Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر لزوم وجود زبان تشکر در میان مردم و مسئولان گفت: مقامات ارشد کشوری باید در کنار مردم باشند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، آیت‌الله رضا رمضانی در مراسم شب شهادت امام رضا(ع) در میدان شهدای ذهاب رشت با بیان اینکه مسلمانان باید به مکارم اخلاقی دقت داشته باشند اظهار داشت: همه انبیاء آمدند تا ما را تربیت کنند لذا انسان برای رسیدن به مقام بندگی باید به دنبال معرفت و عبادت باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) عبادت، معرفت و آزمایش‌ها را راه رسیدن و نزدیکی انسان به خداوند دانست و با بیان اینکه در همه عرصه‌های زندگی پایبندی به اخلاق فردی و اجتماعی موثر است خاطرنشان کرد: رابطه تنگاتنگی میان اخلاق، احکام و عقاید وجود دارد.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به تأثیر باورهای عمیق انسان در رفتار او ابراز داشت: یک مسلمان واقعی فردی است که رفتار او با آموزه‌های دینی و الهی تطبیق داشته باشد؛ اگر کسی نماز را با همه آداب آن انجام دهد در شناخت خداوند موثر است.

روایت تسنیم از نابغه گیلانی جبهه مقاومت/ شهید «حسین قمی» چگونه ژنرال‌های روسی را شگفت‌زده کرد؟ + فیلمروشنگری برای مصونیت جامعه در برابر جریان هجمه‌ها رویکرد فرهنگی سپاه گیلان استعدم نظارت و تعطیلی مکرر نانوایی‌ها نارضایتی مردم گیلان را رقم زده است

وی با تأکید بر اینکه انسان و جامعه پایبند به احکام اسلامی، عزت پیدا می‌کند بیان کرد: مقامات با تلاش به دست می‌آید و انسان باید خود را برای آن چیزی که برای آن منفعت دارد، خرج کند باید جوارح، عقل و نفس خود را تربیت کنیم که نتیجه آن در رفتار مشخص است.

آیت‌الله رمضانی با بیان اینکه بسیاری از گناهان از زبان سر می‌زند، نباید گوش را برای غیبت و تهمت خرج و چشم و زبان را رها کرد افزود: بسیاری از افراد نفس را راکد گذاشتند و نفس مکاره مخالف جهت فطرت است و باید موافق آن باشد لذا انسان باید از تجربه‌های دیگران به حکم عقل استفاده کند.

دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) با اشاره به اینکه انسان بدون عقل نمی‌تواند مسیر را طی کند و عقل، ما را به امام، خداشناسی و معادشناسی رهنمون می‌کند گفت: برخی‌ ضمن عمل به واجبات تغییری در خود نمی‌بینند چرا که مقدمات را در خود به وجود نیاورده است.

وی با بیان اینکه عاقل فردی است که مردم از او احساس آرامش کنند افزود: تربیت‌های غلط گاهی سبب در امان نبودن خانواده‌ها از یکدیگر می‌شود چرا که باورها ضعیف است؛ باید بین مردم زبان تشکر وجود داشته باشد زیرا موجب توسعه انسان است همچنین جامعه باید طالب علم و دانش باشد.

آیت‌الله رمضانی با تأکید بر اینکه مسئولان ارشد کشوری باید در کنار مردم باشند گفت: امام رضا(ع) همواره به انسان‌ها احترام می‌گذاشتند کسی که از عقل خود بهره‌ نبرد، دین‌دار حقیقی نیست؛ دین‌داری به معنای عمل کردن به فهم است و انسان‌ها به واسطه فهم‌شان روز قیامت از آیات بالا می‌روند.

انتهای پیام/614/ ز

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۱۴۴۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی دادگاه‌های تجاری ضروری است/آیین دادرسی تجاری از سال ۹۹ در مجلس تصویب نشده است

حجت الاسلام حمیدی بر رفع موانع تولید در استان کرمان تاکید کرد و گفت:دستگاه قضائی استان حمایت از بنگاه‌های تولیدی و تحقق شعار سال را تکلیف خود می‌داند.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، حجت الاسلام ابراهیم حمیدی رئیس کل دادگستری استان کرمان در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان کرمان بیان داشت: نامگذاری سال به نام جهش تولید با مشارکت مردم اقدام هوشمندانه‌ای از سوی رهبر معظم انقلاب بود که مردم را در فعالیت‌های تولیدی دخیل کردند.

رییس شورای قضایی استان کرمان افزود: مسئولان باید درخصوص مشارکت مردم در تحقق شعار سال اعتماد سازی کنند تاسرمایه‌های خرد و کلان مردم به سمت تولید سوق داده شود در صورتی که زمینه سرمایه گذاری مردم در تولید فراهم نشود، این سرمایه‌ها به سمت بازار‌های دلالی (از جمله طلا و سکه) می‌رود.

وی گفت: هرکجا که مردم پای کار اقتصاد آمدند و سرمایه گذاری کردند شاهد بهبود وضعیت اقتصاد کشور و معیشت مردم هستیم.

نماینده عالی قوه قضائیه در کرمان اظهار داشت: سرمایه گذاران بخش خصوصی گلایه مندند که مسئولان همکاری نمی‌کنند و برخی قوانین و مقررات دست و پاگیر است و مانع از صادرات یا جهش تولید می‌گردد.

بايد سرمایه مردم به سمت تولید و اشتغال سوق داده شود

او افزود: بایستی مسئولان تدابیری بیاندیشند و آسیب شناسی کنند تا سرمایه مردم به سمت تولید و اشتغال سوق داده شود.

رئیس کل دادگستری استان کرمان در ادامه با اشاره به اینکه تشکیل دادگاه‌های تجاری، مهم و ضروری است و بایستی هرچه سریعتر راه اندازی شود، گفت: آیین دادرسی تجاری از سال ۹۹ در مجلس است و هنوز تصویب نشده در حالی که لایحه کارشناسی و خوبی است و خیلی از مسائل قضایی و حقوقی بنگاه‌های تولیدی در ان لحاظ شده است.

وی با اشاره به اینکه این لایحه تشکیلات خوبی برای دادگاه‌های تجاری در نظر گرفته، افزود: امیدواریم هر چه سریع‌تر به صحن علنی مجلس برود و تصویب شود تا بشود از فعالان اقتصادی حمایت‌های قانونی صورت بپذیرد.

دیگر خبرها

  • دیدار استاندار لرستان و آیت‌الله «نیازی»
  • تاکید نماینده استان در مجلس خبرگان رهبری بر باشکوه برگزار کردن اجلاسیه شهدای استان
  • راه اندازی دادگاه‌های تجاری ضروری است/آیین دادرسی تجاری از سال ۹۹ در مجلس تصویب نشده است
  • نماینده همدان در مجلس خبرگان رهبری به علت عارضه مغزی در بیمارستان بستری شد
  • مردم مشکل جدی کمبود دارو دارند، دولت لاپوشانی می‌کند
  • افشای دلایل رد صلاحیت حسن روحانی از سوی شورای نگهبان
  • مسئولان عملیات فرهنگی و جهاد تبیین را جدی بگیرند
  • افشای دلایل رد صلاحیت حسن روحانی
  • افزایش ۳۰۰ نفری سهمیه بیمه کارگران ساختمانی در کردستان
  • خیر انسان در حرکت در مسیر الهی است