Web Analytics Made Easy - Statcounter

دیوان عالی انگلیس اعلام کرد که حاکم دبی از جاسوس‌افزار صهیونیستی «پگاسوس» برای نفوذ به تلفن‌همراه همسر سابقش و اطرافیان او استفاده کرده است.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، خبرگزاری «رویترز»، شامگاه امروز (چهارشنبه)، گزارش داد که «محمد بن راشد آل مکتوم» حاکم دبی از جاسو‌س‌افزار صهیونیستی «پگاسوس» علیه شاهزاده «هیا بت الحسین» همسر سابق خود استفاده کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



بر اساس این گزارش، دیوان عالی انگلیس این حکم را صادر و اعلام کرده است که حاکم دبی از همسر سابق، و تیم وکلای او در جریان کمکش‌های مربوط حضانت فرزندانشان با هدف «وحشت‌افکنی و تهدید مداوم» جاسوسی کرده است.

طبق اعلام دادگاه، محمد بن راشد آل مکتوم از جاسوس‌افزار صهیونیستی پگاسوس با هدف نفوذ به تلفن‌همراه هیا بنت الحسین خواهر ناتنی شاه اردن و برخی از افراد نزدیک به او استفاده کرده است.

بر اساس گزارش رویترز، حاکم دبی این اطلاعات ارائه‌شده از جانب دیوان عالی انگلیس را تکذیب کرده است و می‌گوید که نتیجه‌ای که دیوان انگلیس به آن رسیده مبتنی بر یک تصویر ناقص از داستان است.

محمد بن راشد آل مکتوم اضافه کرد که به عنوان رئیس یک دولت شایسته نیست که او درباره چنین امور شخصی و حساسی شواهد ارائه کند یا اینکه مشاورانش در یک دادگاه خارجی حاضر شوند و این کار را انجام دهند.

رویترز همچنین به نقل از قاضی دیوان گزارش داد که حاکم دبی در راستای همین اقدامات سعی بر آن داشته تا یک خانه به فروش گذاشته شده در انگلیس را که در نزدیکی محل سکونت همسر سابقش واقع شده بوده، خریداری کند.

اواسط ژوئیه بود که نتایج تحقیقات ۱۷ سازمان رسانه‌ای نشان داد جاسوس‌افزار شرکت صهیونیستی ان‌اس‌اُو برای هک موفق ۳۷ گوشی هوشمند متعلق به خبرنگاران، مقام‌های دولتی و فعالان حقوق بشر از سراسر جهان مورد استفاده قرار گرفته است.

رسانه‌های مختلفی از جمله «واشنگتن پُست»، «لوموند»، «گاردین» و چند منبع دیگر فاش کردند که این جاسوس‌افزار صهیونیستی به برخی از کشور‌ها از جمله عربستان سعودی و امارات عربی متحده فروخته شده و از آن برای هک اطلاعات گوشی چند شخصیت مهم در سطح جهان استفاده شده است.

افشای رسوایی جاسوس‌افزار پگاسوس واکنش‌های بین‌المللی زیادی را به همراه داشت به طوری که «اگنس کالامار» دبیرکل عفو بین‌الملل هم در بیانیه‌ای گفت پروژه پگاسوس نشان می‌دهد که چگونه جاسوس‌افزار شرکت ان‌اس‌او، سلاح مطلوب دولت‌های سرکوبگر است و آن را ابزاری برای ترساندن رسانه‌های منتقد خواند.

سازمان عفو بین‌الملل همچنین در محکومیت این اقدام اعلام کرد: «تا زمانی که این شرکت و کل این صنعت نشان دهند که می‌توانند به حقوق بشر احترام بگذارند، باید ممنوعیت فوری صادرات، فروش، انتقال و استفاده از فناوری نظارت ایجاد شود».

در پی واکنش‌ها و انتقادات گسترده، رژیم صهیونیستی ادعا کرد کمیسیونی را برای بررسی موارد استفاده نادرست از این جاسوس‌افزار تشکیل داده است. سخنگوی وزارت جنگ رژیم صهیونیستی گفت اسرائیل به اطلاعات جمع‌آوری شده توسط مشتریان این شرکت دسترسی ندارد.

یک مقام آمریکایی که نخواست نامش فاش شود در واکنش به این ادعا گفت بسیاری از کشور‌ها معتقدند شرکت صهیونیستی ان‌اس‌او تولیدکننده جاسوس‌افزار پگاسوس با کابینه این رژیم در ارتباط است. وی گفت احمقانه است که تصور شود ان‌اس‌او اطلاعات حساس امنیت ملی را با تل‌آویو به اشتراک نمی‌گذارد.

از زمان این افشاگری، گزارش‌هایی منتشر شده که تحقیقات مشترک ۱۷ رسانه را در افشای جاسوسی توسط این نرم‌فزار تأیید می‌کند. در اوایل ماه میلادی جاری (سپتامبر)، گزارش شد که سه افسر اطلاعاتی آمریکا با استفاده از برنامه‌های مختلف جاسوسی از جمله پگاسوس، به گروه سایبری اماراتی در جاسوسی از فعالان حقوق بشر محلی کمک کردند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: پگاسوس جاسوسی قطر دیوان عالی انگلیس استفاده کرده افزار صهیونیستی جاسوس افزار حاکم دبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۱۳۱۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس دیوان عالی کشور: منشأ موج بیداری دانشجویان آمریکایی، انقلاب اسلامی است

آفتاب‌‌نیوز :

حجت الاسلام محمدجعفر منتظری در جلسه هیأت عمومی که صبح امروز ۱۱ اردیبهشت ماه با حضور قضات عالی رتبه دیوان عالی کشور برگزار شد، با تبریک فرارسیدن روز معلم گفت: در آستانه دوازدهم اردیبهشت ماه سالروز شهادت متفکر و اندیشمند و اسلام شناس نامی این عصر مرحوم شهید مطهری هستیم که این روز به حق روز معلم نامگذاری شده است.

وی ادامه داد: شهید مطهری یکی از ذخایر علمی کشور و از اساتید فلسفه و کلام اسلامی و تفسیر قرآن بود و آثار بسیاریدر موضوعات مختلف نگاشته است و تأمل عمیق در مسائل مختلف اندیشه اسلامی را در بیانات و کلمات زیبایی بیان فرمودند.

حجت الاسلام منتظری گفت: روز معلم روز بسیار مهمی است، در مکتب آسمانی اسلام شاید موضوعی مهمتر از مسأله علم نداشته باشیم، اولین آیه‌ای که بر پیامبر نازل شد به خوبی جایگاه علم در دین مبین اسلام را مشخص کرده است.

وی با اشاره به آیاتی از سوره علق تصریح کرد: خداوند در قرآن می‌فرمایند: اقْرَأْ بِاسْمِ رَبِّکَ الَّذِی خَلَقَ، خَلَقَ الْإِنْسَانَ مِنْ عَلَقٍ، اقْرَأْ وَرَبُّکَ الْأَکْرَمُ، الَّذِی عَلَّمَ بِالْقَلَمِ، عَلَّمَ الْإِنْسَانَ مَا لَمْ یَعْلَمْ ... آیات نورانی قرآن مکتب تعلیم و تربیت اسلامی را به زیبائی هرچه تمام ترسیم کرده است و به تناسب اهمیت علم برای سعادت بشر، جایگاه معلم نیز روشن و مشخص است.

حجت الاسلام منتظری ادامه داد:علم هنگامی که در ظرف انسان مومن قرار گیرد مثل یک مشعل نورانی است که راه تاریک زندگی هر انسانی را روشن می‌کند؛ پیامبر اکرم (ص) فرمود: "إنَّما بُعِثتُ مُعَلِّما" من معلم برانگیخته شده‌ام و ائمه اطهار و بزرگان دین نیز هر یک معلمانی برجسته و راهنمایانی بسیار شایسته بوده اند.

وی تصریح کرد: معلم حق فراوانی به گردن همه دارد و تاثیر گسترده‌ای در تشکیل ساختار شخصیت انسان دارد به گونه‌ای که یک فرد در طول دوران تحصیل از پیش دبستانی تا دانشگاه در ارتباط مستقیم با معلم قرار دارد و این معلم است که می‌تواند شخصیت وجودی انسان را بسازد.

رئیس دیوان عالی کشور ادامه داد: امیرالمومنین (ع) می‌فرماید: "کسی که یک حرف به من بیاموزد من را بنده خودش کرده است" این سخن به روشنی جایگاه علم و معلم را در اسلام نشان می‌دهد، مقام معلم مقام والایی است و معلمان وارثان انبیاء شمرده می‌شوند.

رئیس دیوان عالی کشور در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اعتراضات در دانشگاه‌های آمریکا اظهار داشت: حوادث اخیر در قلب کشور‌های غربی توسط دانشجویان دانشگاه‌های دنیای غرب و برخی کشور‌های اروپایی در دفاع از مردم مظلوم غزه نشان داد که وجدان مراکز علمی، دانشجویان و اساتید دانشگاه‌ها بیدار شده است و نمی‌توانند در برابر جنایت‌ها، وحشی گری، نسل کشی وآدم کشی علیه مردم مظلوم فلسطین سکوت کنند.

وی ادامه داد: موج بیداری در میان دانشجویان آمریکایی و اروپایی در حمایت از مردم غزه به گونه‌ای است که رژیم غاصب صهیونیستی با صرف هزینه‌های بسیار و آمریکا با اتخاذ سیاست‎های پنهانش نتوانسته اند؛ این اعتراضات و موج بیدار باش و آگاهی را سرکوب کنند، موجی که سرمنشأ آن انقلاب اسلامی است؛ روزی که امام راحل (ره) فرمودند انقلاب صادر می‌شود، معنی و مفهوم آن را در اعتراضات اخیر دانشجویان آمریکا مشاهده می‌شود.

رئیس دیوان عالی کشور خاطرنشان کرد: دنیا در ظلم و ستم باقی نخواهد ماند و ان شاءالله با آمدن منجی حقیقی، عدل و داد به دست منجی صورت خواهد گرفت.

وی همچنین روز کارگر را به کارگران عزیز و زحمت کش که یکی از ارکان تاثیرگذار در رشد و پیشرفت کشور هستند تبریک گفت و افزود: اگر قشر کارگر نباشد؛ قطعاً زندگی مختل خواهد شد، روز کارگر را به کارآفرینان و کارگران که با تولیدات خود گام‌های پیشرفت کشور را در عرصه اقتصادی استوارتر نموده اند؛ تبریک و تهنیت می‌گویم.

رئیس دیوان عالی کشور با اشاره به جایگاه کارگر در اسلام تصریح کرد: پیامبر اکرم (ص) ۱۴۰۰ سال پیش دست کارگر را بوسید و این نمادی از اهمیت جایگاه کار و‌کارگر در اسلام است که نمونه‌ای از آن را در هیچ کجا نمی‌توانید پیدا کنید.

گفتنی است: گزارش پرونده‎های اصراری حقوقی در جلسه امروز هیأت عمومی با موضوع عسرو حرج زوج و زوجه در خصوص طلاق، مورد بررسی قرار گرفت؛ که رئیس دیوان عالی کشور با اشاره به تشکیل کارگروه خانواده در دیوان عالی کشور از قضات حاضر در جلسه خواست ضمن آسیب شناسی پرونده‌های طلاق، راهکار‌های خود را در این زمینه ارائه دهند.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • ۲۶۶ شکایت علیه مصوبات شوراهای محلی در دیوان عالی به ثبت رسید
  • بررسی ۲۶۶ شکایت علیه مصوبات شورا‌های شهر از سراسر کشور در دیوان عدالت اداری
  • مصوبات شوراها باید پشتوانه قانونی و شرعی داشته باشند
  • حکم قاتل وکیل شاهرودی در دیوان عالی کشور تایید شد
  • حکم قاتل محمودرضا جعفر آقایی تایید شد
  • حکم قصاص قاتل وکیل شاهرودی در دیوان عالی کشور تایید شد
  • تایید حکم قاتل وکیل شاهرودی در دیوان عالی کشور
  • پیشنهادهایی از انگلیس، اسپانیا و ایتالیا برای سردار
  • پیشنهادهایی از انگلیس، اسپانیا و ایتالیا برای سردار آزمون
  • رئیس دیوان عالی کشور: منشأ موج بیداری دانشجویان آمریکایی، انقلاب اسلامی است