Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-04@03:24:16 GMT

اعتصاب سراسری کادر پزشکی در فرانسه

تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۱۶۰۷۰

اعتصاب سراسری کادر پزشکی در فرانسه

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی ب. اف. ام، ماما‌های فرانسوی در اعتراض به شرایط کاری خود که هر روز وخیم‌تر می‌شود، امروز (پنجشنبه) در اعتصاب سراسری خواهند بود.

کادر مامایی فرانسه خواهان ارزیابی مجدد حقوق و دستمزد خود شده اند. خبرنگار شبکه در گزارش خود گفت ماری از حدود ۲۰ سال پیش تاکنون ماما است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این حرفه که مسئولیت سنگینی هم دارد، مستلزم ۴ سال مطالعه نظری و یک سال کار عملی است؛ اما به گفته وی کسی قدردان این حرفه نیست.

وی گفت: در طول بارداری باید همه از لحاظ جسمی و هم روحی مراقب خانم‌های باردار باشیم و از بروز هرگونه مشکل ناشناخته‌ای پیشگیری کنیم. درست است که همه اغلب روی شغل والای ماما‌ها در اتاق‌های زایمان حساب می‌کنند، اما در واقع هیچ کس قدردان نیست"

افرادی که در حرفه مامایی مشغول هستند، سال هاست که ارزیابی مجدد حقوق و دستمزد خود را خواستار شده اند. آن‌ها از دولت می‌خواهند اهمیت بیشتری برای جایگاه شغلی ماما‌ها قائل شوند و حقوقشان را افزایش دهند. اما این مطالبات تاکنون راه به جایی نبرده است. بسیاری از ماما‌های فرانسوی در برابر عدم قدردانی از شرایط کاری خود که هر سال رو به وخامت است، بخش زایمان بیمارستان‌های عمومی را ترک کرده اند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اعتصاب سراسری بیمارستانهای عمومی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۱۶۰۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعطیلی دانشگاهی در فرانسه در پی اعتراض دانشجویان حامی فلسطین

دانشگاه «ساینس پو» فرانسه امروز پس از این‌که مذاکره میان ریاست این دانشگاه و دانشجویان معترض حامی فلسطین درباره حملات رژیم صهیونیستی به غزه نتوانست تنش‌ها را کاهش دهد، تعطیل شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از خبرگزاری رویترز، دانشگاه «ساینس پو» فرانسه امروز _جمعه سیزدهم اردیبهشت_ پس از این‌که مذاکره میان ریاست این دانشگاه و دانشجویان معترض حامی فلسطین درباره حملات رژیم صهیونیستی به غزه نتوانست تنش‌ها را کاهش دهد، تعطیل شد.

این دانشگاه علوم سیاسی پاریس، هفته جاری به مرکز موجی از اعتراضات نسبت به جنگ در غزه و روابط دانشگاهی با اسرائیل در چندین دانشکده فرانسه تبدیل شده است؛ جک، یکی از معترضان در پیامی به رویترز گفت: گروهی متشکل از حدود ۷۰ دانشجو صبح امروز پس از گذراندن شب در مرکز پاریس، ساختمان‌های اصلی ساینس پو را اشغال کردند و مذاکرات انجام شده با ریاست دانشگاه پیشرفتی نداشته‌اند.

بر اساس این گزارش، دانشگاه ساینس پو به درخواست برای اظهار نظر در این زمینه پاسخ نداده است.

روزنامه «لو پاریزین» و رادیو «فرانس اَنتر»، با استناد به نامه‌ای درون سازمانی، گزارش دادند که این دانشگاه از کارکنان خود خواسته است که از منزل دورکاری کنند، زیرا ساختمان‌های دانشگاه بسته شده‌اند.

به گفته دانشجویی که به نمایندگی از معترضان حامی فلسطین صحبت می‌کرد، ریاست دانشگاه ساینس پو روز گذشته درخواست معترضان برای بازنگری روابط این مؤسسه با دانشگاه‌های اسرائیل را رد کرد و باعث شد معترضان به جنبش خود ادامه دهند و دستکم یک نفر اعتصاب غذا کند.

به گزارش ایمنا، تظاهرکنندگان فرانسوی معترض به جنگ غزه روز چهارشنبه نیز در راهپیمایی یکم می (روز جهانی کارگر) شرکت کردند. این تظاهرکنندگان فرانسوی علاوه‌بر اعتراض به گرانی قیمت‌ها، خواستار پایان یافتن جنگ در غزه شدند.

در جریان تظاهرات اول ماه می (دوازدهم اردیبهشت) روز جهانی کارگر در پاریس، ۴۵ نفر از تظاهرات کنندگان بازداشت شدند، افسران پلیس از گاز اشک‌آور نیز استفاده کردند.

پیش‌تر نیز برخی دانشگاه‌های فرانسه از جمله سوربن پاریس، محل تجمع و اعتراض حامیان فلسطین بوده است.

کد خبر 750329

دیگر خبرها

  • رئیس شورای عالی نظام پزشکی: مراقب باشیم دوران طلایی پزشکی ایران افول نکند
  • اعتصاب غذای دانشجویان دانشگاه پرینستون در همبستگی با غزه
  • مراقب باشیم دوران طلایی پزشکی ایران افول نکند
  • از اعتصاب اساتیددانشگاه نیویورک تا حمایت دانشگاه‌های ترکیه از غزه
  • تعطیلی دانشگاهی در فرانسه در پی اعتراض دانشجویان حامی فلسطین
  • شهادت ۱۰ هزار زن فلسطینی در جنگ غزه
  • حلقه‌های المپیک در پاریس به آتش کشیده شد!
  • درگیری شدید بین تظاهرکنندگان و پلیس در فرانسه+ فیلم
  • شلیک به یک پزشک در کرخه خوزستان
  • اقدام عجیب فوتبال فرانسه برای مقابله با نمادهای اسلامی