Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-02@15:54:40 GMT

بودجه شهرداری‌های اصفهان ۱۸ درصد رشد داشته است

تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۱۴۵۰۳

بودجه شهرداری‌های اصفهان ۱۸ درصد رشد داشته است

مدیر کل امور شهری و شوراهای استانداری اصفهان گفت: میانگین رشد بودجه شهرداری‌های این استان سال گذشته ۲۳ درصد بود و در شش ماهه نخست امسال نیز ۱۸ درصد رشد داشت.

به گزارش ایمنا، علی اصغر ذاکر هرندی اظهار کرد: بودجه شهرداری‌ها در صورت تداوم فعالیت‌ها و به تناسب اقدام‌های شهری به رشد بالای ۳۰ درصد خواهد رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در سال ۱۴۰۰ رشد بودجه و عمده وصولی شهرداری‌ها به دارایی، امور مالیاتی و ارزش‌افزوده بستگی دارد.

مدیر کل امور شهری و شوراهای استانداری اصفهان با بیان اینکه از مجموع ۱۱۶ شهرداری استان در سال جاری معارفه ۸۰ شهردار انجام شده است، خاطرنشان کرد: شهردار ۲۵ شهر نیز از سوی شوراهای اسلامی معرفی شده‌اند که به زودی حکم‌های آنان صادر می‌شود و در روزهای آینده معارفه خواهند شد.

وی اضافه کرد: سایر شهرداران استان اصفهان طی چند روز آینده از سوی شورای اسلامی شهر معرفی می‌شوند و تا پایان مهرماه تمامی شهرداران استان پس از انتصاب، فعالیت رسمی خود را آغاز خواهند کرد.

ذاکر هرندی با اشاره به طرح‌های عمرانی شهرداری‌های استان اصفهان، گفت: آنچه سهم شهرداری‌ها بابت ارزش‌افزوده و آلایندگی‌ها و ماده ۵۸ بوده به بهترین نحو تقسیم شده است. همراهی اعضای شورای اسلامی شهر با شهردار و تعامل با مسؤولان برای رشد و توسعه و پیشرفت شهر لازم است و اعضای شورا و شهردار نیز باید از تک‌روی و بیان نظرهای خود به صورت فردی اجتناب کنند، چرا که این موضوع آسیب جدی برای شهر و شهرداری به دنبال خواهد داشت.

وی تاکید کرد: نشست‌ها و مصوبه‌های شورای اسلامی شهر تنها باید از طریق سخنگو بیان شود و بهتر است افراد نظرهای خود را به‌صورت انفرادی در شبکه‌های اجتماعی بیان نکنند، چرا که خروجی آن برای شهر و شهروندان مضر است.

منبع: ایرنا

کد خبر 527187

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهرهاي ايران شهر استانداری اصفهان بودجه بودجه و اعتبارات شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق شهرداری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۱۴۵۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح و آغاز به کار ۲۷۰ هزار میلیارد ریال طرح در ملایر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ سلمان اسماعیلی در همایش روز شورا در جمع شورا‌های شهر و روستا ملایر افزود: روستا‌هایی که در محور سد کلان، بخش زند و دره جوزان هستند، ظرفیت بالای گردشگری دارند که باید شورا‌های اسلامی با همراهی دهیاران و مشارکت مردم برای توسعه این بخش‌ها تلاش کنند.

او با بیان اینکه با اعتبارات دولتی نمی‌توان توسعه ایجاد کرد، گفت: با توجه به شعار سال مبنی بر جهش تولید با مشارکت مردم شورا‌های اسلامی باید مردم را وارد کار کنند تا توسعه محقق شود.

فرماندار ملایر همچنین نهضت ملی مسکن را طرحی بی‌بدیل در دولت سیزدهم برشمرد و تأکید کرد: شورا‌های اسلامی باید از این فرصت مغتنم برای بزرگتر شدن شهر‌ها مردم را پای کار بیاورند تا شرایط زیست مناسبی برای شهروندان ایجاد و منجر به رشد تولید، رونق گردشگری و ایجاد درآمد شود.

شهردار ملایر هم گفت: بودجه شهرداری از سال ۱۴۰۰ از ۲۵۰ میلیارد تومان به یک‌هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۳ افزایش یافت که با همکاری و همراهی شورای اسلامی شهر یک تحول خوبی در بودجه شهرداری ملایر ایجاد شد.

مجید فرجی، بودجه جاری و عمرانی شهرداری را ۴۰ به ۶۰ عنوان کرد و افزود: ۸۰۰ میلیارد تومان از بودجه امسال برای هزینه‌های عمرانی پیش بینی شده است.

او تکمیل مجموعه جهان کوچک، هتل نیمه‌کاره پارک سیفیه پس از ۱۶ سال، آغاز عملیات اجرایی طرح راستان، مرکز تجارت جهانی مبل و منبت و ایجاد مرکز تجاری سرای ایرانی در ساختمان پلاک ۱۷ را از دیگر اولویت‌ها و طرح های عمرانی شهرداری برشمرد.

دیگر خبرها

  • برگزاری مراسم روز ملی شوراها/ ۱۰ درصد شهرهای استان اصفهان بدون شهردار اداره می‌شوند
  • افتتاح و آغاز به کار ۲۷۰ هزار میلیارد ریال طرح در ملایر
  • افزایش بودجه ماشین‌آلات روستایی استان اصفهان نسبت به کل کشور
  • افزایش بودجه ماشین‌آلات روستایی اصفهان نسبت به کل کشور
  • اختصاص 800 میلیارد تومان به پروژه های محلات کم برخوردار در بودجه سال جاری
  • تغییرات بودجه شهرداری تهران در این دو سال | اعتبارات نسبت به دو سال گذشته ۵۰ درصد افزایش یافته است
  • افزایش ۵ برابری بودجه شهرداری بیرجند برای سال ۱۴۰۳
  • اختصاص ۲۱ درصد اوراق مشارکت کشور به مشهد
  • شبهات مطرح شده درباره بودجه شهرداری صحت ندارد
  • مصوب نشدن بودجه شهرداری موجب اخلال در ارائه خدمات به شهروندان می‌شود