Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@14:16:06 GMT

کشف بیش از ۲۵ تن انواع مواد مخدر در آذربایجان‌غربی

تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۱۲۳۵۲

کشف بیش از ۲۵ تن انواع مواد مخدر در آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، سرهنگ سامان غنی‌زاده در نشست خبری که به مناسبت هفته نیروی انتظامی و در سالن جلسات فرماندهی انتظامی آذربایجان‌غربی برگزار شد، اظهار داشت: نیروی انتظامی خود را از جنس مردم می‌داند و تمام فعالیت‌های خود را در راستای افزایش امنیت جامعه به‌کار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه برنامه‌های نیروی انتظامی با شعار «پلیس هوشمند، امنیت پایدار» در سطح استان آذربایجان غربی برگزار خواهد شد، تصریح کرد: این شعار برگرفته از فرمایشات مقام معظم رهبری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون هماهنگ کننده نیروی انتظامی آذربایجا‌ن‌غربی با بیان اینکه محورهای برنامه‌های هفته نیروی انتظامی ارتقای سرمایه اجتماعی پلیس، مقبولیت پلیس، تولید امنیت توسط جامعه ، امید آفرینی است، ادامه داد: عطر افشانی مزار شهدا، دیدار با خانواده شهدا و جانبازان، تجلیل از نخبگان علمی و تلاشگران حوزه بهداشت و درمان، سربازان کارآفرین، کارکنان نمونه، بهره‌برداری از طرح‌های اجتماعی و علمی از نمونه برنامه‌های نیروی انتظامی در طول هفته ناجا است.

غنی‌زاده تصریح کرد: برگزاری مسابقات ورزشی، ایجاد نمایشگاه پیشگیری از اعتیاد، تکریم از شهروندان قانون‌مدار، اجرای طرح‌های خدمات رسانی بهداشتی در مناطق محروم بخش دیگری از برنامه‌های ناجا است.

وی ادامه داد: در حوزه جرایم بیش از ۷۵ درصد جرایم مربوط به سرقت‌ها بوده که در این راستای بیش از ۱۵۳ باند شناسایی و متلاشی شده‌اند.

معاون هماهنگ کننده نیروی انتظامی آذربایجا‌ن‌غربی افزود: ۱۶ طرح عملیاتی در حوزه جرایم سرقت انجام شده است که ارزش این اموال بیش از ۸۰ میلیارد ریال بوده است.

این مقام مسئول افزود: در حوزه کالا و ارز قاچاق به ارزش ۱ میلیارد و ۷۷۰ هزار ریال کشف و در این رابطه ۲۱ باند متلاشی شده است.

غنی‌زاده تأکید کرد: بیش از ۲۷۳ هزار و۲۴۸ مورد فوریت انتظامی در ۶ ماه اول سال انجام شده است.

وی با اشاره به اجرای طرح‌های مشاوره‌ای در سطح کلانتری‌ها، تصریح کرد: در راستای کاهش پروند‌ه‌های ورودی به قوه قضاییه دفاتر مشاوره ای در سطح کلانتری‌ها ایجاد شده است.

معاون هماهنگ کننده نیروی انتظامی آذربایجا‌ن‌غربی خاطرنشان کرد: بیش از ۷۵ درصد پرونده‌های ورودی به کلانتری با اقدامات مشاوره‌ای به نتیجه رسیده است.

غنی‌زاده با بیان اینکه در ۶ ماه گذشته ۲۵ تن و ۸۳۴ کیلوگرم انواع مخدر و پیش‌ساز مواد مخدر در استان کشف شده است، افزود: از این میزان، بیش از ۴ تن و ۲۶۸ انواع مواد مخدر و ۲۱ تن و ۵۶۷ کیلوگرم انواع پیش‌ساز مواد مخدر هستند.

وی خاطرنشان کرد: در این خصوص ۷ هزار و ۱۶۳ نفر در این زمینه دستگیر و ۴۰ فقره باند قاچاق مواد مخدر در این زمینه متلاشی شدند.

این مقام مسئول گفت: در ۶ ماه اول سال بیش از ۳۴۹ پرونده در حوزه جرایم اقتصادی به ارزش ریالی ۳ هزار و ۶۹۰ میلیارد ریال تکمیل شده است.

غنی‌زاده ادامه داد: در حوزه جرایم فضای مجازی بیش از ۳ هزار و ۴۱۱ فقره پرونده تشکیل و در این رابطه ۳۴۰ نفر شناسایی و دستگیری شده است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: مواد مخدر کشفیات آذربایجان غربی هفته نیروی انتظامی ناجا نیروی انتظامی حوزه جرایم مواد مخدر غنی زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۱۲۳۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آذربایجان غربی پیشرو در توسعه دیپلماسی منطقه‌ای است

به گزارش خبرنگار مهر، محمدصادق معتمدیان عصر شنبه در دیدار با سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در نخجوان با اشاره به اینکه توسعه دیپلماسی منطقه‌ای از سیاست‌های مهم دولت سیزدهم است، گفت: آذربایجان‌غربی یکی از استان‌های پیشرو در توسعه دیپلماسی منطقه‌ای در کشور است.

وی با اشاره به اینکه دیپلماسی فعال منطقه‌ای و ارتباط با همسایگان از جمله اولویت‌ها و برنامه‌های مهم دولت سیزدهم است، افزود: آذربایجان غربی به دلیل موقعیت خاص جغرافیایی و همسایگی با چند کشور، در حوزه دیپلماسی فعال منطقه‌ای از استان‌های پیشرو بوده و در دولت سیزدهم توانسته ارتباطات خوبی با کشورهای همسایه در حوزه‌های مختلف به ویژه در حوزه اقتصادی ایجاد کند.

معتمدیان همچنین با اشاره به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های مهم آذربایجان غربی در حوزه دیپلماسی منطقه‌ای، خاطرنشان کرد: همسایگی با سه کشور، قرار گرفتن در مسیر کریدورهای اصلی از جمله شرق و غرب و غرب، جاده ابریشم، وجود مرز رسمی فعال با ترکیه و دسترسی به اروپا از طریق این کشور و زیرساخت‌های حمل و نقل از جمله سه فرودگاه و خطوط ریلی، موجب شده آذربایجان‌غربی نقش فعالی در دیپلماسی منطقه ایفا کند.

استاندار آذربایجان‌غربی به ظرفیت‌های بازگشایی مرز تمرچین برای اعزام زائرین اربعین حسینی و استقبال زائران خارجی از این امر نیز اشاره کرده و افزود: در سال گذشته ۱۰ هزار زائر خارجی از مرز تمرچین به کربلای معلی اعزام شدند که ۲ هزار نفر از این زائران، اهل کشور آذربایجان بودند و امسال نیز آذربایجان‌غربی آماده میزبانی از زائران خارجی است.

معتمدیان در پایان با اشاره به مشترکات فرهنگی تاریخی و مذهبی آذربایجان غربی با نخجوان، اضافه کرد: آماده افزایش روابط و گسترش تعاملات با نخجوان در راستای سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران هستیم.

کد خبر 6090414

دیگر خبرها

  • توقیف کامیون حامل ۲۶۷ کیلو مواد مخدر شیشه در غرب تهران
  • کشف ۶ کیلوگرم مواد مخدر در کلاله
  • ۵۷۰ کیلوگرم تریاک با همکاری پلیس استان سمنان کشف شد
  • کشف ۲۴۵ کیلوگرم حشیش و تریاک در هرمزگان
  • کشف هروئین از معده قاچاقچیان در جهرم
  • ۱۵۰ بسته هرویین در معده ۲ قاچاقچی
  • دستگیری عوامل نزاع در پارک «گوللر باغی»
  • دولت سیزدهم از سرمایه‌گذاران حمایت می‌کند
  • دستگیری عوامل نزاع و درگیری در پارک گوللر باغی ارومیه
  • آذربایجان غربی پیشرو در توسعه دیپلماسی منطقه‌ای است