمان امور عشایری کشور از حضور 656 ایل و طایفه مستقل عشایری در کشور خبر داد و تصریح کرد: این عشایر در قالب سه ایل بزرگ بختیاری، قشقایی و شاهسون در حال کار و تولید هستند.

میزبان با بیان اینکه 60 اداره و دستگاه اجرایی در راستای ساماندهی امور عشایر دخیل هستند، اظهار کرد: خدمات رسانی به جامعه عشایری و هماهنگی برای خدمات بیشتر دو وظیفه اساسی سازمان امور عشایری کشور است که با تمام توان در ادای وظیفه به این جامعه مهم و بزرگ کشور تلاش می کنیم.

وی جمعیت جامعه عشایری کشور را 251 هزار خانوار و بیش از یک میلیون و 315 هزار نفر اعلام کرد و افزود: جامعه عشایری ایران 1.4 درصد جمعیت کشور را تشکیل می دهند اما در عین حال 25 درصد گوشت قرمز و 35 درصد صنایع دستی و بخش زیادی از گیاهان دارویی و مواد لبنی کشور را تامین می کنند.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • خطر فراموشی در کمین زندگی عشایری
  • بافت تاریخی بندر بوشهر با مشارکت مردم بازآفرینی می‌شود
  • عرضه «صفات الهی» در کتابفروشی‌ها
  • انسیه خزعلی : الگوی ایرانی - اسلامی را در خانواده ها احیا می کنیم/ جنبش تعهد به خانواده را مطرح کرده ایم
  • ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در حال ساخت است / احداث ۵۳ شهرک جدید استانی
  • معرفی مراکز برتر مشاوره و سبک زندگی دانشگاه‌های کشور
  • شهدا بهترین الگوی جامعه هستند/ برای ادامه راه انقلاب به یاد و راه شهدا نیاز داریم
  • بافت تاریخی بوشهر یکی از ظرفیت‌های مهم گردشگری ایران است
  • بازآفرینی بافت تاریخی بوشهر با مشارکت مردم
  • موزه‌ای که به یک فقر تربیتی پاسخ گفت/ اسباب‌بازی، دروازه شور خلاقانه