Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان شمالی یک استاد دانشگاه گفت: یکی از تاکیدات امام رضا(ع) بر داشتن صلابت در احکام الهی و معارف دینی بوده است.

دکتر قاسم جعفری در گفت و گو با ایسنا با اشاره به اینکه امام رضا(ع) فرموده اند که خداوند متعال در وجود بندگانش ظرفی قرار داده که قلب است، افزود: بهترین قلب، قلبی است که مصفاترین، باصلابت ترین و پرعاطفه ترین باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: منظور امام رضا (ع) از این حدیث این بوده که باید در احکام الهی و معارف دینی با صلابت بود و قلبی مصفاترین است که آلوده به گناه نباشد و منظور از پرعاطفه ترین قلب نیز داشتن مهربانی و عطوفت نسبت به بندگان خدا است.

دکتر جعفری اظهارکرد: امام رضا(ع) دغدغه داشتند و این دغدغه فقط مناسک ظاهری نیست بلکه باید در این زمینه راهی پیموده شود که افراد به دین علاقمند شوند.

وی تصریح کرد: اگر جوانان دین را درک کنند، آن موقع است که در جامعه هزاران شهید حججی و لندی شکل خواهند گرفت.

این استاددانشگاه گفت: دینداری باید توام بابصیرت باشد و اگر این بصیرت وجود نداشته باشد به جایی نخواهیم رسید.

وی با اشاره پیاده روی که دلدادگان امام رضا(ع) به سوی حرم مطهر این امام بزرگوار انجام می دهند، بیان کرد: به طور قطع پیاده روی برای زیارت اولیاالهی اثرگذار است که البته باید شرایطی داشته باشد و شکل تشریفات پیدا نکند.

دکتر جعفری تاکید کرد: پیاده روی های انجام شده ارزشمند است اما باید مدیر کاروان ها به افرادی که در پیاده روی حضور دارند خوراک درست بدهند.

وی خاطرنشان کرد: این پیاده روی ها بهترین فرصت برای انجام مناظرات و مباحث علمی در زمینه های مختلف است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری خراسان شمالی امام رضا ع امام رضا ع پیاده روی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۱۵۸۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیداری ملت های آزاده جهان به برکت انقلاب اسلامی است

اسدالله عباسی  در جلسه ستاد ارتحال امام راحل(ره) در سالن شهید انصاری استانداری گیلان اظهار کرد: هم اینک شاهد روش شدن اذعان عمومی مردم در جهان هستیم و هر سال نیز  بیشتر می شود که این امر به واسطه چراغی است که امام راحل افروختند.

 نماینده عالی دولت در گیلان افزود: البته چراغی که امام راحل(ره) افروختند و انقلاب اسلامی را بنیاد نهادند, این مشعل همیشه روشن خواهد ماند و راه امام و شهدا هر ساله پر رهروتر خواهد بود.

 وی ادامه داد: از سوی دیگر شاهدیم که استکبار جهانی با غول های رسانه ای خود مترصد سانسور جنایتهای رژیم جعلی صهیونیستی است اما باز شاهدیم که بخشی از این جنایتها برملا می شود و در این راستا شاهد واکنش مردم آزاده در سراسر جهان نسبت به این جنایتها هستیم.

 استاندار گیلان در ادامه به سالگرد ارتحال امام (ره) نیز اشاره و بیان کرد: امسال نیز کاروانهای پیاده و سواره از استان گیلان عازم مرقد مطهر می شوند که کاروان پیاده روی با ظرفیت ۵۰۰ نفر از روز چهارم خرداد حرکت خود را از رشت  آغاز می کنند.

 وی اضافه کرد: به همین دلیل باید بسته های فرهنگی را برای این کار فرهنگی بزرگ آماده سازیم تا این کاروان بدون کوچکترین مشکلی عازم مرقد مطهر شود تا در مراسم سالگرد ارتحال حضور یابند.

 عباسی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر عظمت و پیام این کار نیز باید به خوبی انعکاس داده شود و به خصوص سعی شود که جوانان بیشتر در کاروان پیاده روی حضور یابند زیرا آنان زمان انقلاب را درک نکردند و با حضور در این کار  فرهنگی , می توانند با آرمانهای امام راحل بیشتر آشنا شوند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • بیداری ملت های آزاده جهان به برکت انقلاب اسلامی است
  • بیداری ملت های آزاده جهان به برکت انقلاب اسلامی است
  • آرمان‌های امام راحل به نسل جدید معرفی شود
  • توزیع ۴۰۰ بسته معیشتی در بین ایتام خراسان شمالی
  • ساخت فیلم «عشق آباد» با محوریت امام رضا (ع) و فرهنگ رضوی
  • ضرورت ایجاد ساختار مناسب برای پیاده‌سازی علوم انسانی با جهان‌بینی الهی
  • فرهاد قائمیان تکلیف ساخت فیلم درباره امام رضا(ع) را روشن کرد
  • توجه ویژه جشنواره «رضوان» به جوانان صاحب ایده/ توسل به فرهنگ رضوی
  • قدردانی جمعی از استادان و شخصیت‌های حوزوی از آیت‌الله جوادی آملی
  • شهید مطهری مجاهدی در عرصه جهاد تبیین بود