Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، نسبت به خطر ابتلا به نوع شدید بیماری در افرادی که هنوز واکسن دریافت نکرده اند، هشدار داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو دکتر مهرزاد لطفی با اشاره به خیز آهسته موارد ابتلا و بستری بیماران مشکوک و یا دارای علائم کرونا ویروس در بیمارستان‌های استان، تاکید کرد: مجموعه سلامت استان با تلاش شبانه روزی برای ایجاد وضعیتی مطلوب در کنترل بیماری کووید۱۹، خواستار رعایت کامل شیوه نامه‌های بهداشتی از سوی شهروندان در کنار انجام واکسیناسیون علیه کروناویروس است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او با اشاره به افزایش تعداد مراجعه مردم استان به مراکز ۱۶ ساعته تشخیص و درمان سرپایی کرونا افزود: مدیریت و کنترل مطلوب بیماری کووید۱۹، بدون مشارکت آحاد مردم میسر نیست و ضرورت دارد همه شهروندان نسبت به این امر احساس مسوولیت داشته باشند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز از شهروندان خواست تا در صورت مشاهده علائم کروناویروس، به پزشک خانواده خود مراجعه کنند تا با انجام تست‌های تشخیصی در صورت نیاز، در زمان مناسب از بیماری خود آگاه شده و از شدت یافتن بیماری و نیاز به بستری در مراکز درمانی پیشگیری شود.

دکتر لطفی یکی از راهکار‌های اصلی مهار کروناویروس و پیشگیری از موج‌های بعدی آن در سطح جامعه را واکسیناسیون خواند و افزود: دانشگاه علوم پزشکی شیراز با تمام توان و با استفاده از ظرفیت‌های موجود در استان، مشغول انجام سریع واکسیناسیون علیه این بیماری است و ضرورت دارد جمعیت هدف در استان برای ایمنی بیشتر در برابر این بیماری، دریافت سریع واکسن را جدی بگیرند.

بررسی آخرین وضعیت واکسیناسیون در پایگاه‌های استان، وضعیت ابتلا در مناطق مختلف استان، آمار نمونه‌های انجام شده آزمایش کرونا طی روز گذشته تاکنون، علت‌های جان باختن مبتلایان در ۲۴ ساعت گذشته، وضعیت سلامت بیماران در بخش‌های عادی و ویژه بیمارستان‌های استان و روند خدمت رسانی به مبتلایان و موارد مشکوک در مراکز درمانی از دیگر محور‌هایی بود که رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این نشست مورد ارزیابی قرار داد.

دکتر لطفی همچنین ظرفیت تخت‌های ویژه و عادی بیمارستان‌های استان، چگونگی فعالیت مراکز منتخب درمان سرپایی کروناویروس، میزان مراجعه به این مراکز و آخرین اقدامات کارگروه‌های مختلف ستاد دانشگاهی را بررسی کرد.

معاونان و مدیران ارشد دانشگاه نیز در این نشست به بیان توضیحاتی در خصوص آمار‌های ابتلا، بستری و فوت ناشی از کروناویروس، مبتلایان و افراد بستری در مراکز درمانی و بیمارستان‌ها و شیوه خدمت رسانی به آنان، میزان سهمیه واکسن کروناویروس، ظرفیت تخت‌های بستری و ویژه بیمارستان‌های استان، پرداختند.

چهارصد و نوزدهمین نشست ستاد مدیریت بیماری کووید ۱۹ در دانشگاه علوم پزشکی شیراز صبح امروز چهاردهم مهر، در دفتر ریاست دانشگاه و با حضور معاونان، مدیران و مسوولان ارشد دانشگاه برگزار شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: کرونا بهداشت واکسیناسیون دانشگاه علوم پزشکی شیراز بیمارستان های استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۱۱۸۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هزینه‌های درمان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان‌های زاهدان رایگان شد

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: تمام هزینه‌های درمان و بستری کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان رایگان است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سیستان و بلوچستان و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، محمدکاظم مؤمنی اظهار کرد: طبق ابلاغ وزارت بهداشت تمامی بیمارستان‌های دولتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان موظف هستند پذیرش، بستری، اعمال جراحی، اقدامات تشخیص و درمانی، دارو و ترخیص کودکان زیر ۷ سال که دارای بیمه هستند را به‌صورت رایگان انجام دهند.

وی افزود: خدمات دارویی قابل ارائه به کودکان زیر ۷ سال که به‌صورت سرپایی در بیمارستان‌ها انجام شود رایگان نیست.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان عنوان کرد: رایگان شدن درمان کودکان زیر ۷ سال گامی بلند در راستای حمایت از آینده‌سازان مملکت و خانواده‌های آنان است.

مؤمنی یادآور شد: کودک تا ۷ سالگی در معرض خطر انواع بیماری‌ها قرار دارد که ممکن است برخی از این بیماری‌ها را تا آخر عمر به همراه داشته باشد بر همین اساس باید درمان در دوران کودکی آغاز و به پیشگیری از بروز بیماری‌ها کمک شود.

کد خبر 750952

دیگر خبرها

  • صدور ۱۰ مجوز فعالیت گردشگری سلامت در مشهد
  • تشدید نظارت بر فعالیت مراکز سرگرمی «اتاق فرار» در استان تهران
  • اجرای پویش سلامت دهان و دندان، از امروز
  • دستاورد تازه پزشکی؛ تشخیص آرتروز ۸ سال قبل از ابتلا به این بیماری
  • هزینه‌های درمان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان‌های زاهدان رایگان شد
  • پرداخت بیش از ۲۰ هزار میلیارد ریال از مطالبات کادر درمان فارس
  • انجام ۵۲ هزار زایمان در بیمارستان‌های فارس
  • واکنش وزیر بهداشت به ماجرای مسمومیت پزشکان در شیراز/ عین‌الهی: وقتی می‌گویند عالم بدون عمل همین است!
  • واکنش وزیر بهداشت به مسمومیت پزشکان در شیراز
  • واکنش وزیر بهداشت به ماجرای مسمومیت پزشکان در شیراز