Web Analytics Made Easy - Statcounter

برای دیدن مسجد وکیل شیراز و دیگر مکان های دیدنی شیراز می توانید بلیط چارتری شیراز خود را از سایت اس چارتر رزرو کنید.

به گزارش برنا، شیراز از شهر های توریستی مهم ایران همه ساله گردشگران خارجی و داخلی زیادی را دارد این شهر مکان های دیدنی زیادی دارد که می خواهیم درباره یکی از ان ها به نام مسجد وکیل شیراز صحبت کنیم همچنین می توانید بلیط چارتری شیراز خود را از سایت اس چارتر رزرو کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تاریخچه مسجد وکیل شیراز

مسجد وکیل شیراز از تاریخی ترین اثار شهر شیراز است که قدمت ان برای دوران زندیه می باشد این مسجد به دستور کریم خان زند ساخته شده است و در غرب بازار وکیل و در اخر راسته شمشیرگرها قرار دارد و طرح ان به صورت مسجد دو ایوانی بوده است و شامل دو شبستان جنوبی و غربی است که شبستان جنوبی از ستون های سنگی یک پارچه و مارپیچ از شاخصه های معماری ایرانی و از مکان های دیدنی این مسجد می باشد که شامل 48 ستون سنگی یک پارچه است.

معماری مسجد وکیل

این شبستان حدود 5 هزار متر مربع مساحت دارد و یک منبر چهارده پله ای دارد جنس پله های این منبر از سنگ مرمر است که برای زیبا تر کردن پله ها استفاده شده است ، این مرمر ها را کریم خان زند از مراغه به شیراز اورده است.کاشی کاری های صحن و ایوان های جنوبی و شمالی از هفت رنگ معرق در کاشی های صحن مسجد استفاده شده است ساخت این مسجد در سال 1187 هجری و برابر با ساخت بنای بازار وکیل و میدان در زمان کریم خان زند اغاز شده است.

همچنین در بخش شمال مسجد طاق بلند و مهمی قرار دارد که به طاق مروارید مشهور است و سر تاسر این طاق با خط درشت یکی از سوره های قران با خط هلالی نوشته شده است.شما می توانید برای دیدن مسجد وکیل شیراز که معماری بی نهایت زیبا دارد بلیط هواپیما شیراز را تهیه کنید و از این زیبایی ها لذت ببرید.

مسجد وکیل شیراز در سفر نامه ای به سمت اصفهان پیرلوتی این گونه تعریف شده است:

"امروز خوشبختانه موفق شدم وارد مسجد کریم خان شوم بی شبهه اگر مدتی در این جا بمانم به همه محل‌هایی که دخول به آن‌ها اکنون به‌طور کامل برایم ممنوع است، وارد می‌شوم. مردم این شهر نسبت به من بسیار ملایم و مهربانند. خطوط و نقوش معماری مسجد، ساده و بی‌آلایش است، ولی در همه جا، میناکاری و رنگ‌های سبز و قرمز دیده می‌شود و این تجمل به حد افراط رسیده‌است هیچ قسمتی از دیوار را نمی‌توان یافت که به دقت میناکاری نشده باشد. اکنون در کاخی لاجوردین و فیروزه فام هستیم."

مسجد وکیل شیراز در سال 1311 تیرماه در فهرست اثار ملی ایران به ثبت رسیده است.اس چارتر این امکان را به شما می دهد که خرید بلیط چارتری خود را در کمتر از سه دقیقه انجام بدهید .

مسجد وکیل شیراز کجاست ؟

استان فارس، شیراز، خیابان آیت الله طالقانی، غرب بازار وکیل

اگر قصد دارید با وسایل نقلیه عمومی به مسجد وکیل شیراز بروید نزدیک ترین ایستگاه اتوبوس به مسجد میدان شهرداری است و نزدیک ترین ایستگاه مترو ایستگاه نمازی می باشد .

چه ساعتی این موزه باز است ؟

شما می توانید از ساعت 8:30 دقیقه صبح تا 8:30 دقیقه شب از این مکان دیدن کنید ، اگر بلیط چارتر شیراز در 6 ماه دوم سال  گرفته اید باید بدانید ساعت کاری از 8 صبح تا 8 شب است.

قیمت بلیط مسجد وکیل شیراز چقدر است ؟

هزینه بازدید برای افراد معمولی 1000 تومان و برای گردشگران خارجی 15000 تومان است.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: آس چارتر خرید بلیط چارتری بلیط چارتری اس چارتر مسجد وکیل شیراز بلیط هواپیما چارتر بلیط هواپیما شیراز مسجد وکیل شیراز بلیط چارتر کریم خان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۱۴۸۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‌ساخت زورخانه بزرگ مرکزی شیراز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز فارس، عضو شورای اسلامی شهر شیراز در حاشیه بازدید از ظرفیت‌های ورزشی باغ جنت شیراز و سایر ظرفیت‌های ورزشی شهرداری منطقه ۴ شیراز گفت: در این بازدید از طرح‌های ورزشی در دست اجرا از جمله زمین فوتبال و والیبال ساحلی به همراه سایر فضاهای ورزشی همانند ورزش‌های توپی، راکتی و پیست دوچرخه سواری و اسکیت، مسیر پیاده‌روی و همچنین ظرفیت‌های گردشگری و فرهنگی باغ بوستان بزرگ جنت بازدید شد.
مصطفی کیانی رحیمی افزود: این بوستان به عنوان یک ظرفیت زیست کیفی منطقه چهار شهرداری باید حفظ و صیانت شود و توسعه‌های متناسب با کارکرد آن صورت گیرد.
عضو شورای شهر شیراز افزود: در شورای ششم اسلامی مصوبه‌های خوبی را در توسعه ورزش و سلامت عمومی داشتیم که از جمله آن در منطقه ۴ می‌توان به ساخت۲ زورخانه در بوستان نوید محمدی و در  باغ جنت با عنوان زورخانه مرکزی شیراز اشاره کرد.
او گفت : اعتبار لازم برای ساخت این زورخانه‌ها از جمله زورخانه مرکزی پیش‌بینی و به تصویب شورا رسیده است که امیدواریم بتوانیم پیمانکار را مشخص و این طرح تا پایان دوره شورای شهر به اتمام برسد.
شهردار منطقه ۴ شیراز هم با اشاره به بازدید رئیس شورای اسلامی شهر شیراز از باغ بزرگ جنت گفت: امیدوارم در آینده به یک پارک بزرگ با امکانات مجهز ورزشی تبدیل شود.
حسام‌الدین اسدزاده افزود: این بوستان پارک، با زیرساخت خوب ورزشی خواستگاه بسیاری از جوانان و ساکنان شیراز است که شهرداری در آن عملیات احداث و توسعه زمین‌های ورزشی از جمله زمین فوتسال و والیبال را در برنامه قرار داده است که با برنامه‌ریزی صورت گرفته در کمترین زمان ممکن به بهره برداری می رسد.

دیگر خبرها

  • بلیط قطار و هواپیما برای این افراد نیم بهاست
  • بهترین فصل بازدید از دریاچه سراب نیلوفر کرمانشاه
  • ‌ساخت زورخانه بزرگ مرکزی شیراز
  • قیمت رحم اجاره‌ای سر به فلک کشید/ بازار اجاره رحم در چارتر دهه هفتادی‌ها
  • کاخ سفید این گونه به مسجد تبدیل شد
  • باغ جنت به یک باغ پارک بزرگ ورزشی تبدیل می شود
  • بلیط فروشی بازی پرسپولیس و آلومینیوم آغاز شد + لینک سایت خرید بلیط footballeticket.ir
  • کلاهبرداری یک بیلیون و ۹۰۰ میلیارد ریالی با وعده خرید خودرو
  • کلاهبرداری ۱۹۰ میلیارد تومانی با وعده خرید خودرو/ ۶ نفر دستگیر شدند
  • گذری به بازار تاریخی وکیل در شهر شیراز + فیلم