Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-01@13:05:45 GMT

آزمایش یک داروی ترکیبی برای سرکوب کرونا

تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۱۵۲۲۶

آزمایش یک داروی ترکیبی برای سرکوب کرونا

آفتاب‌‌نیوز :

متخصصان نروژی ابراز امیدواری کردند که نوعی ترکیب دارویی جدید بتواند در مبارزه با کروناویروس و عامل بیماری کووید-۱۹ موثر باشد.

هرچند به گفته آنها این ترکیب تاکنون تنها در همسترها و کشت سلولی آزمایشگاهی مورد بررسی قرار گرفته و لزوما به این معنی نیست که این ترکیب در بدن انسان نیز کارایی دارد با این حال می تواند نشانه خوبی باشد و برای مطالعات بعدی در نظر گرفته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متخصصان نروژی اظهار داشتند: ترکیب "نافاموستات" و "پگاسیس" به خوبی توانسته عفونت را سرکوب کند. این باور وجود دارد که این ترکیب در دُزهای پایین موثرتر است و عوارض جانبی کمتر و بهبود شرایط بیمار از جمله مزایای آن است.

به گزارش نیوزویک، محققان داروی نافاموستات را به عنوان دارویی شناسایی کردند که پیش از این در نقاطی مانند ژاپن برای درمان بیماری کووید-۱۹ مورد آزمایش قرار گرفته است. پگاسیس نیز یک داروی ضد ویروسی است که اغلب در درمان موارد مزمن هپاتیت B و C استفاده می شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۱۵۲۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۹ داروی جدید تحت پوشش بیمه قرار گرفت

محمدمهدی ناصحی درباره پوشش اقلام دارویی جدید بیماران خاص و صعب‌العلاج گفت: در سال جاری، ۲۲۹۰ دارو تحت پوشش بیمه‌ای قرار دارند و تعداد داروهای تحت پوشش بیمه‌پایه برمبنای مصوبه شورای عالی بیمه افزایش یافته است.

وی گفت: داروهایی که تحت پوشش بیمه‌ای قرارگرفته‌اند برای بیماری‌های دیابت، فشارخون و بیماری‌های روانی به خصوص اسکیزوفرنی کاربرد دارند. 

وی با بیان اینکه ۵۹ دارو براساس مصوبه شورای عالی بیمه تحت پوشش قرار گرفته‌اند، اظهار کرد: داروهایی که به سبد پوشش بیمه‌ای اضافه شده‌اند شاید به شکلی دیگر یا در دوز دیگری تحت پوشش بوده‌اند. بنابراین تمام مراکز خصوصی و دولتی عرضه‌کننده دارو، ۷۰ درصد از هزینه‌ها را پوشش می‌دهند.

 مدیرعامل سازمان بیمه سلامت گفت: افراد مشمول صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج علاوه بر پوشش ۷۰ درصدی بیمه، مشمول پوشش مازاد به میزان ۲۰ تا ۲۵ درصد می‌شوند. گاهی اوقات، پوشش مازاد بیماران مشمول صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج نیز تا ۳۰ درصد افزایش می‌یابد. 

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • جنگیدن با دشمن در خاک خودش،‌ مهم ترین نشانه قدرت
  • کامل‌ترین تورهای ترکیبی ویژه بهار ۱۴۰۳
  • تجربه آموزش‌های ترکیبی در مسیر پیشرفت و هوشمندسازی را ادامه می‌دهیم
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • موج مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس
  • اتمام ۱۵ فعالیت تعمیراتی در نیروگاه شهید رجایی قزوین
  • ۵۹ داروی جدید تحت پوشش بیمه قرار گرفت
  • ترکیبی که بارسا را حذف کرد آماده نبرد در دورتموند!‏
  • تلاش ها برای تحقق تابستان بدون خاموشی در قم
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت