Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-28@09:58:06 GMT

چرخش روی یک انگشت با فرمان EPS

تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۱۳۶۷۳

چرخش روی یک انگشت با فرمان EPS

یک کارشناس مکانیک خودرو گفت: EPS مخفف سه کلمه Electronic Power String است که به عنوان فرمان برقی شناخته شده و وظیفه انتقال بیشترین گشتاور موتور به چرخ دهنده جعبه فرمان جهت حرکت چرخ‌ها را بر عهده دارد.

مجتبی ناظمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با تاکید بر اینکه فرمان برقی سیستم راهبری خودرو محسوب می‌شود، اظهار کرد: انواع فرمان اتومبیل به سه دسته مکانیکی، هیدرولیک و برقی تقسیم می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: EPS مخفف سه کلمه Electronic Power String است که به عنوان فرمان برقی شناخته شده و وظیفه انتقال بیشترین گشتاور موتور به چرخ دهنده جعبه فرمان جهت حرکت چرخ‌ها را بر عهده دارد.

ناظمی ادامه داد: اجزا تشکیل دهنده فرمان EPS شامل دو سنسور در انتهای فرمان و چرخ، موتور الکتریکی یا عملگر و ECU است. سنسورها زاویه چرخ را به ECU انتقال داده و ECU نیز نسبت به چرخش اتومبیل که می‌تواند گردش به چپ یا راست باشد تحلیل و بررسی کرده و به عملگر که همان موتور فرمان برقی است، دستور ارسال می‌کند.

وی در رابطه با مزایای فرمان EPS گفت: در فرمان EPS، موتور فقط هنگام دریافت فرمان چرخش شروع به کار می‌کند در حالی‌که در نوع هیدرولیک، پمپ خودرو به صورت دائم در حال حرکت است. تعمیرات و لوله‌کشی فرمان هیدرولیک نسبت به EPS مشکل‌تر است.

این کارشناس مکانیک خودرو گفت: در اتومبیل‌های جدیدتر EPS به ECU اصلی خودرو متصل شده و قابلیت بررسی سرعت خودرو را دارد تا در سرعت‌های بالا مقدار گشتاور را کنترل و با این ویژگی به پایداری خودرو در سرعت بالا کمک کند.

وی در رابطه با نحوه عملکرد فرمان EPS گفت: سنسور نصب شده روی فرمان مقدار گشتاور درخواستی راننده را به ECU گزارش می‌دهد سپس عملگر روی جعبه فرمان چرخ‌ها را به حرکت در می‌آورد و در انتها وظیفه سنسورهای چرخ است تا بررسی کند آیا چرخ در زاویه مدنظر قرارگرفته است یا خیر؟

ناظمی در رابطه با معایب فرمان EPS گفت: معایب این فرمان زمانی ظهور می‌کند که خودرو دچار مشکل برقی شود؛ در این شرایط فرمان خودرو سفت خواهد شد و دیگر دستور نمی‌پذیرد. برخی افراد نیز معتقدند لذت رانندگی با خودروهای مجهز به EPS کم است.

کد خبر 527174

منبع: ایمنا

کلیدواژه: علت روشن شدن چراغ eps فرمان برقی خودرو شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق فرمان برقی فرمان EPS

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۱۳۶۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت پرشکوه هاوال با H6

این خودروی برقی-بنزینی از یک موتور 1500سی.سی بهره می‌برد که موتور بنزینی آن قدرتی معادل 147.5 اسب بخار و موتور برقی آن معادل 174 اسب بخار نیرو تولید می‌کند. همچنین هاوال H6 به دلیل بهره‌مندی از تعویض دنده الکترونیکی، گرم‌کن صندلی راننده و سرنشین جلو، کیسه هوای راننده، سرنشین جلو و جانبی و پرده‌ای جزو خودروهای ایمن شناخته می‌شود.

هاوال هیبریدی H6 با بکارگیری انواع رادارهای روز دنیا خودروی مدرنی محسوب می‌شود؛ رادار کمکی در ترافیک، رادار تشخیص نقطه کور، رادار کروز یکپارچه، رادار تشخیص خطوط و حفظ حرکت خودرو در لاین حرکت، سیستم تشخیص عابر پیاده و بکارگیری ترمز اضطراری تنها بخشی از امکانات فناورانه این خودرو است.
پیش از این گروه بهمن هاوال  H2 را به ایران معرفی کرده بود؛ این محصول در زمان ورود به ایران به سرعت جایگاه خوبی در بازار پیدا کرد و توانست نظر دوست‌داران خودرو را به خود جلب کند.

دانلود مشخصات هاوال با H6

دیگر خبرها

  • مافیای خودرو؛ مانع ورود خودرو‌های برقی به کشور!
  • «مافیای خودرو» مانع ورود خودروهای برقی به کشور
  • تلاش مافیای خودرو برای ممانعت از ورود خودروهای برقی
  • مافیای خودرو مانع ورود خودروهای برقی به کشور است
  • سنگ اندازی مافیای خودرو برای ورود خودروهای برقی به کشور
  • مافیای خودرو مانع ورود خودروهای برقی به کشور
  • بازگشت پرشکوه هاوال با H6
  • (ویدئو) مردم را با واردات خودرو‌های برقی سرکار نگذاریم
  • پیکاپ T ۹ برقی، گزینه واردات به ایران
  • پیکاپ T۹ برقی، گزینه واردات به ایران/ عکس