Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا ،مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری قزوین در حاشیه این مراسم با بیان اینکه این پروره ها با مشارکت بنیاد مسکن استان انجام شده است گفت: رفع محرومیت از روستاها و مناطق کمتر توسعه یافته از مهمترین اهداف پیش رو است.
وی اظهار داشت: استان قزوین به لحاظ جمعیت روستایی رتبه ۲۴ کشور را داراست و هم اکنون بیش از ۲۵ درصد از جمعیت استان قزوین در روستاها سکونت دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نجفی خاطر نشان کرد: بالاترین درصد جمعیت روستایی استان مربوط به شهرستان آوج و کمترین درصد جمعیت روستایی مربوط به شهرستان آبیک است.
وی با اشاره به افتتاح طرحهای روستایی در شهرستان تاکستان  تصریح کرد:  امروز همزمان با سفر یکروزه معاون توسعه روستایی نهاد ریاست جمهوری به استان ۸۶ پروژه مشارکتی بهسازی معابر روستایی با اعتبار ۷۵۰ میلیارد ریال در ۲۷۰ هزار متر مربع  بهره برداری رسید.
این مسوول اضافه کرد: یک مدرسه سه کلاسه با اعتبار ۱۵ میلیارد ریال در روستای جرندق از توابع ضیا آباد به بهره برداری رسید و همچنین سنگ فرش در ۱۱۰ متر مربع و خانه بوم گردی در روستای دربهان با هفت میلیارد د ۳۴۰ میلیون ریال اعتبار افتتاح شد.
وی افزود:  افتتاح چاه آب شرب در روستای کنشکین با ۱۲ میلیارد ریال ،کارگاه خیاطی با اعتبار یک میلیارد ریال و روکش آسفالت  از روستای کنشکین به شیرازک به طول چهار کیلومتر مربع با۲۵ میلیارد ریال اعتبار انجام شد.
مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری قزوین گفت: همچنین زیر سازی و آسفالت دو هزار و ۷۰۰ متر مربع و سنگفرش دو هزار و ۵۰۰ متر مربع روستای داغلان با ۹ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال به بهره برداری رسید.
شهرستان تاکستان در ۴۵ کیلومتری قزوین واقع شده است.

برچسب‌ها روستائیان افتتاح طرح توسعه روستایی استان قزوین استانداری قزوین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: روستائیان افتتاح طرح توسعه روستایی روستائیان افتتاح طرح توسعه روستایی استان قزوین استانداری قزوین بهره برداری رسید روستایی استان میلیارد ریال متر مربع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۱۴۴۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از ۳۴۸ رشته قنات در استان قزوین

نصرت اله نیکو مدیر آب و خاک و امور فنی مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: در حال حاضر ۳۴۸ رشته قنات فعال در سطح استان وجود دارد که در احیا و پایدار سازی منابع آبی نقش مهمی دارند.

 نیکو افزود: بر اساس سالنامه آماری ۱۴۰۰ میزان آبدهی این میزان رشته قنات در استان ۴۳ میلیون متر مکعب است.

وی یادآور شد: این میزان رشته قنات در سطح شهرستان‌های استان دایر است که با توجه به اینکه آب جاری شده در قنوات با فناوری خاص تمام ایرانی بدون صرف انرژی و فقط با نیروی ثقل از اعماق به سطح زمین منتقل و جاری می‌شود برای پایدارسازی منابع آب اهمیت زیادی دارد.

‌نیکو یادآور شد: به همین منظور هرساله تعدادی از قنوات استان متناسب با اعتبارات تخصیصی بازسازی و نوسازی می‌شوند که در سال گذشته نیز عملیات بهسازی و نوسازی برای ۷۵ رشته قنات در استان انجام شده که برای ‏اجرای آن بالغ بر ۱۵۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

وی بیان کرد: حفظ و نگهداری ‏قنوات اهمیت خاصی دارد و طرح بهسازی و نوسازی قنوات بعنوان ‏یکی از طرح‌های مهم ‏بخش آب و خاک جهاد کشاورزی استان محسوب می‌شود.

نیکو افزایش آبدهی، اشتغالزایی، جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهر‌ها و افزایش میزان تولیدات کشاورزی را از مهمترین مزایای اجرای این طرح برشمرد.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • به دنبال انتقال میدان میوه و تره بار و خشکبار قزوین هستیم
  • ۱۹۱ کیلومتر از راه‌های اصلی خراسان شمالی بهسازی شد
  • فاز سوم کمربندی نسیم شمال در قزوین افتتاح شد
  • بهره برداری از فاز سوم کمربندی نسیم شمال قزوین
  • پروژه نوسازی شبکه توزیع آب روستای چاه حسین جمال به بهره‌برداری رسید
  • اجرای طرح بهسازی معابر ۱۰ روستای دامغان
  • قطعه سوم کمربندی نسیم شمال قزوین افتتاح می‌شود
  • اعتبار ۴ هزار میلیاردی برای طرح‌های آبرسانی خراسان شمالی
  • بهره برداری از ۳۴۸ رشته قنات در استان قزوین
  • افتتاح بزرگترین درمانگاه خیّریه روستایی کشور