Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@08:13:11 GMT

مدرس حوزه: ادای امانت از تاکیدات امام رضا (ع) است

تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۱۳۲۲۸

مدرس حوزه: ادای امانت از تاکیدات امام رضا (ع) است

حجت الاسلام مهدی جلالیان شامگاه چهارشنبه در مراسم عزاداری شب شهادت امام رضا (ع) که با حضور خادمیان آستان قدس رضوی در آستان مقدس امامزادگان باقریه بیرجند برگزار شد، افزود: امروزه پست‌ها، پرچم امام حسین (ع) و فرزندان در نزد ما امانت محسوب می‌شوند.

وی با اشاره به احادیث نبوی و سفارش اهل بیت (ع) به پرهیز از حرام‌خواری گفت: لقمه حرام راه را بر شیطان باز می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارشناس مذهبی با بیان اینکه اثر لقمه حرام در فرزندان نمود پیدا می‌کند افزود: باید از همنشینی با افرادی که با غیبت کردن و تهمت زدن راه را بر شیطان باز می‌کنند، پرهیز کنیم.

وی اظهار داشت: کسانی که دل در گرو خداوند دارند همواره راه را بر شیطان می‌بندند و اهل بیت (ع) از دروغ بیزارند لذا در جامعه‌ای که دروغ حاکم شود، سنگ روی سنگ بند نمی‌شود.

حجت الاسلام جلالیان گفت: امام رضا (ع) فرمودند به شیعیان و پیروان ما بگویید راستگو باشند زیرا دروغگو دشمن خداست.

وی اضافه کرد: امروز با شرایطی که در فضای مجازی بوجود آمده از جمله ارتباط نامحرم با یکدیگر، راه به نوعی بر شیطان باز شده و علت وقوع بسیاری از طلاق‌ها مربوط به فضای مجازی است از طرفی شایعاتی که در فضای مجازی وجود دارد موجب بروز مشکلاتی در جامعه و زندگی افراد شده است.

آیین سوگواری شب شهادت هشتمین امام شیعیان جهان به مناسبت ۳۰ صفر سالروز شهادت امام رضا (ع) چهارشنبه شب با حضور خادمیاران رضوی در بیرجند برگزار شد.

امسال به دلایل شیوع ویروس کرونا مردم خراسان جنوبی از برپایی دسته‌جات و عزاداری‌های تجمعی در سوگواری شهادت امام رئوف پرهیز کردند اما از راه دور به امام رضا (ع) سلام دادند و در سوگ شهادت این امام غریب اشک ماتم ریختند.

برپایی مراسم عزاداری شب شهادت امام رضا (ع) در آستان امامزادگان باقریه بیرجند با حضور خادمیاران رضوی و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و نیز مداحی و روضه‌خوانی همراه بود.

برچسب‌ها بیرجند امام رضا ماه صفر خراسان جنوبی سوگواری ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بیرجند امام رضا ماه صفر بیرجند امام رضا ماه صفر خراسان جنوبی سوگواری ها شهادت امام امام رضا بر شیطان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۱۳۲۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشییع دو شهید گمنام در ایام شهادت امام صادق (ع) در قم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گفت: پیکر مطهر دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس همزمان با ایام شهادت امام جعفر صادق (ع) تشییع و در مسجد مقدس جمکران به خاک سپرده می‌شوند.

حجت الاسلام احمد لقمانپور افزود: پیکرهای مطهر این دو شهید والامقام، روز جمعه ۱۴ اردیبهشت ساعت ۱۶:۳۰ دقیقه از میدان آل یاسین تا مسجد مقدس جمکران تشییع و در صحن اصلی این مکان مقدس به خاک سپرده می‌شوند.

وی گفت: این دو لاله گلگون کفن در عملیات‌های کربلای ۵ و عاشورا به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

دیگر خبرها

  • پارک علم و فناوری تربیت‌مدرس هاب بین‌المللی تعاملات علمی با کشورهای دیگر
  • میزبانی استان کرمان از ۴ شهید گمنام در سالروز شهادت امام ششم
  • آغاز ضبط مناظره ی نامزدهای راه یافته به دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف
  • تشییع دو شهید گمنام در ایام شهادت امام صادق (ع) در قم
  • آمادگی کامل خراسان جنوبی برای برگزاری مرحله دوم انتخابات
  • پیش بینی ۲۸۷ شعبه برای دور دوم انتخابات در بیرجند، درمیان و خوسف
  • پیش‌بینی۲۸۷ شعبه أخذ رأی برای دور دوم انتخابات خراسان جنوبی
  • روشنفکری ایرانی و تشویق حرام‌کاری
  • بیداری جهانی زمینه تحول در جبهه مقاومت را رقم خواهد زد
  • آمریکا به معنای واقعی شیطان بزرگ است