Web Analytics Made Easy - Statcounter

 دکتر ابراهیم قادری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در این فیلم‌های تبلیغاتی، آب آشامیدنی شبکه لوله‌کشی را با الکترودهای تجاری (آهن و آلومینیوم ) الکترولیز می‌کنند.

وی افزود:  آب دارای املاح که خاصیت رسانایی دارد با استفاده از الکترودهای آهن و آلومنیوم تولید لجن کرده و در نهایت بعد از عمل الکترولیز، آبی کدر و سیاه تولید می‌شود که به تصور اشتباه و برای مقاصد سودجویانه، دلیل آن را  ناخالصی‌های مضر در آب عنوان می‌کنند و مردم را به سمت دستگاههای تصفیه آب خانگی سوق  می دهند در صورتیکه دلیل اصلی همان الکترودهای دستگاه الکترولیز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون امور بهداشتی  دانشگاه علوم پزشکی کردستان یادآور شد: تمام آب‌ها شامل آب‌های سطحی و زیرزمینی حاوی یون‌هایی مانند سدیم، پتاسیم، کلسیم، منیزیم، سولفات، کلرور، فلوراید  است که بیشترین بخش آن ناشی از انحلال مواد معدنی در آب بوده و وجود آنها درصورتی‌که در محدوده مجاز باشند، برای سلامتی مفید است.

وی تاکید کرد: انتخاب نوع تصفیه آب بر اساس ویژگی‌های آن است و این کار توسط متخصصین امر انجام می‌شود و برای آب‌هایی که در شبکه عمومی توسط شرکت‌های آب و فاضلاب تامین شده و توسط کارشناسان مراکز بهداشت و معاونت‌ بهداشتی نظارت می‌شود نیازی به تصفیه اضافی آب نبوده و در صورت لزوم این کار توسط تامین‌کنندگان آب انجام می‌شود.

دکتر قادری اضافه کرد: برخی از دستگاه‌های تصفیه آب، املاح آب را که برای سلامتی مفید هستند به‌شدت کاهش می‌دهند و همچنین به مرور زمان بار میکروبی آن افزایش یافته و به دلیل حذف کلر، احتمال آلودگی ثانویه آب افزایش می یابد. 

وی گفت: در مناطقی که آب توسط شرکت‌های آب و فاضلاب تامین می شود، نیازی به استفاده از دستگاه‌های تصفیه آب نیست و وزارت بهداشت نیز هیچکدام از این دستگاه‌ها را مورد تایید قرار نداده و توصیه‌ای هم برای استفاده از آن ندارد.

سد قشلاق در ۱۲ کیلومتری شمال سنندج و در مسیر جاده سنندج به سمت دیواندره قرار گرفته است. حجم مخزن سد قشلاق ۲۱۵ میلیون مترمکعب است و آب شرب مورد نیاز بیش از ۴۶۵ هزار نفر از شهروندان سنندجی و نواحی منفصل شهری از این سد تامین می شود.

در حال حاضر ۳۸۳ هزار و ۱۳۷ مشترک در کردستان از خدمات شرکت آب و فاضلاب بهره‌مند هستند که ۱۷۰ هزار مشترک آن مربوط به سنندج است.

برچسب‌ها کردستان سنندج آب آشامیدنی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کردستان سنندج آب آشامیدنی کردستان سنندج آب آشامیدنی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی بهداشت و سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۱۳۶۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت طلا امروز ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

قیمت امروز طلا توسط اتحادیه صنف فروشندگان و سازندگان طلا، جواهر، نقره و سکه تهران، اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، اتحادیه صنف فروشندگان و سازندگان طلا، جواهر، نقره و سکه تهران، قیمت طلا را به شرح زیر اعلام کرد:

قیمت آنلاین طلا را در نشانی زیر مشاهده کنید:

https://www.estjt.ir/

کد خبر 748292

دیگر خبرها

  • خرید بیش از ۹۵میلیارد ریال وسایل کمک توانبخشی برای معلولان قزوینی
  • دستگاه‌های اجرایی مکلف به اختصاص بخشی از بودجه عمرانی به مهارت آموزی کارگران شدند
  • قیمت سکه امروز ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت طلا امروز ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • اقلام مورد نیاز معلولان خانواده یاسوجی تامین شد
  • عملکرد فیلتر ممبران در دستگاه تصفیه آب
  • تامین بیش از ۳ هزار دستگاه لوازم ضروری زندگی برای مددجویان هرمزگانی
  • تصفیه‌خانه آب بشاگرد تابستان امسال آبگیری می‌شود
  • کارخانجات و واحد‌های تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل شناسایی شود
  • تامین زمین از مولفه‌های مهم در اجرای طرح نهضت ملی مسکن