Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

به گزارش نشریه انگلیسی مترو، گفته می شود این حادثه درمیان فرآیند توزیع متزلزل واکسن در اتحادیه اروپا و زمانی اتفاق افتاد که کشورهای مختلفی چون فرانسه ایمنی واکسن آکسفورد/آسترازنکا را زیر سوال می بردند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، از قرار معلوم محموله بزرگی از واکسن های آکسفورد از هلند روانه انگلیس بوده، اما در آخرین دقایق تغییر مسیر داده و هرگز به انگلیس نرسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مساله باعث اختلاف و کشمکش بین بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس و امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه شد.

«رود دوبر» رئیس آسترازنکا پیشتر در سال جاری گفت که انتظار می رود این محموله فورا به انگلیس وارد شود.

اما آنطور که به نظر می رسد اتحادیه اروپا در میانه تنش در زمینه تدارک واکسن و نگرانی از جنگ واکسن، مانع از انتقال واکسن ها به انگلیس شده است.

یک منبع دولت انگلیس گفت: فرانسه واکسن ها را همان زمانی از ما ربود که نشان داد از ایمنی کافی برای مصرف برخوردار نیستند. مکرون یکی از مقام های اتحادیه اروپا بود که علنا ایمنی این واکسن ها را زیر سوال برد.

وی افزود: جلوگیری از خارج کردن واکسن ها از اتحادیه اروپا می تواند به بهای جان افرادی تمام شود که منتظر دریافت دُزهای اول و دوم واکسن هستند.

این مناقشه که اوایل سال جاری روی داد، مناسبات اتحادیه اروپا و انگلیس را به پایین ترین سطح خود رساند که در پی خروج رسمی انگلیس از اتحادیه اروپا به وقوع پیوست.

در همان زمان مجادله، یک دیپلمات اتحادیه اروپا اعلام کرد که شرکت آسترازنکا به انگلیس و اتحادیه اروپا وعده هایی داده است که نمی تواند انجام دهد، از اینرو باید توافقی در این زمینه صورت گیرد.

اتحادیه اروپا تاکید دارد نحوه مدیریتش بر توزیع واکسن عادلانه بوده و هست، در حالی که بسیاری از کشورهای در حال توسعه به دلیل اولویت دادن به اتباع خود که در معرض خطر کمتری هستند نسبت به خارجی هایی که در معرض خطر بیشتر هستند، به ملی گرایی واکسن متهم شده اند.

پربیننده ترین اردوغان: مرزبندی‌های جعلی در شرق مدیترانه را نمی‌پذیریم واشنگتن: آماده بازگشت به تعهدات برجامی هستیم واکنش علی اف به حضور اسرائیل در مناطق مرزی جمهوری آذربایجان دلیل برگزاری رزمایش در شمال غرب کشور چیست؟ ماجرای یک دعوای قدیمی بین ایران و افغانستان توافقاتی مهمی صورت گرفت

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: واکسن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۱۱۷۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری متهم به سرقت ۸۰۰ میلیونی سنگ فیروزه در نیشابور

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، فرمانده انتظامی شهرستان نیشابورگفت:با اعلام یکی از شهروندان نیشابوری مبنی بر سرقت سنگ‌های فیروزه از مغازه وی، ماموران دایره تجسس کلانتری  عملیات رد یابی وی را آغاز و وی را شناسایی کردند.

سرهنگ حسبن احمدی افزود: متهم پس از شناسایی و هماهنگی‌های قانونی، دستگیر و خودرو وی نیز توقیف شد.

وی گفت: در بازرسی از مخفیگاه متهم سنگ‌های فیروزه سرقتی به ارزش تقریبی ۸۰۰ میلیون ریال کشف و ضبط شد.

فرمانده انتظامی نیشابوربا بیان اینکه؛ متهم در مواجهه با ادله و مستندات پلیس به بزه انتسابی خود اعتراف کرد، افزود: تحقیقات از متهم برای کشف دیگر سرقت‌های احتمالی دیگر ادامه دارد.

سرهنگ احمدی گفت: سارق پس از سرقت با یک دستگاه خودرو پژو ۲۰۶ از محل متواری شده بود که همین اطلاعات موجی سهولت کار پلیس شد.

دیگر خبرها

  • دستگیری فیشینگ کار حرفه‌ای در کرج
  • بسیج دبیرستان‌های فرانسه در حمایت از فلسطین
  • ۹۳ فقره انواع سرقت در گلستان کشف شد
  • جنبش حامی فلسطین به دبیرستان‌های فرانسه کشیده شد
  • رییس‌جمهور چین به فرانسه می‌رود
  • اگر واکسن آسترازنکا زده‌اید، بخوانید
  • اذعان بورل به از دست رفتن قدرت آمریکا
  • دستگیری متهم به سرقت ۸۰۰ میلیونی سنگ فیروزه در نیشابور
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ / اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • اعتراف آسترازنکا به عوارض مرگبار واکسن/ رشوه، دروغ و پنهان‌کردن حقیقت برای تجارت با سلامتی انسان‌ها