Web Analytics Made Easy - Statcounter

یکی از واکسن‌های کرونایی که در کشورمان برای تزریق به دانش آموزان مجوز دریافت کرده، واکسن سینوفارم است، اما آیا این واکسن برای دانش‌آموزان بی‌خطر است؟

خبرگزاری میزان _ ایسنا نوشت: اخیرا مطالعه کارآزمایی بالینی درباره میزان اثربخشی واکسن سینوفارم در افراد زیر ۱۸ سال در مجله لنست منتشر شده است.

شرکت‌کنندگان در این مطالعه در سه گروه سنی سه تا پنج سال، شش تا ۱۲ سال و ۱۳ تا ۱۷ سال و سه گروه دز‌های مختلف هشت، چهار و دو میکروگرم و گروه کنترل مورد مطالعه قرار گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در فاز اول ۲۸۸ نفر و در فاز دوم ۷۲۰ نفر بررسی شدند. عوارض ناشی از این واکسن اغلب خفیف یا متوسط بوده و شایع‌ترین عارضه درد محل تزریق و تب بوده است.

بنابر اعلام وزارت بهداشت، بنابراین واکسن سینوفارم در گروه سنی سه تا ۱۷ سال ایمن بوده و همچنین باعث ایجاد پاسخ ایمنی همورال قوی می‌شود. همچنین بهتر است از دز ۴ میکروگرمی استفاده شود تا اثربخشی آن بیشتر باشد.

بیشتر بخوانید: بیش از ۳ میلیون دانش‌آموز واکسینه شدند

انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

برچسب ها: واکسن واکسن کرونا

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: واکسن واکسن کرونا واکسن سینوفارم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۱۴۳۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایشگاه نقاشی گروهی دانش آموزان ابتدایی شاهرود

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️ حسین رنجبر مسئول برگزاری نمایشگاه گفت: در این نمایشگاه ۹۳ اثر در تکنیک‌های اسکرچ برد، آبرنگ و کلاژ به تماشا گذاشته شده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • (ویدئو) دانش آموزان با سوخت‌بر‌ها به مدرسه می‌روند!
  • نمایشگاه نقاشی گروهی دانش آموزان ابتدایی شاهرود
  • ماده‌ای که ۴۰ درصد از پوسیدگی دندان پیشگیری می‌کند
  • ظرفیت گروه‌های جهادی در نوسازی مدارس استفاده شود
  • ماده‌ای که ۴۰ درصد از پوسیدگی‌ دندان پیشگیری می‌کند
  • سمن‌ها و گروه‌های مردمی بر حوزه دانش آموزان تمرکز کنند
  • واکسن سرطان میزان بقا را دو برابر می‌کند
  • فعالیت ۶۸ دانشجو معلم جهادگر به مدت ۱۷ روز در ارومیه و خوی
  • سیل دانش‌آموزان کنکوری را زمین‌گیر کرد؛ آرزوهامون را رود با خود برد! | فیلم
  • بعضی استان‌ها مدرسه اوتیسم ندارند/ نحوه استخدام معلم در مدارس اوتیسم