Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-04@12:57:11 GMT

ابلاغ دستور العمل های احتیاطی فصل سرما در ایلام

تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۱۳۰۵۶

ابلاغ دستور العمل های احتیاطی فصل سرما در ایلام

به گزارش خبرنگار مهر، آیت قیصربیگی عصر چهارشنبهدر حاشیه بازدید از مناطق سیل زده شهرستان سیروان از ابلاغ دستور العمل های احتیاطی آمادگی فصل سرما به دستگاه‌های اجرایی استان خبر داد و گفت: پایش به هنگام مخاطرات جوی و اعلام هشدار به کشاورزارن، دامداران و … از طریق رسانه‌های استانی و محلی از جمله بندهای این دستور العمل ابلاغی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه بر تشکیل مستمر جلسات ستاد استانی و شهرستانی به منظور آمادگی حداکثری دستگاه‌های ذیربط در مواقع اضطراری و بحرانی تاکید کرد و بیان کرد: اینجا لازم است فرمانداران و عوامل مدیریت بحران در شهرستان‌ها با توجه به شروع فصل پاییز و بارندگی ضمن شناسایی و بازدید از مناطق حادثه خیز نسبت به تامین منابع برای رفع هرگونه خطر احتمالی و همچنین لایروبی مستمر کانال‌ها، جداول و مسیل‌ها، احداث سیل بند در نقاط حادثه خیز و … تخلیه رسوبات تجمع یافته در پشت سیل بندها توسط دستگاه‌های متولی اقدام فوری کنند.

قیصربیگی در ادامه رصد و بازبینی دوره‌ای پل‌های کم ارتفاع با استفاده از دیده بان های محلی و دستگاه‌های اجرایی ذیربط برای جلوگیری از انسداد مسیر رودخانه و انحراف آب را از دیگر بندهای این دستور العمل ابلاغی برشمرد که باید با نظارت و هماهنگی فرمانداران توسط دستگاه‌های متولی عضو ستاد مدیریت بحران استان اجرایی شود.

وی با تاکید بر این مطلب که همه دستگاه‌های عضو ستاد بحران موظف به اجرای راهبردهای پیشگیرانه این دستورالعمل هستند، یاد آور شد: براساس دستورالعمل ابلاغی احتیاطی آمادگی ویژه فصل سرما، پیش بینی تمهیدات لازم برای تامین انرژی ذخیره سوخت جایگزین مورد نیاز به ویژه برای مراکز مهم، نیروگاه‌ها، نانوایی‌ها، مراکز درمانی و خدماتی و مناطق صعب العبور ضروری است.

مدیرکل مدیریت بحران استان در ادامه اظهار داشت: آمادگی لازم دستگاه‌های خدماتی و امدادی از جمله شهرداری‌ها، هلال احمر و … دپوی اقلام مورد نیاز نیز مورد تاکید قرار گرفته است.

وی با عنوان این مطلب که پیش بینی و تجهیز مکان‌های مناسب به منظور ارائه خدمات امدادی به آسیب دیدگان احتمالی از جمله اسکان اضطراری استقرار سرویس‌های بهداشتی، نانوایی و آشپزخانه سیار نیز مدنظر است، افزود: پیش بینی استقرار نیروهای امدادی، خدمات رسان و نظامی و انتظامی در مناطق پرخطر و با ریسک بالا در شرایط اضطراری از دیگر بندهای دستور العمل احتیاطی آمادگی ویژه فصل سرما است.

کد خبر 5321549

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان هواشناسی ایلام مدیریت بحران ویروس کرونا آمار کرونا زلزله بوشهر واکسن کرونا کرمانشاه عزاداری 28 صفر گرگان مشهد واکسیناسیون کرونا شهادت امام رضا ع رحلت پیامبر اکرم ص سیستان و بلوچستان ایلام دستور العمل فصل سرما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۱۳۰۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیل و آبگرفتگی در ۲۱ استان کشور

زی‌سان- رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور با اشاره به متأثر بودن ۲۱ استان از سیل و آبگرفتگی از امدادرسانی‌ نیروهای عملیاتی هلال احمر به بیش از ۲۶۰۰ نفر خبر داد.

به گزارش زی‌سان، بابک محمودی در این مورد گفت: از تاریخ ۱۲ تا ۱۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، ساعت ۱۲:۳۰ ، استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، البرز، اصفهان، ایلام،بوشهر، چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خوزستان، سمنان، فارس، کردستان، کرمان، کرمانشاه، کهگیلویه و بوراحمد، لرستان، مرکزی، هرمزگان، همدان و یزد تحت تأثیر این سامانه بارشی قرار گرفتند.

وی اضافه کرد: در این بین نیروهای این جمعیت طی ۱۰۶ مورد عملیات امداد و نجات به دو هزار و ۶۳۶ نفر متأثر از سیل، امدادرسانی کردند، ۲۰۴نفر را به مناطق امن انتقال، از ۱۴۸ منزل مسکونی تخلیه آب صورت گرفت و ۷۰ نفر اسکان اضطراری داده شدند.

محمودی ادامه داد: هزار و ۵۰۴ کیلوگرم نایلون، ۶۲۰ تخته پتو، ۳۵۱تخته موکت و ۲۹۷ بسته غذایی، ۲۹۵ قوطی کنسروجات، ۱۰۰ قرص نان، ۱۴۰ ست شستشو، ۴۹ ست بهداشتی، و ۲۳ دستگاه چادر امدادی، توسط نیروهای جمعیت هلال احمر در بین متأثرین توزیع گردید.

بر اساس گزارش روابط سایت هلال احمر، رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور افزود:۱۶۹تیم عملیاتی متشکل ۶۰۹نفر امدادگر و نجاتگر در این عملیات حضور و به متأثرین امدادرسانی کردند.

آخرین وضعیت مناطق سیل زده

معاون سازمان مدیریت بحران کشور با تشریح آخرین وضعیت مناطق سیل‌زده، گفت: ستادهای بحران تشکیل شده و تمام نیروهای امدادی اعم از هلال احمر، راهداری و پلیس طی دو روز آتی در آمادگی کامل هستند.

حسین ظفری روز شنبه در گفت و گویی افزود: شب گذشته بارش‌های زیادی را در مناطق غربی و جنوبی کشور داشتیم. در شهر دزفول در استان خوزستان بارش زیادی را شاهد بودیم بطوریکه به حدود ۱۲۷ میلیمتر رسیده است. همچنین خسارت‌های جدی به راههای عشایری در مناطقی از استانهای ایلام، خوزستان و چهارمحال و بختیاری وارد شد.

معاون سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه تلفات دامی هم در بخشی از مناطق داشتیم، اضافه کرد: گزارشی از خسارت جانی در نقاط مختلف به ما نرسیده است اما در حال ارزیابی هستیم.

ظفری با تاکید بر اینکه راههای اصلی در مناطق سیل‌زده باز است، افزود: برق شهر معمولان وصل شده و فعلا مشکلی ندارد. امروز هم آماده باش کاملی را به استان‌های شمالی، غربی و شمال شرق کشور دادیم.

معاون سازمان مدیریت بحران کشور ادامه داد: در بخشی از مناطق خوزستان مانند اهواز و بندر امام، آب گرفتگی داشتیم. اطراف و حاشیه شهر ایلام نیز برخی خانه‌ها دچار آب گرفتگی شدند که اهالی این مناطق به جای امن منتقل شدند. در استان‌های ایلام، خراسان جنوبی و چهارمحال و بختیاری هم افرادی که در محاصره سیلاب بودند با کمک نیروهای امدادی به نقاط امن منتقل شدند و مشکل خاصی در آن مناطق وجود ندارد.

ظفری با اشاره به سرکشی خود به اطراف تهران با توجه به بارش‌ها گفت: تمام نیروهای امدادی اعم از هلال احمر، راهداری و پلیس در آمادگی کامل هستند و فردا هم به طور کامل آماده هستند؛ سرکشی‌ها انجام شده و ستادهای بحران تشکیل شده است.

وی خاطرنشان کرد: شب گذشته در چهار محال و بختیاری، ستاد بحران با حضور استاندار تشکیل شد و تصمیمات خوبی آنجا گرفته شده است. امیدواریم طی دو روز آتی بتوانیم با ایمنی کامل، فضا را مدیریت کنیم.

tags # سیل سایر اخبار (تصاویر) این گوسفند غول‌پیکر چینی از پورشه هم گران‌تر است! قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • سیل و آبگرفتگی در ۲۱ استان کشور
  • رفع آسیب‌های زیرساختی به روستاهای دهلران در دستور کار
  • آخرین وضعیت مناطق سیل زده
  • آخرین وضعیت مناطق سیل زده کشور/ تشکیل ستادهای آمادگی بحران
  • آخرین وضعیت مناطق سیل زده | تشکیل ستادهای آمادگی بحران در استان‌ها
  • آخرین وضعیت مناطق سیل زده/ تشکیل ستادهای آمادگی بحران در استان‌ها
  • با اختراع جدید سونی هرکجا که هستید خنک می‌شوید!
  • دستگاه تهویه همراه خصوصی به بازار عرضه می شود
  • با اختراع جید سونی هرکجا که هستید خنک می‌شوید!
  • افزایش آمادگی استان یزد برای آمادگی در سامانه جدید بارشی