Web Analytics Made Easy - Statcounter

امام جمعه موقت سنندج گفت: امام رضا(ع) داری والاترین و وافرترین فضایل و کرامات و برخوردار از برترین اخلاق و نزد اهل سنت جایگاه ویژه‌ای دارد. - اخبار استانها -

ماموستا محمدامین راستی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در سنندج، ضمن تسلیت شهادت هشتمین پیشوای معصوم، حضرت امام رضا(ع) بر همه مسلمانان جهان اسلام اظهار داشت: امام رضا (ع) یکی از سلاله پاک رسول اکرم(ص) است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: روایات زیادی در باب فضیلت زیارت مرقد مطهر امام رضا(ع) در منابع و کتب اهل‌سنت ذکر شده که باید برای جوانان امروزی بازگو شود.

امام‌جمعه موقت سنندج تصریح کرد: اهل‌سنت همواره برای کسب فیض از حرم مطهر رضوی به مشهد سفر کرده و از فضای معنوی این حرم مبارک استفاده و نماز می‌خوانند. هر‌کس خدمت این بزرگوار برسد اجر و پاداش بزرگی دارد.

وی افزود: مولانا خالد یکی از عرفای اهل‌سنت، فقیه و دانشمند در برگشت سفر خود از کشور هند مجذوب بارگاه امام رضا(ع) شده و سال‌ها به زائران امام رضا(ع) خدمت کرده است،

برگزاری مراسم عزاداری شهادت امام رضا (ع) باحضور رهبر انقلابمداحی حاج مهدی رسولی به مناسبت شهادت امام رضا (ع) + فیلم

عالم برجسته اهل‌سنت با بیان اینکه امام رضا(ع) متعلق به همه مسلمانان و تمام عالم بشریت است، عنوان کرد: مردم اهل‌سنت استان کردستان و تمام استان‌های دیگر هر ساله با دل و جان به زیارت امام رضا(ع) رفته و برای برآورده شدن حاجت‌شان، دعا می‌کنند.

وی با ذکر اینکه امام رضا(ع) داری والاترین و وافرترین فضایل و کرامات و برخوردار از برترین اخلاق و نزد اهل‌سنت جایگاه ویژه‌ای دارد، یادآور شد: دشمنان از صدر اسلام تاکنون درصدد ایجاد اختلاف و نزاع بین مسلمانان بوده و هستند، بنابراین تقویت وحدت و حفظ آن موجب سربلندی و پیروزی امت اسلام و مأیوسی دشمنان خواهد شد، کمااینکه 

ماموستا راستی بیان کرد: شیعه و سنی همواره باهم با اتحاد و همبستگی داشته و به امام رضا(ع) و اهل بیت(ع) ارادت خاصی دارند.

انتهای پیام/484/ ز

منبع: تسنیم

کلیدواژه: امام رضا ع اهل سنت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۱۵۴۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عرض ارادت اهالی شعر و ادب به محضر امام صادق(ع) در مشهد مقدس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،  در شهادت مظلومانه رئیس مکتب جعفری، جمعی از شاعران آئینی با برپایی محفل شعر و خواندن اشعار آئینی در وصف این امام بزرگوار و تقدیم جدیدترین سروده‌های خود در وصف صادق آل محمد(ص) به محضر مولایشان عرض تسلیت و تعزیت کردند.

از عاشقان بی قرار صادق بن باقریم
این محفل ادبی در ابتدا با شعرخوانی علیرضا خاکساری؛ شاعر و مدیحه‌سرای جوان اهل بیت(ع) آغاز شد و  این شاعر آئینی ترجیع‌بندی زیبا و تاثیرگذار را تقدیم حاضران کرد.

در این مراسم همچنین یاسر رحمانی و رضا یعقوبی آل با اشعار و سروده‌های خود در سوگ شهادت امام صادق(ع) عرض ارادت خود را ساحت این امام مظلوم ابراز کردند.

در  شام شهادت ششمین اختر پرفروغ آسمان ولایت و امامت حرم مطهر رضوی یکپارچه عزا و ماتم بود.
 در این شب پر اندوه زائران و مجاوران گرد آستان کبریایی رضوی جمع شده‌اند تا تسلی بخش دل داغدار این امام رئوف و مهربان باشند.

دیگر خبرها

  • عرض ارادت اهالی شعر و ادب به محضر امام صادق(ع) در مشهد مقدس
  • دوره شیخ صدوق دوره انتقال از عصر حضور ائمه (ع) به دوره غیبت
  • شمه ای از کرامات امام صادق(ع)
  • امام صادق(ع) آغازگر جهاد در عرصه فقه و تربیت جامعه اسلامی بود
  • شیوه رفتاری امام صادق (ع) بهترین الگو برای تقریب مذاهب است
  • دوره شیخ صدوق دوره انتقال از عصر حضور ائمه(ع) به دوره غیبت
  • شیخ صدوق بیش از هزار سال پرچمدار مکتب امام صادق(ع) و سایر اهل بیت(ع) بوده است
  • همدان خاستگاه شاعران حوزه کودک و نوجوان است
  • مکتب امام صادق(ع) مروج ارزش‌های انسانی و اسلامی است
  • امام صادق(ع) مرجع امت اسلامی است