Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،

مهدی چمران،رئیس شوراي شهر تهران دقایقی پیش در برنامه تهران بیست شبکه پنج سیمااظهار کردآقای زاکانی انشاا.. بعد از این که معاون هایشان در کار جابیفتند در برنامه ها حضور خواهند داشت. پروژه هایی در تهران وجود دارد که کارشان تمام نشده و مدت ها است در تهران وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از پروژه مربوط به شهرداری تهران پروژه خاصی نداریم که ناتمام باشد، پروژه مصلی بودجه اش از جای دیگری تامین می شود و شهرداری در آن دخالتی تدارد. البه تعدادی پروژه شهرداری که در دوره قبل نیز دنبال شد باقی مانده مانند خطوط متروی جدید که پیش بینی شد احداث کنند اما منابع مالی آن تامین نشده است و ایجاد مشکل خواهد کرد.

رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: ما خط ۶ و ۷ مترو را باید تکمیل کنیم. قرار بود همین هقته ای که گذشت یکی از ایستگاه های مترو افتتاح شود اما به دلیل مصادف شدن با این ایام یک هفته عقب افتاد. البته این کارش تمام شده و فقط افتتاح آن مانده است. باید خطوط مترو به پایان برسد و پروژه ای است که کمی زمان بر است.ما تلاشمان این است که جهادی کارکنیم.


وی گفت: برخی پروژه های دیگر نیز است  که قسمت کوچکی از کارش باقی مانده، یا پروژه ای مانند بزرگراه یادگار امام که باید تا جاده ساوه و از طرف شرق تا میدان نهم دی ادامه پیدا کند. ما طرحی داشتیم و دوره گذشته نیز آن را تصویب کردیم اما هنوز در جاهای دیگر تصویب نشده است که همین بزرگراه یادگار امام مستقیما تا جاده تهران قم (خلیج فارس) امتدا پیدا کند. این باعث تحرک در ان منطقه نیز می شود و بر کمربندی عمود می شود این بزرگراه شمالی جنوبی است و کمربندی شرقی غربی است. ما دو بزرگراه شمالی جنوبی طولانی در تهران یکی بزرگراه امام علی و دیگری بزرگراه یادگار امام خواهیم داشت.

چمران افزود: برای این پروژه باید برنامه ریزی شود، خرید املاک در آن جا اعتبار بالایی می خواهد و صروری تر از آن تکمیل پروژه مترو است. خطوط احداث شده در تهران باعث رکورد شد. اما ما واگن نداریم. مترو می تواند ۲ میلیون مسافر را جا به جا کند اما به دلیل کرونا این تعدا یک سوم شده است. حدود ۸۰۰ هزار نفر طبق آخرین امار با مترو جا به جا می شوند.

رئیس شورای شهر بیان کرد: واگن سازی های داخلی می تواند بخشی از واگن را تامین کند، واگن های ساخته شده ۶۰ درصدش در ایران ساخته می شود اما بخشی از اجزایش مانند موتور از خارج وارد شده و مونتاژ می شود. یکی از مشکلاتمان این است که واگن سازی کاری ندارد زیرا چیزی وارد نشده برای این کار باید ارز تخصیص بگیرد، بانک شهرداری را تضمین کند که به دلیل بدهی شهرداری به بانک، بانک ما را تضمین نمیکند.

چمران درباره مترو پرند اظهار کرد: پرند جزء تهران نیست. از ابتدای بزرگراه که به قم می رود دیگر جزء تهران محسوب نمی شود اما چون می خواسنیم تا فرودگاه امام برویم گفتیم تا پرند برویم و اگر پول قسمت خارج از تهران را دولت بدهد سریعا دست به کار می شویم. متروی فرودگاه در حال حاضر آنطور که باید کار نمی کند. مسافران چمدان دارند اما واگن های آن واگن های معمولی است. متروهایی مانند مترو پرند و اسلام شهر با تامین منابع مالی دست به کار خواهیم شد.


رئیس شورای شهر تهران بیان کرد: کسانی که به عنوان شرکت با شهرداری کار می کنند راجع به بیمه و ... به مشکلاتی برخوردارند. شهرداری با کارمندان شرکت با شهرداری کاری ندارد.ما با بیمه و سابقه و استخدام ان ها کاری نداریم این ها برعهده شرکت لست.

چمران افزود: برخی کارها به پیمانکار واگذار می شود. این افراد کارمند آن شرکت هستند و ما با شرکت در تماس هستیم و اگر کارش را درست انجام نمی دهد باید خودشان به ان رسیدگی کنند و میگیر باشند، در پروزه هایی بود که ما پول را می مرداخیم اما پیمانکار با دو ماه تعویق حقوق ان ها را می داد ما گفتیم لیست کارگران خود را به ما بدهید که این مشکل رفع شود و این برای کسانی بود که عهده دار نظافت شهر هستند اما برای تمام پیمانکاران نمیتوانیم این کار را انجام دهیم.


وی بیان کرد: زیرگذر اتوبان شهید باقری آماده بهره برداری است اما تمام نشده و باعث تصادف شده و این مشکلات فنی ای دارد که باید بررسی و تمام شود.

وی گفت: کشورهای معدودی اتوبوس می سازنند مانند آلمان، ژاپن، چین و روسیه با استاندارد های خود اما تمام کشور ها تولید نمی کنند، زیرا برایشان نمی صرفد که کارخانه ای بزنند اما مشتری لازم را نداشته باشند. به همین دلیل از خارج می آورند. اما اگر کسی بتواند تولید کند و بعد کارخانه اش را مهیا کند تا محصول و چیز دیگری تولید کند ما استقبال می کنیم.


چمران درباره تونل امام علی به فشم گفت: این تونل درحال مطالعه است البته تونل ما بجز فشم را نداشتیم، تونل امام علی به سرخ حصار که برسد، یعنی بزرگراه شهید شوشتری از بزرگراه بسیج که میاید به شمال برود به سرخ حصار می رسد و به جاده هراز می رسد، به آنجا که برسد باید تونلی از زیر جنگل زده شود که هنوز سازمان محیط زیست با این موافقت نکرده چون معتقدند باعث خشکی درختان می شود.

رئیس شورای شهر تهران بیان کرد: ما در حال مطالعه هستیم که مسیر را دورتر کنیم تا از جنگل عبور نکنیم این بررسی نشده و ربطی به فشم ندارد. درباره متروی حومه تهران نیز وزارت راه و شهرسازی باید بودجه اش را تامین کننند و هر زمان پرداخت شود کار انجام می شود.برای مثال راجع به متروی اسلامشهر بسیاری صحبت کردند سرمایه گذار آوردند اما بحث به نتیجه نرسید، راجع به متروی حومه تهران خر زمانی که بودجه تامین شود ما کار می کنیم. ما مناقصه می گذاریم و پیمانکار میگیریم.


وی درباره الودگی هوا گفت: در زمستان و اواخر پاییز وارونگی و آلودگی هوا را داریم، با بحث ترافیک و کنترل آن می توان آلودگی هوا را کاهش داد زیرا حمل و نقل با آلودگی هوا ارتباط مستقیم دارد. پولی شدن گذرگاه ممکن است تاثیر معکوس داشته باشد، باعث شود شلوغی و ترافیک گذرگاهی بیشتر شود و آلودگی را افزایش دهد.

چمران درباره بحث محدودیت تردد گفت: مردم کار دارند برای رفتن به سرکار باید وسیله داشته باشند اگر ما وسیله ای فراهم کنیم مانند مترو یا اتوبوس، اگر این ها فراهم نباشد فرد باید با وسیله شخصی اش تردد کند و محدودیت یا گران شدن کمک چندانی نمی کند.

 

وی درباره روز تهران گفت: برای اینکه تهران شهر بهتری برای زیستن شود باید فکر کرد و شورای شهر برای این برنامه دارد، نه تنها به وضعیت فیزیکی شهر باید رسیدگی شود بلکه وضعیت روانی و آرامش شهر هم مهم است.

 

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اتوبوس شورای شهر تهران رئیس شورای شهر شهر تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۱۲۷۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات اتوبان 5 هزار میلیاردی برای باز کردن گره ترافیک تهران

تین نیوز

ترافیک تهران گلوگاه هایی دارد که در  صورت رفع شدن می توان به کاهش قابل توجه راه بندان ها امیدوار بود؛ از جمله احدث یک اتوبان با هزینه 5 هزار میلیارد تومان که 3 میدان و دو بزرگراه را به هم متصل می کند.

شهرداری تهران در راستای برطرف کردن مشکل ترافیک ، پروژه‌هایی را در دست اجرا دارد که به گفته معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، با اجرای این پروژه‌ها کاهش محسوس ترافیک را در معابر بزرگراهی  خصوصا در غرب پایتخت شاهد خواهیم بود.

هادی حق‌بین، معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در گفت‌و‌گو با «ایران» درباره این پروژه‌ها توضیح داد: بزرگراه یادگار امام(ره) از شمال غرب تهران آغاز و پس از گذر از محله‌هایی نظیر سعادت آباد، شهرک قدس، مرزداران و خیابان آزادی به میدان جی منتهی می‌شود. پروژه تکمیل شاخه غربی بزرگراه یادگار امام(ره)، آن را به بزرگراه آزادگان وصل می‌کند تا سیر کاملی در غرب پایتخت برای تخلیه بار ترافیکی صورت گیرد و به همین علت در میدان جی، پروژه شاخه بزرگراه یادگار امام(ره) پس از یک دوره توقف عملیات عمرانی، در دوره ششم مدیریت شهری از سر گرفته شده است.

حق‌بین با بیان اینکه پروژه مذکور، میدان جی، میدان فتح، بزرگراه فتح، بلوار بهار و بزرگراه شهید را دربرمی‌گیرد، افزود: هزینه انجام عملیات عمرانی کلان‌پروژه اتصال بزرگراه یادگار امام(ره) به بزرگراه آزادگان بالغ بر ۵ هزار میلیارد تومان است. البته وجود معارضان متعدد تأسیساتی، نهادی و ملکی از دلایل پیچیدگی و توقف پروژه بوده است.

به گفته او، تلاش‌ها برای اتصال بزرگراه یادگار امام به آزادگان از دو جبهه در حال انجام است و بر همین اساس، فاز نخست بزرگراه شهید بروجردی در جنوب این پروژه، محدوده بزرگراه آزادگان افتتاح شده و فاز بعدی هم در حال عملیات عمرانی است تا به آزادگان وصل شود.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران خاطرنشان کرد: بر اساس برآورد پلیس راهور پایتخت، کاهش محسوس ترافیک در غرب تهران بویژه محدوده میدان آزادی، بزرگراه آیت‌الله سعیدی، جنوب بزرگراه یادگار امام(ره) و تا حدودی بار ترافیکی کنونی بزرگراه شهید چمران و نواب، از دیگر آثار بهره‌برداری از این پروژه است.

اتصال میدان جی به میدان فتح با تونل

حق‌بین با تأکید بر این نکته که برای حدفاصل میدان جی تا میدان فتح، تونلی به طول ۳۵۰ متر طراحی شده و در دستور ساخت است، گفت: پروژه اتصال بزرگراه یادگار امام(ره) به بزرگراه آزادگان از اولویت‌های عمرانی دوره ششم مدیریت شهری است و نظارت‌ها بر استمرار عملیات عمرانی و رفع چالش‌های اجرایی آن ادامه دارد. معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران افزود: برای تکمیل این پروژه، شهرداری تهران با ارتش، وزارت دفاع و آموزش و پرورش توافق‌های مهم و اثرگذاری داشته و بر این اساس، گشایش‌های مهمی برای اجرای عملیات عمرانی در محدوده میدان جی و میدان فتح ایجاد شده است. حق‌بین گفت: پروژه تکمیل شاخه غربی بزرگراه یادگار امام(ره) از جمله مهم‌ترین پروژه‌های عمرانی غرب تهران در این دوره مدیریت شهری است و شامل روگذرها و زیرگذرهای متعددی است. به‌عنوان مثال در منطقه میدان فتح یک تقاطع سه سطحی شامل پل، میدان و زیرگذر پیش‌بینی شده و در حال احداث است. معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران درباره تکمیل بزرگراه شهید بروجردی نیز توضیح داد: فاز یک بزرگراه شهید بروجردی به بهره‌برداری رسیده و در حال حاضر فاز دو آن از سوی معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران در دست اقدام است. کمربندی جنوب شرق و شرق تهران پس از سال‌ها شکل می‌گیرد

حق‌بین افتتاح فاز نخست آزادراه شهید شوشتری در شرق تهران را در سال‌جاری یکی دیگر از کلان‌پروژه‌های شهرداری تهران در جنوب شرق تهران عنوان کرد که با کاهش محسوس بار ترافیکی بزرگراه بسیج، به نوعی کمربندی جنوب شرق و شرق تهران را پس از سال‌ها شکل خواهد داد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • تکمیل ۳ پایانه مترو در سال ۱۴۰۳ | ۴ خط مترو تهران توسعه می یابند
  • متاسفانه در سنوات گذشته از آسفالت مناسبی برای بزرگراه‌ها استفاده نشده است
  • جزئیات اتوبان 5 هزار میلیاردی برای باز کردن گره ترافیک تهران
  • ساخت یک بزرگراه جدید در تهران
  • برنامه‌های شهرداری تهران برای کاهش ترافیک بزرگراه آزادگان
  • بادامکی: تعویضی‌های پرسپولیس باید عملکرد بهتری داشته باشند
  • افتتاح فاز اول آزادراه شوشتری تا پایان سال
  • بازدید وزیر کشور از پروژه‌های سازمان نوسازی شهر تهران
  • از تولید مسکن تا آخرین وضعیت ابر پروژه باغ راه حضرت فاطمه
  • پروژه های عمرانی منطقه 12 تهران