Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه استان ها خبرگزاری تقریب، در سوگ شهادت امام هشتم(ع)، سراسر ایران در ماتم است و مشهدالرضا(ع) بار دیگر کانون عزاداری‌های این ایام خواهد بود. با توجه به عدم امکان برگزاری اجتماع عظیم عزاداران رضوی و ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی، خادمان حضرت رضا(ع) علاوه بر اجرای دقیق و نظارت بر مصوبات بهداشتی در برنامه‌های حرم، تدارک ویژه‌ای برای پوشش رسانه‌‌ای این عزاداری‌ها دیده‌اند تا امکان ارتباط زنده با حرم حضرت رضا(ع) در هر نقطه‌ای از ایران و جهان فراهم باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علاوه بر شبکه‌های تلویزیونی ملی و استانی، شبکه‌های بین‌المللی متعددی، مراسم عزاداری‌های شهادت امام هشتم(ع) در حرم مطهر رضوی را به صورت زنده پخش خواهند کرد و علاوه بر آن، آستان قدس رضوی از بستر فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی به نشانی aqr_ir، ارتباط زنده مخاطبان با حرم مطهر را برقرار خواهد کرد.

آیین خطبه‌خوانی
طبق سنت دیرینه و همزمان با شب شهادت امام رضا(ع) آئین خطبه‌خوانی امشب با حضور خدام بارگاه منور رضوی برگزار شد. این مراسم با حضور جمع محدود خدام رضوی و با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی از ساعت 18:30 در صحن انقلاب حرم مطهر رضوی آغاز شد.

در این مراسم خطبه شب شهادت توسط رضا نبوی و حجت‌الاسلام و المسلمین غفاری قرائت شد و علی ملائکه مداح و ذاکر اهل بیت(ع) به مرثیه‌سرایی و ذکر مصیبت پرداخت. همچنین ولی الله کلامی، شاعر آئینی کشورمان، در مدح و ثنای حضرت رضا(ع) شعرخوانی کرد. آئین شمع‌گردانی نیز همراه با مداحی ذاکر اهل بیت(ع) حاج مهدی رسولی انجام شد.
 
ویژه برنامه‌های روز شهادت حضرت رضا(ع)
پنج شنبه 15 مهرماه مصادف با 30 صفر سالروز شهادت امام رئوف نیز ویژه برنامه‌ای با عنوان «یا غریب الغربا» از ساعت 9 در محل ایوان مقصوره مسجد گوهرشاد حرم مطهر رضوی با سخنرانی آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی برپا می‌شود. امیر عارف، مداح اهل بیت(ع) نیز در  این مراسم به ذکر مصیبت می پردازد.
 
اجرای مراسم چهارپایه‌خوانی
مراسم عزاداری چهارپایه‌خوانی در صحن پیامبر اعظم(ص) نیز از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده ویژه روز شهادت این امام همام است که با مداحی میثم مطیعی، مهدی میرداماد، مهدی رسولی، مهدی سروری، جعفر ملائکه و دکلمه‌خوانی امیر حسین کرامتی بعد از نماز ظهر و عصر در صحن پیامبر اعظم(ص) برگزار می شود.
 
عزاداری زنان نوغان
همچنین فردا در سالروز شهادت حضرت رضا(ع)، ویژه برنامه «حماسه نوغان» با محوریت عزاداری زنان نوغان در حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود.
این مراسم با قرائت آیاتی از کلام الله مجید آغاز می‌شود و در ادامه حجت‌الاسلام والمسلمین پناهیان به ایراد سخن می‌پردازد.
همچنین ابوذر بیوکافی، مداح و ذاکر اهل بیت(ع) و احمد رضا علوی، شاعر آیینی کشورمان، مرثیه‌سرایی و شعرخوانی خواهند کرد.
 
مراسم شام غریبان شهادت
غروب فردا و همزمان با شام شهادت ثامن الحجج(ع) نیز، مراسم شام غریبان با حضور خدام بارگاه منور رضوی در صحن انقلاب حرم مطهر رضوی بعد از نماز مغرب و عشا برگزار می‌شود. قرائت صلوات خاصه، شعرخوانی و ذکر مصیبت از برنامه‌های این مراسم است که با حضور هادی الهی، قاری برجسته حرم مطهر رضوی، سید رضا یعقوبی آل، شاعر آئینی کشورمان، احمد واعظی، مداح و ذاکر اهل بیت(ع) و مهدی بهروزیان، نوجوان دکلمه خوان، برگزار می‌شود. این مراسم از ساعت 18:30  فردا در صحن انقلاب اسلامی حرم آغاز خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

کلیدواژه: ذاکر اهل بیت ع حرم مطهر رضوی برگزار می شود ویژه برنامه شهادت امام حضرت رضا ع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۱۲۶۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات ویژه پلیس علیه فروشندگان سلاح و مهمات در فضای مجازی

سردار وحید مجید دراین‌باره گفت: همزمان با آغاز سال ۱۴۰۳ و در راستای پاکسازی و ارتقای امنیت فضای مجازی دو طرح عملیاتی ویژه پلیس فتا علیه تبلیغ کنندگان و فروشندگان سلاح، مهمات و اقلام ممنوعه و همچنین مقابله با پدیده ترویج خشونت و اراذل و اوباش در فضای سایبر در حال اجرا است.

وی ادامه داد: در این راستا  ۳۴ کارگروه ویژه عملیاتی و اطلاعاتی در خصوص  رصد تارنماهای مجرمانه و شناسایی مجرمان این دو حوزه که همواره پاکسازی و امنیت آن مورد درخواست هموطنان است، شروع به اجرای طرح کردند. بر اساس تجزیه، تحلیل و رصدهای صورت گرفته در فضای مجازی بیش از ۹۰ درصد تبلیغات فروش و واگذاری سلاح، مهمات، افشانه و شوکر الکتریکی صرفا یک ترفند کلاهبردارانه از سوی مجرمان سایبری برای کلاهبرداری مالی از متقاضیان محسوب می‌شود و در حقیقت این افراد کلاهبردار هیچگونه اقلامی نظیر سلاح، مهمات و ... را به درخواست کنندگان واگذار نخواهند کرد.

رئیس پلیس فتای فراجا با تاکید بر عزم جدی پلیس فتا در برخورد با این دو پدیده مخل امنیت و آرامش در فضای مجازی؛ از کاربران خواست تا ضمن مشارکت با پلیس فتا در پاکسازی فضای مجازی در صورت مشاهده موارد مشکوک و مجرمانه موضوع را به پلیس فتا گزارش کنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • میزبانی استان کرمان از ۴ شهید گمنام در سالروز شهادت امام ششم
  • جشن بزرگ «خدا قوت کارگر» در ورزشگاه امام رضا علیه السلام برگزار می‌شود
  • برپایی جشن «خدا قوت کارگر» در ورزشگاه امام رضا (ع) مشهد
  • تشییع دو شهید گمنام در ایام شهادت امام صادق (ع) در قم
  • همسر آیت‌الله «سید مصطفی خمینی» در قم تشییع شد
  • لزوم تسریع در رسیدگی به پرونده‌های مخلان امنیت
  • عملیات ویژه پلیس علیه فروشندگان سلاح و مهمات
  • عملیات ویژه پلیس علیه فروشندگان سلاح و مهمات در فضای مجازی
  • هر صبح و شام در آستانه مقدسه رضوی قرآن تلاوت نمایند / نگاهی به شواهد تاریخی درباره پیشینه قرائت قرآن در حرم مطهر امام رضا(ع)
  • مراسم ویژه خدام حسینی در حرم مطهر امام حسین(ع) عصر جمعه