Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، کهگیلویه و بویراحمد دارای چهره‌ها و استعدادهای زیادی در همه عرصه‌ها از جمله حوزه هنر است.چهره‌های هنرمندی از این استان در حال حاضر در عرصه هنر بازیگری در سطح کشور مشغول به فعالیت هستند که پریوش نظریه و جمشید جهانزاده از جمله آنان است.

کهگیلویه و بویراحمد تنها در این حوزه استعداد  و پتانسیل ندارد بلکه کارگردانان و فیلم‌سازان مطرحی را به حوزه هنر کشور معرفی کرده که "محسن کیانی" یکی از آنها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جوان خوش ذوق، متعصب و هنرمندی که با تکیه بر نیروی اراده و پشتکار یک به یک پله‌های ترقی را طی می‌کند.

محسن کیانی نویسنده و کارگردان هم استانی که او را با فیلم‌های سربازخانه خانم ها، کژدم ، ریشه در خاک ، کسی که هیچکس نبود ، صدای زندگی و دهها فیلم سینمایی و مستند دیگر می‌شناسیم. کارگردانی که بسیاری از چهره مطرح سینما نیز در آثارش به ایفای نقش پرداختند.

 

محسن کیانی در همه آثاری که ساخته و یا در ساخت دارد اولین نکته که مورد توجه قرار می‌دهد ساخت آثار در کهگیلویه و بویراحمد برای معرفی ظرفیت‌های بکر استان و همچنین معرفی چهره‌های هنری مغفول مانده است اما متاسفانه دستگاه‌های متولی هیچ‌ گونه همکاری با این فیلم‌ساز جوان ندارند و باید به جرات گفت "سنگ‌اندازی مدیران این بار پیش پای هنرمندان".

دقایقی را با فیلم‌ساز مطرح کهگیلویه و بویراحمد به گفت‌وگو پرداختیم.محسن کیانی در گفت‌ و گو با فارس از عدم همکاری مدیران استان از جمله صدا و سیمای مرکز کهگیلویه و بویراحمد انتقاد کرد و گفت: بارها برای ساخت فیلم به استان آمده‌ام و با وجود داشتن  فیلمنامه‌های حرفه‌ای  اما متاسفانه با من همکاری نشد و بخاطر بهانه‌های غیر منطقی ، مجبور شدم در استان های دیگر فیلم بسازم.

 

این فیلم‌ساز مطرح کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه صدا و سیما طی چند سال اخیر  همکاری بسیار ضعیف با فیلمسازان بومی داشته و بارها خود شاهد این ماجرا بوده‌ام  افزود: فیلم "سرباز خانه خانم‌ها" و "کژدم" ، ایل و علم ، ریشه در خاک و ... را خواستم در استان بسازم اما همکاری نکردند و مجبور شدم خارج از استان بسازم.

کیانی بیان کرد: فیلم مستند "کسی که هیچکس نبود" که روایتی زیبا و جذاب از زندگینامه" زنده یاد حسین پناهی" بود را پس از چهار سال سختی و زحمت  تولید کردم اما صدا و سیمای استان حاضر به خریداری و حتی پخش آن نشد و برای کارشان بهانه آوردند که فیلم ضعیف است.

وی بیان کرد: ساعت ۱۲ روز ششم شهریور به مناسبت زاد روز زنده یاد حسین پناهی فیلم مستند کسی که هیچکس نبود را برای شبکه‌های سراسری فرستادم و در همان روز با افتخار از شبکه ۴ سیما و شبکه های مختلف ملی پخش شد و با استقبال گسترده مخاطبان در سطح کشور رو به رو شد حال سوال من این است که آیا به واقع فیلم ضعیف بود یا تشخیص مدیران  صدا و سیمای استان ضعیف است؟

 

کیانی با اشاره به کار جدیدی که قرار بود در استان کلید بزند اما عدم همکاری صدا و سیما مانع آن شد گفت: یک ماه پیش وقت ملاقات خواستیم تا در مورد ساخت سریالی ۱۳ قسمتی به‌نام" فامیلی من" با مدیرکل صدا و سیما دیدار و گفت وگو کنم ،گفتند دو روز دیگر وقت ملاقات است دو روز سه چهار روز شد و خبری نشد بالاخره پس از یک ماه پیگیری به ما گفتند مدیرکل نیروی بیرون از صدا و سیما را برای ملاقات نمی‌پذیرد و برایم سوال بود که این حرف مدیرکل غیر بومی توهین به فیلمسازان بومی استان است یا قانون سازمان کاملا مردمی صدا و سیمای است؟ چرا فقط در صدا و سیمای ما چنین قانونی وضع شده؟ چرا مدیران رده بالای صداو سیما در پایتخت چنین حرفی را مطرح نمی‌کنند اما در استان کهگیلویه و بویراحمد با چنین حرفی باعث رنجش هنرمندان می‌شوند؟

کارگردان فیلم‌های سربازخانه خانم‌ها، کژدم و چند مجموعه دیگر با بیان اینکه من فیلم‌ساز این استانم و تا کنون در زمینه سینما چندین کتاب نوشته و به چاپ رسانده‌ام افزود: همیشه آموخته ام که در عرصه ی هنر اخلاق هنری بر هر چیزی اولویت دارد اما رفتارهایی که با من و خیلی از فیلم سازان این استان طی سالیان اخیر صورت گرفته بی احترامی به شأن و منزلت هنرمند است . به من گفتند فیلم‌نامه سریال" فامیلی من" به معاونت سیما ارجاع داده شد اما الان یک ماه است که نامه‌ای که با مهر رسمی و  شماره‌دار برای صدا و سیما فرستاده‌ام گم شده، پیگیری هم که می‌کنیم بین معاونت سیما و مدیر تولید پاسکاری می‌شویم و سرنوشت فیلمنامه و نامه ی من به مدیرکل  صدا و سیما در هاله ای از ابهام است و باز هم همان حکایت همیشگی که در چند سال اخیر به وفور اتفاق افتاده.

کیانی ادامه داد: جای تأسف دارد که بگویم یک سال پیش فیلمنامه ( ایل و علم ) که در خصوص واقعه عاشورا و اعتقادات و باورهای مردم استان از عاشورا و مکتب امام حسین (ع) بود  و در قالب یک روایت بسیار جذاب و پند آموز نگارش شده بود توسط صدا و سیمای استان رد شد و تنها دلیل عجیب این فیلمنامه را مناسبتی بودن آن اعلام کردند و گفتند برایمان فیلمنامه طنز بیاور نه فیلمنامه مناسبتی!

 

وی بیان کرد: حالا سریال طنز با همکاری یکی از نویسندگان مطرح ملی را نوشته‌ایم و فضای فیلم کاملا بومی و بسیار آموزنده است اما باز  صدا و سیمای استان تصمیم دارد مثل گذشته برای تولید این سریال همکاری نکند، قول می‌دهم مانند سایر کارهایم همین فیلم‌نامه را با بهترین کیفیت در یک استان دیگر  بسازم ، هدفم این بود که از ظرفیت‌های این استان استفاده شود اما نمی‌خواهند با من همکاری کنند آنوقت فیلم‌ساز غیربومی که هیچ شناختی از فرهنگ و اصالت این استان ندارد می‌آورند تا برای مردم استان ما فیلم بسازد.

فیلم‌ساز مطرح کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: فیلم‌ساز غیربومی چگونه می‌تواند فرهنگ مردم این استان را به تصویر بکشاند؟ فرهنگ استان کهگیلویه و بویراحمد را فقط فیلم‌سازان  بومی این استان می‌توانند روایت کنند نه یک غیربومی.

وی بیان کرد: سریال "فامیلی من" پنجمین فیلم نامه‌ای است که طی سال های اخیر به صدا و سیما ارائه داده ام اما همکاری نمی‌کنند و اذیت می‌کنند تا مجبور شویم این کار را مثل سایر کارهای اخیر در استان‌های دیگر بسازیم بعد بچه‌های استان از من ناراحت می‌شوند که چرا در استان خودم کار نمی‌کنم.

کیانی بیان کرد: فعالیت هنری‌ام با صدای و سیمای مرکز استان را در سال ۱۳۸۹ به سفارش صدا و سیمای استان در سمت نویسنده ، تهیه کننده و کارگردان ، تولید کردم و مدیون مدیران بومی صدا و سیما در آن زمان هستم که به من اعتماد کردند اما حال چه شده است که پس از ۱۰ سال کار و کسب تجارب بسیار و تولید دهها فیلم در عرصه ملی و نگارش چندین کتاب در زمینه سینما ، یک وقت ملاقات به ما داده نمی‌شود؟!

 

وی خاطرنشان کرد: فضای کار "فامیلی من" فرهنگی و بومی است اما با توجه به عدم همکاری مدیرکل صدا و سیما باز هم در یک استان دیگر ساخته می‌شود ، اما مستندات خود را  به پیوست نامه ی رسمی به ریاست محترم صدا و سیمای کشور ارسال خواهم کرد تا پیگیری های لازم صورت گیرد، لااقل خیالمان راحت است از اینکه آنجا نه نامه‌ای گم‌ می‌شود ، نه بین رئیس و معاونین پاسکاری میشویم و نه وقت ملاقات برای افراد خارج از سازمان ممنوع است.

انتهای پیام/۸۲۰۲۴

منبع: فارس

کلیدواژه: خبرگزاری فارس صدا و سیمای استان صدا و سیمای وقت ملاقات محسن کیانی صدا و سیما فامیلی من

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۱۳۸۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام میزان بارش های اخیر در کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد،  در بارش های اخیر تا ساعت ۱۸:۳۰ دیروز چهارشنبه ۱۲اردیبهشت ۱۴۰۳ در دیشموک ۱۱ میلیمتر، سرآسیاب یوسفی ۹،سراب ننیز ۸، ستنگان ۷.۵،یاسوج فرودگاه ۷.۲،قلعه رئیسی ۷،موشمی زیلایی ۷،ده برآفتاب ۶.۵،دوگنبدان ۶.۲،دلی خمسیر ۶،دشتروم ۶،سی سخت ۵.۷،وزگ ۵.۵،گنجه‌ای ۵.۵،سیرون شبلیز ۵،لیکک ۴.۲،دهدشت ۴.۱،مارگون ۴،ممبی ۴،کالوس ۴،کریک ۴،تنگ پیرزال ۳،دیل ۳،باشت ۲.۵،لنده ۲.۵،بوستان ۲.۵ و امامزاده جعفر ۲ میلیمتر باران بارید. 

بارش باران در برخی از مناطق کهگیلویه و بویراحمد همچنان ادامه دارد. 

دیگر خبرها

  • کهگیلویه و بویراحمد سوگوار صادق آل عبا
  • وارد آمدن خسارت به زیر ساخت ها در استان کهگیلویه و بویراحمد
  • سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) در کهگیلویه و بویراحمد
  • اعلام میزان بارش های بهاری در کهگیلویه و بویراحمد
  • طراوت باران بهاری به طبیعت کهگیلویه و بویراحمد
  • پیگیری طلب میلیاردی مردم از یک شرکت خصوصی
  • دهدشت رکورددار میزان بارش‌ها
  • اعلام میزان بارش های اخیر در کهگیلویه و بویراحمد
  • راهیابی هنرمندان کهگیلویه و بویراحمدی به جشنواره تئاتر مسجد
  • آغاز پخش مناظره‌های تلویزیونی انتخاباتی در صدا و سیمای فارس