Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-06@14:11:10 GMT

رفع تصرف اراضی ملی و دولتی دهلران

تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۱۲۱۸۵

رفع تصرف اراضی ملی و دولتی دهلران

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ،عبداله بهادری  مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام  در خصوص این رفع تصرف گفت: ظرف چند روز گذشته عده‌ای از اشخاص سودجو و فرصت طلب شبانه به صورت سازماندهی شده اقدام به تصرف ۶۰۰ متر از اراضی ملی و دولتی شهر دهلران کردند.

او افزود: با هوشیاری مسوولان اداره راه و شهرسازی شهرستان دهلران و یگان حفاظت از اراضی ملی و دولتی این اداره با هماهنگی دستگاه قضا و نیروی انتظامی نسبت به رفع تصرف زمین مذکور اقدام قانونی به عمل آمد و ضمن رفع این تصرف با زمین خواران در این خصوص برخورد قانونی صورت گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل راه و شهرسازی ایلام با بیان اینکه افراد فرصت طلب و سودجو از عدم آگاهی و شناخت مردم به قوانین سوء استفاده می‌کنند، تاکید کرد: اشخاص زمین خوار و سودجو با سوء استفاده از احساسات و عواطف مردم مظلوم نمایی کرده و در شبکه‌های مجازی اقدامات دستگاه‌های متولی برخورد با زمین خواران را متهم به تخریب املاک شخصی اقشار ضعیف جامعه می‌کنند، در صورتی که زمین‌های تصرف شده توسط این اشخاص از املاک با متراژ بالا و کاربرد‌های مرغوب هستند.

بهادری یادآور شد: زمین رفع تصرف شده اخیر شهر دهلران ۶۰۰ متر مربع با کاربری تجاری و ارزش حدود هشت میلیارد تومان است.

او ضمن قدردانی از همراهی و همدلی دستگاه قضا و نیروی انتظامی در رفع تصرف اراضی استان اضافه کرد: مردم در معاملات خود شرایط احتیاط را رعایت کرده و بدانند که قرارداد‌هایی که در این زمینه در بنگاه‌های املاک بین اشخاص منعقد می‌شود فاقد وجاهت قانونی است، لذا پس از اخذ استعلامات لازم از اداره کل راه و شهرسازی استان و ادارات راه و شهرسازی شهرستان‌ها، نسبت به خرید ملک اقدام کنند و با مشاهده هرگونه زمین‌خواری با شماره تلفن شبانه روزی ۱۶۵۶ یگان حفاظت اراضی راه و شهرسازی استان اطلاع دهند.

انتهای پیام/ د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: رفع تصرف اراضی ملی راه و شهرسازی رفع تصرف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۱۲۱۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۱۵۰۰ مترمربع از اراضی ملی عنبرآباد رفع تصرف شد

به گزارش خبرنگار مهر، محمدحسین ناصری، صبح دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران گفت: به همت نیروهای پاسگاه ویژه حفاظت از منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان عنبرآباد در راستای صیانت و حراست از حقوق بیت‌المال، ۱۵۹۰ مترمربع از اراضی ملی گمرکان که چندی پیش توسط افراد سودجو مورد تصرف قرار گرفته بود از ید آنها خارج شد.

وی افزود: مردم طبیعت دوست می‌توانند در تماس با شماره ۱۳۹ و ۱۵۰۴ کد امداد جنگل و مرتع اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان گزارش‌ها و اخبار خود را در زمینه آتش‌سوزی عرصه‌های منابع طبیعی، تخریب و تصرف اراضی ملی، قاچاق گیاهان دارویی، حفر چاه غیر مجاز در اراضی ملی و … اطلاع‌رسانی کنند تا از ورود خسارت‌های جبران‌ناپذیر به عرصه‌های مرتعی و جنگلی جلوگیری شود.

کد خبر 6098233

دیگر خبرها

  • بیش از ۱۵۰۰ مترمربع از اراضی ملی عنبرآباد رفع تصرف شد
  • ۱۱ هکتار از اراضی دولتی در جنوب کرمان رفع تصرف شد
  • سند تک برگی تمام اراضی ملی در محدوده و حریم شهر زهک اخذ شد
  • سند تک برگی تمامی اراضی ملی محدوده و حریم شهر زهک اخذ شد
  • اخذ سند تک برگی تمامی اراضی ملی در محدوده شهر زهک
  • بازگشایی و رفع تصرف ۹۱ هکتار از اراضی رودخانه‌ای
  • رفع تصرف اراضی ملی ۱۳۰ میلیارد ریالی در تالش
  • اراضی ملی در شهرستان طرقبه و شاندیز رفع تصرف شد
  • واگذاری قابل توجه زمین در زنجان برای اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن
  • اراضی رودخانه‌های استان یزد رفع تصرف شدند