Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، انجمن اسلامی دانشجویان علوم پزشکی هرمزگان در بیانیه‌ای خطاب به مهدی دوستی استاندار جدید هرمزگان، خواستار توجه ویژه وی به رفع محرومیت‌ها و برقراری عدالت در این استان بدور از توجه به سهم خواهی‌ها و دخالت‌های بیجا عده ای علیرغم منع ایشان توسط مقام معظم رهبری شدند.

متن این بیانیه بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم 

باید که محبوب ترین کارها در نزد تو، کارهایی باشد که با میانه روی سازگارتر بود و با عدالت دم سازتر و خشنودی رعیت را در پی داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زیرا خشم توده های مردم، خشنودی نزدیکان را زیر پای بسپرد و حال آن که، خشم نزدیکان اگر توده های مردم از تو خشنود باشند، ناچیز گردد. ستون دین و انبوهی مسلمانان و ساز و برگ در برابر دشمنان، عامه مردم هستند، پس، باید توجه تو به آنان بیشتر و میل تو به ایشان افزون تر باشد. امام علی علیه السلام  
 
جناب آقای مهندس مهدی دوستی؛ استاندار محترم استان هرمزگان 
ضمن عرض سلام و احترام 
بر طبق فرموده مقام معظم رهبری، استاندار در مقام رییس دولت در استان است. در نتیجه جایگاه استانداری در کنار ظرفیت های عظیم اجرایی، یک جایگاه بسیار مهم سیاسی است. بدین جهت در دو بخش سیاسی-اجتماعی و اجرایی مواردی برآمده از بطن جنبش اصیل دانشجویی را خدمتتان عرض می کنیم: 

الف) سیاسی-اجتماعی 
در نظام اسلامی رابطه مردم با حاکمیت رکنی اساسی است؛ از این رو ایجاد ساختاری برای این ارتباط متقابل و به کاربستن مولفه های مردم سالاری دینی چون پاسخگویی، آگاهی بخشی و اقناع سازی افکار عمومی یک ضرورت است. ایجاد بسترهای مطلوب جهت طرح انتقادات و اعتراضات معقول و منطقی، تلاش در جهت تحقق و توسعه آزادی های سیاسی و اجتماعی در چارچوب قانون، تأمین توسعه سیاسی و اجتماعی پایدار، ارتقاء سطح مشارکت عمومی، هماهنگی میان فرهنگ سیاسی و نظام سیاسی در استان هرمزگان برای تحقق ثبات سیاسی، جزو مطالبات جریان دانشجویی و دانشگاهی است. همچنین توسعه نهادهای آموزشی، نهادهای مذهبی، سازمان های مردم نهاد و رسانه های ارتباط جمعی امری مهم است که باید نصب العین دستگاه های ذیربط قرار گیرد. بافت اجتماعی استان هرمزگان، بسیار متکثر بوده و مدیریت این جامعه متکثر نیازمند ارتباط مداوم با توده مردم و نخبگان استان است تا کوچک ترین تعارضات سیاسی به گسل های عمیق اجتماعی مبدل نگردند. 
  
ب) اجرایی 

هرمزگان استانی با ظرفیت‌های ملی، فرصت‌های ملی و البته معضلاتی ملی است و حل مشکلاتش‌ نیز به تصمیماتی ملی نیاز دارد. هرمزگان پنجمین استان ثروت زا  و در عین حال پنجمین استان فقیر و اولین استان از جهت شاخص فلاکت به حساب می آید. شما به واسطه سابقه اجرایی مرتبط، ظرفیت های استان را بخوبی می شناسید؛ از جمله: وجود مناطق استراتژیک مکران، وجود صنایع مهم نفت، گاز، فولاد، کشتی‌سازی و آلومینیوم، استقرار بزرگترین بندر تجارى کشور، وجود جزایر مهم و استراتژیک بوموسى، تنب بزرگ و تنب کوچک در آب‌هاى هرمزگان، پایانه صادرات انرژی جاسک، پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس و... 

اما در کنار این ظرفیت های استراتژیک، بدلیل سوء مدیریت ها و تصمیمات غلط مدیران ارشد و میانی، زخم های کاری متعددی بر پیکر هرمزگان وارد آمده که ترمیم آنها اراده ای محکم را طلب می کند. به برخی از این معضلات بحران زا اشاره خواهد شد: 

1. قاچاق سازمان یافته دولتی از مبادی رسمی 
2.  کشاورزى در حال رکود 
3. صید و صیادى لجام گسیخته 
4. وجود محروم‌ترین مناطق ایران از بشاگرد، سندرک و شمال رودان تا بندرلنگه، بستک و پارسیان  
5. سوخت بری 
6. بیکاری 
7. آسیب های اجتماعی متعدد 
8. دپو کالاهای موردنیاز کشور در گمرکات 
9. ضعف جدی زیرساخت ها در حوزه بهداشت عمومی و سلامت همگانی 
 
هرمزگان نیازمند ایجاد یک نهضت همه جانبه محرومیت زدایی با تکیه بر ظرفیت انبوه نیروهای جهادی استان است. جنبش دانشجویی و بدنه نخبگان استان حل این معضلات، جلوگیری از ایجاد بحران های متعدد و استفاده از ظرفیت های استان را به طور مستمر پیگیری خواهد کرد.  

دولت مردمی، نیازمند مسئولانی مردمی است و لازمه تحقق این مهم یک خانه تکانی سیاسی در سطح استان برای تحول در مسئولیت است. 

شما را مدیری انقلابی و تحول گرا می دانیم و امیدواریم با بکارگیری مدیرانی دلسوز، توانمند و مردمی به دور از توجه به سهم خواهی‌ها و دخالت‌های بیجا عده ای، علیرغم منع ایشان توسط مقام معظم رهبری، شاهد پیشرفت و آبادانی هرمزگان و هرمزگانی باشیم.

ان شاءالله در انجام وظایف خود در تراز استاندار حکومت اسلامی موید و منصور باشید.  سایه امام خامنه ای مستدام باد 

انتهای پیام/ 88055

منبع: فارس

کلیدواژه: نامه انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان مهدی دوستی استاندار جدید هرمزگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۱۵۶۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلنگ‌زنی پارک دادا و کاکا در بندرعباس

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان، شهردار بندرعباس، اعضای شورای شهر، معاون درمان دانشگاه و جمعی دیگر از مسئولان در این مراسم حضور داشتند.

باتوجه به اهمیت مسئله فرزندآوری و جوانی جمعیت، شهرداری بندرعباس اقدام به احداث پارک «دادا و کاکا» در بندرعباس می‌کند.

این پارک در چهارراه پگاه و در زمینی به مساحت ۱۳هزار و ۵۰۵ متر مربع احداث می‌شود.

«داد و کاکا»؛ نماد فرهنگی فرزندآوری و جوانی جمعیت هرمزگان، با هدف تأثیرگذاری بر مخاطبان کودک و نوجوان و مطالبه آن‌ها از پدر و مادر برای داشتن دادا (خواهر) و کاکا (برادر)، مقابله با آسیب‌های «تک فرزندی» و فرهنگسازی و ترویج جوانی جمعیت و فرزندآوری طراحی و ساخته شدند.

ایده و اجرای این کار ارزشمند به همت کمیته رسانه قرارگاه جوانی جمعیت دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان (مدیریت روابط عمومی دانشگاه) انجام شده است.

لازم به ذکر است در مراسم رونمایی از این عروسک‌ها، شهردار بندرعباس قول احداث پارکی به این عنوان را داده بود.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • امنیت حاکم بر هرمزگان ناشی از وحدت شیعه و سنی است
  • برنامه ریزی لازم برای تحقق اقتصاد دریامحور در راستای تحقق تمدین نوین اسلامی انجام شود
  • کلنگ‌زنی پارک دادا و کاکا در بندرعباس
  • الگوهای غذایی با پیش آگهی سرطان پستان چه ارتباطی دارد؟
  • تفاهم‌نامه فعالیت سازمان پزشکان بدون مرز در استان کرمان امضا شد
  • نمایشگاه سلامت در هرمزگان برگزار می‌شود
  • تقویت ارتباط مدیران با مردم
  • استعدادهای برتر ادبی و هنری سیستان و بلوچستان حمایت شوند
  • سفر رئیس‌جمهور ایران به پاکستان دستاوردهای اجتماعی، سیاسی و منطقه‌ای داشت/ استقبال پر شور ملت پاکستان
  • سفر رئیس‌جمهور ایران به پاکستان دستاورد‌های اجتماعی، سیاسی و منطقه‌ای داشت