Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از بانک مرکزی، جلسه مجازی «گروه ۲۴» در سطح معاونین، عصر امروز به ریاست  پیمان قربانی، معاون اقتصادی بانک مرکزی برگزار شد. در این جلسه، ضمن تهیه متن اولیه بیانیه پایانی گروه که به ریاست رئیس کل بانک مرکزی تشکیل می‌شود به گفتگو درخصوص ضرورت کمک نهاد‌های بین المللی برای بهبود شرایط اقتصادی کشور‌ها در دوره پس از همه‌گیری ویروس کرونا پرداخته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



یادآور می‌شود که در این جلسه بر ضرورت همکاری بین‌المللی به منظور دسترسی عادلانه تمام کشور‌ها به واکسن کرونا و همچنین تولید واکسن جهت پیشگیری از ابتلای افراد در کنار تامین دارو، تجهیزات پزشکی از طریق افزایش میزان پرداخت تسهیلات با نرخ بهره پایین سازمان‌های مالی بین‌المللی به کشور‌های کم‌درآمد تأکید شد.

علاوه بر آن، با توجه به تغییرات سریع آب وهوایی و نگرانی ایجاد شده ناشی از آن، بر ضرورت همکاری گسترده‌تر صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی با سایر سازمان‌های مالی بین‌المللی جهت ایجاد دسترسی به تسهیلات بلندمدت کم بهره به کشور‌های درحال توسعه به منظور گذر از وضعیت کنونی و انطباق با شرایط مناسب تأکید شد.

ذکر این نکته ضروری است که ریاست گروه ۲۴ که در اجلاس سالانه ۲۰۲۰ صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی به مدت یک سال به ایران اعطا شده بود، در پایان اجلاس سالانه پیش‌رو به کشور گواتمالا واگذار می‌شود.

گفتنی است این گروه با قدمت طولانی متشکل از وزاری دارایی و روسای بانک مرکزی کشور‌های در حال توسعه، از جمله ایران؛ که با ۲۴ عضو تشکیل شده بود اکنون ۲۸ عضو دارد؛ مکان مناسبی برای تبادل نظر کشور‌های عضو در زمینه‌های اقتصادی و تدوین سیاست‌گذاری‌های بهینه در جهت رشد و اعتلای آنان تلقی می‌شود. همچنین در قالب این گروه، فرصت همکاری و هم‌اندیشی با سایر سازمان‌های بین‌المللی فراهم شده است.

خاطرنشان می‌شود، بیانیه پایانی گروه که خطاب به صندوق بین المللی پول (IMF) و بانک جهانی (WB) تهیه می‌شود، در واقع، بیانگر انتظارات و درخواست‌های کشور‌های در حال توسعه از این دو نهاد جهت ایجاد فضای بهتر و عادلانه‌تر اقتصادی است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بانک مرکزی کرونا بانک مرکزی بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۱۲۰۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بخش خصوصی می تواند از فروپاشی اقتصادی افغانستان جلوگیری کند

بانک جهانی در آخرین گزارش خود زیر عنوان «بررسی چالش‌ها: مقابله با رکود اقتصادی و تورم» نگاشته است که حمایت از بخش خصوصی در افغانستان می‌تواند، تا حدی از فروپاشی اقتصادی این کشور جلوگیری کند.

بانک جهانی گفته است کاهش ۲۶ درصدی رشد تولید ناخالص داخلی و حمایت‌های خارجی، تصویر روشنی را از چشم‌انداز تاریک اقتصادی افغانستان ترسیم می‌کند.

براساس گزارش بانک جهانی، ممکن است چالش‌های ساختاری در بخش خصوصی همراه با کاهش حمایت‌های بین‌المللی مانع هر گونه پیشرفت اقتصادی در افغانستان شود.

برپایه این گزارش، این رکود اقتصادی می‌تواند، سبب افزایش فقر و بیکاری در افغانستان شود، جایی که نیمی از جمعیت آن به‌شدت نیازمند کمک‌های خارجی هستند.

به گفته بانک جهانی، کشاورزی در افغانستان می‌تواند، سبب رشد اقتصاد در کشور شود.

این نهاد بین‌المللی همچنان سرمایه‌گذاری‌ در زیرساخت‌های آبیاری و نیز دسترسی دهقانان به بازارها برای افزایش بهره‌گیری از محصولات زراعتی‌شان را مهم خوانده است.

این در حالی است که دو روز پیش بانک جهانی گفته بود که این نهاد ۸۴ میلیون دلار کمک به افغانستان را به‌منظور مبارزه با بحران‌ اقتصادی و تطبیق پروژه‌های معیشتی در کشور تایید کرده است

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • توجه دولت و دولتمردان به سامان دادن اقتصاد کشور ضروریست
  • بخش خصوصی می تواند از فروپاشی اقتصادی افغانستان جلوگیری کند
  • وابستگی اقتصاد به بانک‌ها چالش‌آفرین است
  • بانک‌های خصوصی استان کرمان هیچ کمکی به استان نمی‌کنند
  • نشست مشترک اقتصادی مقامات ایران و افغانستان
  • راهکار پایان دادن به تقاضای کاذب دلار
  • ضرورت مبارزه ایران و افغانستان با داعش به عنوان تهدید مشترک
  • برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات
  • بخش خصوصی؛ ضد تحریم، ارزآور
  • رئیس جدید اداره امور شعب استان گلستان معرفی شد