Web Analytics Made Easy - Statcounter

صادق خلیلیان روز چهارشنبه در نشست مدیرکل و معاونان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با وی، بیان کرد: تحقق توسعه کشور در گرو توسعه فرهنگی است.

وی افزود: در ادبیات توسعه همه ابعاد آن شامل توسعه اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و ... بهم پیوسته و تفکیک ناپذیرند؛ از سوی دیگر نیز می توان گفت مساله اقتصاد و فرهنگ با یکدیگر ارتباطی دوسویه دارند چه بسا اقتصاد قوت بگیرد و موجب پشتوانه فرهنگی شود یا  اینکه تضعیف مساله فرهنگ منجر به تضعیف وضعیت اقتصادی شود لذا مساله اقتصاد و فرهنگ نیز قابل تفکیک نیستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار خوزستان با اشاره بحث نفود فرهنگ بیگانه بیان کرد: نباید اجازه دهیم چنین اتفاقی آن هم در استانی تاثیرگذار و راهبردی همچون خوزستان رخ بدهد.

وی  تنوع قومی و فرهنگی را یک ظرفیت بین‌المللی دانست و ادامه داد: باید بتوانیم از قومیت‌های مختلف و فرهنگ‌های متنوع استان که نه تنها یک ظرفیت ملی بلکه ظرفیت بین المللی هستند به بهترین شکل استفاده کنیم و آن را نقطه قوت تلقی کنیم.

خلیلیان افزود: تنوع قومی و فرهنگی خوزستان و اتحاد میان اقوام و فرهنگ‌ها یک پشتوانه مهم برای توسعه به شمار می رود که آن طور که باید این تنوع  یا مورد توجه نبوده یا کمتر از آن استفاده شده است.

وی بیان کرد: تلفیق فرهنگ ها و برآیندی که از مجموعه آن‎ها  به دست می آید می‌تواند نقطه قوت یا خبرهای خوبی باشد که از استان به بیرون می‌رود یا معرفی استان در سطح کشور باشد.

استاندار خوزستان گفت: فرهنگ و تنوع قومی خوزستان جای کار بسیاری دارد و امیدوارم متولیان فرهنگی استان بتوانند در این زمینه اقدامات خوبی را آغاز کنند.

برچسب‌ها اقوام ایرانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقوام ایرانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان اقوام ایرانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۱۱۹۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شورایی که به‌دنبال مسائل حاشیه‌ای باشد موفق نیست

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان گفت: اعضای شورا باید توجه کنند شورای شهر یا روستا هستند نه شورای شهرداری،  شورایی موفق است که مسائل منطقه را شناسایی و راه‌حل آن را ارائه دهد نه اینکه صرفاً به‌دنبال مسائل حاشیه‌ای شهرداری باشد، چنین شورایی عملکرد خوبی ندارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خوزستان محمد خانچی امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ در همایش ملی روز شوراها اظهار کرد: همزمانی عملکرد شوراها با شروع دولت سیزدهم و تزریق اعتباراتی که سال‌های سال پرداخت نشده بود می‌تواند در کارنامه شورایی‌ها تأثیرگذار باشد، باید در مدت باقی‌مانده کارهای عقب مانده و روی زمین مانده جبران شوند و تحول جدی و اساسی در منطقه ایجاد شود.

وی افزود: باید همه توجه کنند شورای شهر یا روستا هستند نه شورای شهرداری، شورایی موفق است که مسائل منطقه را احصاء کرده و راهکار حل آن را ارائه دهد نه اینکه صرفاً صبح تا شب دنبال شهردار و برخی مسائل حاشیه‌ای شهرداری باشد و چنین شورایی عملکرد خوبی ندارد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان تصریح کرد: اینکه یک شهردار با حضور اعضای شورای شهر پیگیر مسائل است تا بتواند مشکلات را رفع کند لذت بخش است، این شورا قطعاً شورای شهر به معنای واقعی است.

خانچی با اشاره به اهمیت استفاده از نظرات مردم و توجه به مسائل از نگاه مردم و استفاده از تجارب گفت: باید در کنار مردم بودن تمرین شود و از مردم فاصله گرفته نشود تا موفق باشیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان توضیح داد: با تزریق نقدینگی تقریباً معوقات حقوقی به حداقل رسیده است و باید به گونه‌ای رفتار شود تا شکاف ایجاد نشود؛ باید توجه شود مبلغ عوارض آلایندگی محدود است و نباید به این پول وابسته شد زیرا اگر به این پول وابسته شوند و منابع جایگزین خلق نشود دچار مشکل خواهند شد.

خانچی با تاکید بر برنامه‌ریزی برای دهه کرامت و اربعین حسینی (ع) اضافه کرد: از هم اکنون باید برای اربعین حسینی (ع) برنامه‌ریزی شود و فضای شهرها به ویژه روستاها و شهرهایی که در محور طرق الحسین (ع) باید تغییر کند به گونه‌ای که زائران متوجه تغییر شوند.

وی خاطرنشان کرد: جهاد تبیین عملکرد مسئولان است و در این راستا باید کارها منعکس شود تا نگاه مردم نسبت به ما خوب باشد.

کد خبر 748863

دیگر خبرها

  • تشکیل قرارگاه شهید آوینی فرصتی برای حمایت از تولیدات هنری است
  • دو انتصاب جدید در جشنواره اتقان
  • شورایی که به‌دنبال مسائل حاشیه‌ای باشد موفق نیست
  • ۱۰۰ هزار میلیارد تومان در حوزه مدیریت شهری مرکزی هزینه شده است
  • پردیس فرهنگ و رسانه تبریز آماده افتتاح شد
  • هم اندیشی علمی مساله حجاب؛ حکمرانی نرم و سخت برگزار می شود
  • ساخت ۲۳۰ واحد برای جا به جایی ساکنین منبع آب اهواز
  • تجلی شرافت انسانی در خیزش نخبگانی
  • استغاندار هرمزگان: نگران توسعه صنعتی هرمزگان هستیم
  • متن و حاشیه فرهنگ و هنر در هفته گذشته