Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

حسن هانی‌زاد در خصوص تحولات اخیر و رویکردهای جمهوری آذربایجان در مناطق مرزی با ایران و همچنین برگزاری مانورهای مشترک با کشورهایی مثل ترکیه و همچنین پاکستان گفت: مثلث رژیم صهیونیستی، ترکیه و آذربایجان از مدت ها پیش در صدد تغییر ژئوپلیتیک منطقه جنوب قفقاز برآمدند و هر کدام از این ها تلاش می کنند با تسلط بیشتر در این منطقه ایران را در یک محدوده جغرافیایی محاصره کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: رژیم صهیونیستی در تلاش است تا از اربیل و همچنین جنوب قفقاز، خزر و خلیج فارس را در اختیار خود گرفته و با ایجاد یک کمربند فیزیکی ایران را تحت فشار قرار دهد.

این کارشناس مسائل بین الملل افزود: از سوی دیگر ترکیه، اسرائیل و آذربایجان با ایجاد همگرایی و سازوکار امنیتی و نظامی سعی شان بر این است که ایران از طریق مرزهای شمال غربی در محاصره قرار گیرد و مانع نفوذ ایران به ارمنستان و آسیای میانه شود.

هانی زاده یادآور شد: جنگی که بین آذربایجان و ارمنستان رخ داد و پیروزی نسبی برای الهام علی اف رئیس جمهور آذربایجان داشت و قره باغ را به دست آورد او را مصمم تر کرد تا خیز بلندی برای تصرف نخجوان و بخش های دیگری از قره باغ بردارد و مانع نفوذ ایران به ارمنستان شود. این مسئله باعث غرور رئیس جمهور آذربایجان شد و دیدیم که اظهارات خصمانه ای را ایراد کرد.

وی ادامه داد: از طرف دیگر رژیم صهیونیستی به دنبال این است تا یکسری پایگاه در نزدیکی مرزها با ایران داشته باشد و مانورهایی هم که برگزار شد با همکاری ترکیه و همچنین پاکستان در این راستا قرار دارد و اسرائیل تلاش می کند با حضور در این منطقه چالش هایی را برای ایران ایجاد کند.

این کارشناس مسائل منطقه خاطر نشان کرد: رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه نیز با اقداماتی که اخیرا انجام داده در صدد بازسازی امپراطوری نوعثمانی است و با همکاری الهام علی اف و کشاندن اسرائیل به این منطقه به نوعی از ایران انتقام بگیرد. در واقع هر سه این رژیم ها در صدد هستند که شطرنج جغرافیایی منطقه را تغییر دهند تا باعث شوند ارتباط ایران با جنوب قفقاز و آسیای میانه قطع شود.

هانی زاده تصریح کرد: حضور و عضویت ایران در سازمان شانگهای هم باعث شده تا آذربایجان و ترکیه در صدد باشند که ایران در محاصره قرار گیرد و اجازه ندهند که جاده ابریشم بازسازی شود. همه این ها در چارچوب رویکردهای آمریکا، باکو، ترکیه و رژیم صهیونیستی برای ایجاد چالش امنیتی و اقتصادی برای ایران قابل تعریف است.

وی همچنین بیان کرد: ایران برای تقابل با اسرائیل و علی‌اف با استفاده از امکاناتی که در آن داخل آن کشورها دارد می تواند از این ابزارها استفاده کند و این مثلث شوم را در هم بشکند. 70 درصد مردم آذربایجان گرایش اعتقادی به ایران دارند. 20 میلیون نفر از مردم ترکیه کرد هستند و مخالف حاکمیت اردوغان و می توانند مشکلاتی را در آینده ایجاد کنند.

هانی زاده یادآور شد: فراموش نکنیم که ایران طی 30 سال گذشته به آذربایجان کمک کرد. همچنین در کودتای 2016 از حاکمیت اردوغان حمایت کرد و ادامه حاکمیت اردوغان مرهون کمک های ایران است اما او ثابت کرد که او از در دوستی وارد نمی شود.

این کارشناس مسائل بین الملل در پایان با اشاره به برگزاری مانور توسط ایران در شمال غرب کشور گفت: مانوری که اخیرا تحت عنوان فاتحان خیبر در شمال غرب کشور برگزار شدد پاسخ کوبنده ای به حضور نامشروع اسرائیل در منطقه است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: اسرائیل ترکیه آذربایجان جنوب قفقاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۱۴۲۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دشمن به دنبال ایجاد یاس و ترس در دل ماست/ مدرسه جایی برای گفتگوی رو در رو با دانش آموزان

دبیر کل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان گفت: جنگ امروز جنگ روایت‌ها است و آنقدر این جنگ خانمان سوز است که دشمن در تلاش است ذهن و فکر تمامی جوانان ما را از بین ببرد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، حسین تاریخی در مراسم اختتامیه رویداد روایت دختران ایران گفت: رسانه‌های دشمن همواره به دنبال ایجاد یاس، ناامیدی و ترس در دل مردم ایران هستند؛ شاید برای برخی از افراد عجیب باشد، اما در حوادث یک ماه اخیر و به دنبال شرارت‌های رژیم صهیونیستی در منطقه، برخی از دانش آموزان اعلام کردند که در مدرسه با فضای ترس مواجه بودیم؛ آن‌ها به شدت ترسیده بودند که نکند اسرائیل حمله کند و جنگ بشود؛ حتی تعدادی از دانش‌آموزان هم به مدرسه نیامده بودند.

دبیر کل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان گفت: جنگ امروز جنگ روایت‌ها است و آنقدر این جنگ خانمان سوز است که دشمن در تلاش است ذهن و فکر تمامی جوانان ما را از بین ببرد و هر کس که در ایران زندگی می‌کند را مایوس و ناامید کند.

وی با اشاره به حوادث تلخ سال ۱۴۰۱ گفت: کسانی بودند که ناشی از تلاش دشمن در رسانه‌ها، به کف خیابان آمدند و جان خود را از دست دادند. این‌ها نتیجه تلاش‌های دشمن در تشویش و گمراهی اذهان عمومی است. امروز در حالی که همه کشور‌ها از اقتدار ایران می‌گویند و دفاع ایران را مشروع می‌دانند؛ رسانه‌های دشمن کاری کرده بودند که در محیط مدرسه دانش آموزان از پاسخ اسرائیل می‌ترسیدند.

تاریخی با بیان اینکه آینده نوجوانان و جوانان ما به شدت مورد حمله ناجوانمردانه قرار گرفته است؛ گفت: اگر لطف الهی نبود؛ ممکن بود ما هم مورد حمله رسانه‌های دشمن قرار بگیریم؛ فکر ما آشفته شود و یا به خیابان‌ها برویم؛ برای جلوگیری از این حوادث ما نیازمند تبیین اهداف و برنامه برای مردم هستیم؛ تبیین هم نیاز به کمک و روایت کردن دارد.

گاهی خود ما هم باورمان نمی‌شود که به چه دستاورد‌هایی رسیدیم

دبیر کل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان گفت: ما باید در جایی که امکان رو در رو شدن با دانش‌آموزان را داشته باشیم روایتگری کنیم. جایی که می‌توانیم با او به تبادل نظر و گفتگو بپردازیم؛ حتما این کار را بکنیم و این فرصت را غنیمت بشماریم. شاید نتوانیم در فضای مجازی به خوبی دشمن عمل کنیم، اما مدرسه جایی است که در دست ماست. جایی که می‌توانیم به صورت هنرمندانه با مخاطبان نوجوان خود ارتباط برقرار کنیم. مدرسه یکی از جدی‌ترین فرصت‌های ماست که می‌تواند تعیین کننده باشد.

وی با اشاره به اینکه گاهی خود ما هم باورمان نمی‌شود که به چه دستاورد‌هایی رسیدیم؛ افزود: اسرائیل از ابتدای طوفان الاقصی تاکید می‌کند همه کاره ایران است؛ آمریکا و اروپا دائما بر قدرت ایران تاکید کردند؛ اما باز هم کسانی هستند که قدرت دفاعی و نظامی ایران را دست کم می‌گیرند؛ این ندیدن قدرت داخلی آفتی بوده که صد‌ها سال است در ایران وجود داشته است. دشمن هم بر این نقطه ضعف تمرکز دارد.

دبیر کل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان خاطر نشان کرد: دشمن دائماً به فکر این است که از تفرقه‌های بین ما استفاده کند؛ و ما باید هشیار باشیم و بهانه‌های واهی برای تفرقه افکنی را به دشمن ندهیم.

دیگر خبرها

  • مثلث برمودای ایران کجاست؟
  • سفرنامه| مسیر بی بازگشت به ریگ جن!/ مثلث برمودای ایران کجاست؟
  • لحظاتی عجیب و ترسناک از تغییر رنگ خورشید در چین (فیلم)
  • الدفاعی: وعده صادق، پایان‌بخش توهم ارتش شکست‌ناپذیر اسرائیل
  • گرد و غبار آسمان شهرهای جنوب آذربایجان‌غربی را فرا گرفت
  • شمسایی به دنبال تغییر تاریخ در فینال
  • فارن افرز: از اتحاد عبری-عربی علیه ایران خبری نیست/ همسایگان عربی ایران به دنبال جنگ با تهران نیستند
  • دشمن به دنبال ایجاد یاس و ترس در دل ما است
  • دشمن به دنبال ایجاد یاس و ترس در دل ماست/ مدرسه جایی برای گفتگوی رو در رو با دانش آموزان
  • حمیدرضا عزیزی، پژوهشگر بنیاد علم و سیاست آلمان: ایران در حمله به اسرائیل به کشورهای منطقه هم هشدار داد، هم اطمینان خاطر/ تهران قواعد درگیری با تل آویو را بازتعریف کرد/ همسایگان عربی ایران به دنبال موازنه و مفاهمه با تهران خواهند بود/ توانمندی موشکی ایران