Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهور گفت: ساخت یک میلیون مسکن در سال با توجه به ظرفیت‌های کشور شدنی است و اگر منابع و امکانات کشور تجمیع شود، این کار، قابل انجام است.

به گزارش قدس آنلاین، در نخستین جلسه شورای عالی مسکن که عصر امروز به ریاست آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی تشکیل شد، سیاست‌گذاری، نظارت و ایجاد هماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی بررسی و بر لزوم همکاری همه نهادها و فعال شدن ظرفیت‌های کشور برای ساخت مسکن و رفع دغدغه‌های مردم در این زمینه تأکید شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جمهور در این جلسه مسکن را یکی از اولویت‌های اصلی مردم دانست و گفت: دولت مصمم است برای رفع دغدغه‌های مردم به‌ویژه جوانان و تسهیل زمینه ازدواج آنان، همه ظرفیت‌های کشور را در حوزه مسکن فعال کند.

آقای رئیسی با بیان اینکه ساخت مسکن حتماً باید براساس نیازهای مردم در مناطق مختلف کشور انجام شود، گفت: ضرورت دارد احداث مسکن در مناطق شهری و روستایی براساس نیازسنجی‌های کارشناسی انجام شود.

رئیس جمهور با تأکید بر لزوم تشکیل بانک زمین در کشور به عنوان یکی از ارکان مهم ساخت مسکن، گفت: زمین‌های متعلق به دستگاه‌های دولتی در سراسر کشور باید در سامانه‌ای ثبت شود و ضرورت دارد در جلساتی با وزارت اقتصاد و دارایی ابهامات احتمالی درباره این زمین‌ها به دقت و با اولویت رفع نیازهای مردم بررسی و برطرف شود.

آقای رئیسی ساخت و تولید مسکن را پیشران اقتصاد دانست و گفت: احداث مسکن می‌تواند بسیاری از صنایع را در کشور فعال کند و اگرچه وزارت راه و شهرسازی مسئولیت حوزه مسکن را برعهده دارد، اما همه وزارتخانه‌ها و دستگاه‌ها باید در این زمینه کمک و همکاری کنند.

رئیس جمهور با اشاره به لزوم دسترسی آسان به مصالح ساختمانی و توجه جدی به صنعتی‌سازی مسکن، افزود: مسکن مهر اقدام خوب و قابل قبولی بود، اما نواقصی داشت و نباید در طرح جدید مسکن، نواقص قبلی وجود داشته باشد.

آیت‌الله رئیسی گفت: همزمان با احداث واحدهای مسکونی، خدمات‌رسانی در حوزه آب، برق، گاز و خدمات اجتماعی به دقت محاسبه شود، تا بعداً مشکلی ایجاد نشود.

رئیسی با تأکید بر اینکه دولت درحوزه مسکن نقش حمایت، هدایت و نظارت خواهد داشت، گفت: دولت وظیفه دارد تسهیلات و نظارت‌های لازم را در زمینه تولید مسکن ارایه کند و اگر وظیفه خود را به درستی ایفا کند، جریان ساخت مسکن در کشور رونق می‌گیرد.

رئیس جمهور در این جلسه همچنین از اعضای شورای عالی مسکن خواست تا ۱۰ روز آینده ابعاد مختلف طرح جدید مسکن را به دقت بررسی کنند.

آیت‌الله رئیسی گفت: دولت الگوهای مناسب شهرسازی را در اصلاح بافت‌های فرسوده نیز به مردم ارایه می‌کند و باید با ارایه مشوق‌های لازم، سرمایه‌گذاری در حوزه مسکن را افزایش دهیم.

رئیس جمهور همچنین با تأکید بر اهمیت نقش تعاونی‌ها در حوزه مسکن، گفت: نقش تعاونی‌ها در بخش اقتصاد کم‌رنگ شده است که باید پررنگ شود و در افزایش تولید مسکن نیز می‌تواند بسیار تأثیرگذار باشد.

آقای رئیسی تأکید کرد: نیاز مسکن در کشور بیش از یک میلیون واحد در سال است، ضمن اینکه چند سال هم عقب‌ماندگی در این حوزه وجود دارد و تعجب می‌کنم که چرا برخی در این موضوع کارشناسی شده، تشکیک می‌کنند.

رئیسی گفت: ساخت یک میلیون مسکن در سال با توجه به ظرفیت‌های کشور شدنی است و اگر منابع و امکانات کشور تجمیع شود، این کار، قابل انجام است.

درحاشیه نخستین جلسه شورای عالی مسکن به ریاست رئیس جمهور، شش تفاهم‌نامه همکاری بین وزارت راه و شهرسازی و تعدادی از وزارتخانه‌ها، نهادهای انقلابی و بخش خصوصی برای احداث واحدهای مسکونی امضا شد.

احداث ۵۰۰ هزار واحد مسکونی برای شاغلان، اعضای وابسته و رزمندگان توسط وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، تولید و تأمین مسکن برای خانواده‌های کارگری، بازنشستگان و مستمری‌بگیران وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تأمین مسکن ۳۶۰ هزار مددجوی تحت پوشش کمیته امداد امام در مناطق شهری و روستایی توسط کمیته امداد، تأمین زمین و احداث سالانه ۴۲۰ هزار واحد مسکونی توسط بنیاد مسکن و احداث ۲۰۰ هزار واحد مسکونی برای خانواده‌های کارگری و بخش تعاون کشور توسط اتاق تعاون ایران، تفاهم‌نامه‌هایی بود که بین وزارت راه و شهرسازی و دستگاه‌های مذکور در حضور رئیس جمهور به امضا رسید.

منبع: فارس

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: آیت الله رئیسی مسکن ظرفیت های کشور حوزه مسکن رئیس جمهور دستگاه ها ساخت مسکن یک میلیون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۱۲۲۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پروژه قهرمان‌سازی از رئیسی؛ کدام دستاورد دولت در قالب فیلم و سریال می‌گنجـد؟

دولت سیدابراهیم رئیسی قریب به 3 سال است که روی کار آمده و طی این مدت عملکردهای خود را در حوزه‌های مختلف به ثبت رسانده و دیگر به‌راحتی می‌توان عملکرد دولت را به بررسی و قضاوت نشست. اینکه دولت در چه حوزه‌ای چه عملکردی از خود به‌جای گذاشته است.

رئیسی و مردانش برخلاف آنچه گفتند و وعده دادند عملکردهای چندان موفقیت‌آمیز و امیدوارکننده‌ای در حوزه اقتصاد را نداشتند تا به جامعه اینگونه القاء کنند که عملکردی فراتر از دولت‌های گذشته داشتیم و بابت این عملکردها باید مورد تقدیر و تکریم هم قرار بگیریم.

روزنامه آرمان ملی نوشت: رئیس‌جمهور و دولتمردان معتقدند که وضعیت جامعه به‌لحاظ مسائل مختلف مساعد و رو به پیشرفت است و انتقادها نیز محلی از اعراب ندارد و آنها که از وضعیت فعلی انتقاد می‌کنند درکی از عملکرد دولت ندارند. از طرفی، اما تحلیلگران، کارشناسان و مردم عادی که این شرایط را با گوشت، پوست و استخوان خود لمس می‌کنند نظر دگرگونه‌ای دارند و معتقدند که دولت رئیسی نه تنها نسبت به گذشته عملکرد مطلوب‌تر و بهتری نداشته بلکه هر چه جلوتر می‌رود روند عملکردها و منبعث از آن شرایط جامعه بغرنج‌تر می‌شود.

نگاهی به افزایش لجام‌گسیخته قیمت‌ها در بازارهای مختلف مثل سکه و ارز که تاثیرات فزاینده خود را بر کالاهای مصرفی و مایحتاج مردم گذاشته و می‌گذارد بیانگر آن است که عملکرد دولت چندان قابل قبول نبوده و نیست.

جالب اینکه در چنین شرایط بغرنج اقتصادی برخی دولتمردان یا چهره‌های سیاسی و نمایندگان از عملکرد مطلوب دولت می‌گویند و معتقدند که باید از این عملکرد فیلم درست کرد و به نمایش عموم درآورد. چنانکه سیدمحمد حسینی، معاون پارلمانی دولت شهریورماه گذشته در این خصوص گفته بود: «لازم است برای تک تک این اقدامات و دستاوردها مستند و حتی فیلم و سریال ساخته شود و نمایشگاه برپا گردد.» این همان اختلاف نگاه به عملکردهاست که جامعه خود را در وضعیت بغرنجی می‌بیند، اما دولت و جریان همراه معتقد به ساخت فیلم از عملکردهای دولت هستند.

* 2 نوع فیلم از عملکرد دولت

نگاهی به کارکرد 3 ساله دولت نشان می‌دهد که دولت در تحقق بسیاری از وعده‌های خود از جمله ساخت یک میلیون مسکن؛ ایجاد یک میلیون شغل، رساندن تورم به نصف و تک رقمی کردن آن و تک نرخی کردن ارز ناموفق بوده است. مسائلی چون برجام و FATF نیز به حال خود رها و کلا کنار گذاشته شده است. اما اینکه برخی بدون نگاه به این مسائل و گویی اینکه در این جامعه زندگی نمی‌کنند و از دولت عملکرد اقتصادی حمایت می‌کنند قابل تامل است.   چنانکه اخیرا حجت‌الاسلام مرتضی آقاتهرانی، رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت؛ «قطعا با توجه به اقدامات دولت لازم است که فیلمی از این اقدامات ساخته شود. اطلاع‌رسانی و اینکه مردم را در جریان اقدامات شایسته دولت قرار دهیم باید انجام شود. دولت دستاوردهای مثبتی در حوزه سیاست خارجی و داخلی داشته است که باید در این رابطه اطلاع‌رسانی شود و بهتر است این اطلاع‌رسانی در قالب ساخت فیلم یا مستند باشد.»   با مطالعه برخی از این اظهارات دقیقا این پرسش پیش می‌آید که باید از کدام اقدام و عمل دولت فیلم ساخت که مردم ببینند و از دیدن آن لبخند رضایت بر لبان‌شان بنشیند. تورم میانگین 40 درصد در 3 سال اخیر را که قرار بود طی مدت 4 سال نصف و سپس تک رقمی شود یا قیمت ارز را که تا کانال70 هزار تومانی رفت و با کاهش 11 هزار تومانی در کانال 59 هزار تومان قرار دارد و برخی مدح و ثنایش می‌گویند؟ البته این همان ارزی است که قرار بود تک نرخی شود.   شاید هم می‌خواهند از چندین دوره مذاکرات بی‌حاصل برای احیای برجام فیلم بسازند. به هر حال اگر هم فیلمی ساخته شود از دو نگاه مورد بررسی قرار خواهد گرفت.   در فیلمی که دولت از اقدامات خود بسازد؛ قهرمان آن سیدابراهیم رئیسی است که به قرائت دولتی‌ها مدیریت بی‌عیب و نقصی را به نمایش گذاشته و توانسته شرایط را مطلوب و جامعه را راضی نگه دارد. ضدقهرمانش هم منتقدانی هستند که دلسوزانه نسبت به شرایط جامعه و عملکردهای انتقادآمیز هشدار می‌دهند. اما فیلمی که واقعیت امور را به جامعه نشان دهد قهرمانش دولتمردانی خواهند بود که با عملکردهایشان تورم افسارگسیخته و قیمت ارزی را ببار آورده و چنین وضعیت اقتصادی را برای مردم رقم زده‌اند. ناگفته پیداست آنچه در باب دولت در قالب انتقاد از عملکردها گفته می‌شود دلسوزانه و از سر خیرخواهی است و اینکه برخی هر نقد و انتقادی را سیاه‌نمایی می‌خوانند از این رو است که یا تعریف درستی از نقد ندارند و یا نمی‌خواهد کسی به دولت متبوع‌شان انتقادی وارد شود.

دیگر خبرها

  • تاکید رئیسی بر حضورگسترده‌تر مردم در دور دوم انتخابات مجلس
  • پروژه قهرمان‌سازی از رئیسی؛ کدام دستاورد دولت در قالب فیلم و سریال می‌گنجـد؟
  • ۱۷۰ هزار طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای جدید کشور فعال است
  • ساخت و بهسازی ۱۴۵ واحد مسکن مددجویی در بندرعباس
  • عزم جزم دولت برای به سرانجام رساندن مینی پالایشگاه دهدشت
  • خبر جدید معاون رئیسی برای ایرانیان مقیم خارج از کشور
  • معاون رئیس‌جمهور: بهترین فرصت برای بازگشت ایرانیان خارج از کشور فراهم است
  • رئیسی: به صورت ویژه در دستور کار وزرا و مدیران دستگاه‌های اجرایی باشد
  • رئیسی: خیزش دانشجویان غربی حامی مظلومین غزه خاموش نخواهد شد
  • رئیسی: گشت ارشاد مدیران باید در دستورکار وزرا باشد