Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها_ بیمارستان امام خمینی(ره) دهدشت با وجود ارائه خدمات به بیس از ۲۰۰ هزار نفر از دیرباز تاکنون از کمبود امکانات حداقلی بشدت رنج می‌برد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از دهدشت، از زمان شیوع بیماری منحوس کرونا در دنیا و کمک به زنده ماندن بیمارانی که ریه‌هایشان درگیر این ویروس شده، نقش دستگاه‌های اکسیژن ساز و اهمیت آن برای مراکز درمانی بصورت ویژه برای مردم روشن شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیمارستان امام‌خمینی(ره) شهر دهدشت باوجود آنکه همزمان به 3 شهرستان کهگیلویه، چرام و لنده و نیز بخش‌های بزرگ دیشموک، چاروسا، سرفاریاب و سوق در مجموع با جمعیتی بیش از 230 هزار نفر خدمات‌رسانی می‌کند از دیرباز تاکنون از کمبود امکانات حداقلی بشدت رنج می‌برد و از زمان شیوع بیماری کووید19 محرومیت تنها بیمارستان 3 شهرستان استان از امکانات موردنیاز در درمان بیماران کرونایی به شکل عجیبی برجسته شد اما با اینهمه و باوجود به خطر افتادن جان بیماران زیادی در این بیمارستان، هیچ گاه شاهد تجهیز امکانات اساسی و مورد نیاز این بیمارستان نبودیم.

یکی از دستگاه‌های مهم و بسیار ضروری در درمان بیماران کرونایی بویژه در دوران پیک کرونا و نیز افزایش بیماران، دستگاه اکسیژن‌ساز بوده که بیمارستان امام خمینی دهدشت باوجود افزایش بسیار زیاد بیماران کرونایی از کمبود دستگاه اکسیژن‌ساز بشدت رنج می‌برد.

در 5 پیک قبلی کرونا در شهرستان کهگیلویه، بیمارستان امام خمینی دهدشت به عنوان تنها بیمارستان شهرستان‌های کهگیلویه، چرام و لنده و نیز 4 بخش بزرگ و بیمارستان معین کرونا در این شهرستان‌ها، علیرغم نیاز مبرم و ضروری و استفاده مداوم بیماران به اکسیژن، این مرکز درمانی تنها از 2 دستگاه 150 و 500 لیتری و یک مخزن 30 تنی اکسیژن مایع، استفاده می‌کرده و با سختی بیش ازحد و انجام هزینه‌های گزاف تلاش نموده تا به نوعی با مشکل روبرو نشود.

باتوجه به مشکلات عدیده بیمارستان دهدشت در تامین تجهیزات مورد نیاز خود و مشکلاتی که همیشه در حوزه تجهیزات اساسی دارد، خوشبختانه بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی و توجه ویژه این نهاد به مناطق محروم سبب شد که این نهاد خدمت‌رسان در راستای وظیفه خود و کمک‌رسانی به مناطق محروم باری دیگر آستین همت بالا زده و درجهت رفع مشکلات بیمارستان امام خمینی(ره) دهدشت با پیگیری‌های مستمر خود و به منظور رفع نیازمندی‌ها و کاستن آلام مردم یک دستگاه مخزن اکسیژن‌ساز 600 لیتری به ارزش 25 میلیارد ریال به بیمارستان دهدشت اهداء کند.

بنیاد مستضعفان به کمک بهداشت و درمان کهگیلویه آمد

بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی دستگاه اکسیژن ساز 600 لیتری به ارزش 25 میلیارد ریال به بیمارستان امام خمینی دهدشت اهداء کرد.

بر همین اساس روز شنبه 10 مهرماه امسال و باحضور اعضای بنیاد علوی شهرستان لنده، مدیر شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه و سرپرست بیمارستان امام خمینی دهدشت یک دستگاه مخزن اکسیژن‌ساز 600 لیتری از سوی بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی به بیمارستان دهدشت اهداء شد تا باری دیگر این نهاد مقدس در راستای محرومیت‌زدایی و کمک به مناطق محروم و کمتر برخوردار گام بلندی برداشته و خدمتی ارزشمند به این شهرستان انجام داده باشد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه در این باره اظهار داشت: باتوجه به ظرفیت محدود بیمارستان دهدشت در دوران پیک کرونا این مرکز درمانی با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم کرده و توانستیم برخی از نیازمندی‌ها را برطرف کنیم و بنیاد مستضعفان یکی از نهادهایی بود که همیشه پیگیر لیست نیازمندی‌ها بیمارستان دهدشت بوده است.

عملیات اجرایی بیمارستان بهمئی از سر گرفته می‌شود10 سال انتظار برای ساخت یک بیمارستان؛ تب خوسف در نبود بیمارستانهشدار نسبت به ساده‌انگاری‌ها در استان فارس/ مراجعه به برخی از بیمارستان‌ها 3 برابر شد

طیب زادگان افزود: در دوران پیک کرونا یکی از مهمترین دغدغه‌های ما بحث اکسیژن رسانی به بیماران کرونایی بود و روزانه وضعیت بیمارستان را از لحاظ اکسیژن رصد و پایش نموده که بیماران دچار افت اکسیژن نشوند اما همیشه از این بابت نگران بودیم که در صورت بروز اتفاقاتی ناخواسته برای بیماران بستری شده مشکل حادی بوجود بیاید.

وی تصریح کرد: بنیاد مستضعفان با اهدای این دستگاه اکسیژن ساز مشکل همیشگی بیمارستان در راستای کمبود اکسیژن مورد نیاز بیماران را بطور کلی برطرف کرده و از آنجایی که این دستگاه پیشرفته بوده و پکیج آن کامل است امیدوارم با نصب این دستگاه مشکلات کمبود اکسیژن در پیک بعدی برطرف شده و از این بابت نگرانی نداشته باشیم.

طیب‌زادگان به کمک‌های قابل توجه بنیاد مستضعفان به بیمارستان دهدشت در پیک‌های یبلی کرونا اشاره کرد و گفت: کمک‌های بنیاد مستضعفان در تهیه و خرید تجهیزات مورد نیاز آی‌سی‌یوی بیمارستان به مبلغ 12 میلیارد ریال بسیار قابل توجه بوده است.

وی خاطرنشان کرد: باتوجه به اینکه بیمارستان دهدشت علاوه بر بیماران شهرستان کهگیلویه بصورت همزمان به بیماران سایر شهرستان‌ها و بخش‌ها بصورت تخصصی خدمات‌رسانی کرده و آنها را پوشش می‌دهد، بطور یقین کمک‌های بنیاد مستضعفان تأثیرات بسزایی در درمان بیماران داشته و سبب می‌شود تا بیماران با مشکلات و آسیب‌های کمتری بهبودی خود را بدست آورند.

به گزارش تسنیم از دهدشت، این دستگاه اکسیژن‌ساز اهدایی در هر دقیقه 600 لیتر اکسیژن تولید می‌کند و نیاز بیمارستان دهدشت به اکسیژن را تا حدود زیادی برطرف می‌کند. البته بنیاد مستضعفان در دوران پیک سوم کرونا بالغ بر 12 میلیارد ریال جهت خرید تخت‌ها و دستگاه ونتیلاتور به بیمارستان دهدشت کمک کرده است.

انتهای پیام/544/ ت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: وزارت بهداشت وزارت بهداشت بیمارستان امام خمینی دهدشت بیمارستان دهدشت دستگاه اکسیژن ساز بیماران کرونایی بنیاد مستضعفان میلیارد ریال دوران پیک رنج می برد مورد نیاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۱۶۱۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتش‌سوزی در لنج صیادی چابهار

ایسنا/سیستان و بلوچستان سرپرست شیلات شهرستان چابهار گفت: انفجار گاز اکسیژن جوشکاری باعث آتش سوزی لنج صیادی در اسکله هفت تیر شهرستان چابهار شد.

سعیدی، در تشریح جزئیات این حادثه افزود: ظهر امروز حوالی ساعت ۱۵ بر اثر تعمیرات و جوشکاری لنج صیادی و انفجار گاز اکسیژن در شهرستان چابهار یک لنج صیادی کاملا طعمه حریق شد.

سعیدی گفت: حضور به موقع آتش نشانان شهرداری بندر چابهار و اداره کل بنادرو دریا نوردی در کمترین زمان ممکن آتش مهار و حادثه دیدگان به بیمارستان چابهار انتقال یافتند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • راه اندازی بخش شیمی درمانی در بیمارستان سجادیه تربت جام
  • حذف «پول» از درمان زیر ۷ ساله‌ها
  • تجهیز بیمارستان امام حسین (ع) شهرستان هشترود به دستگا‌های جدید
  • آئین تکریم مدیرعامل سابق و معارفه سرپرست جدید بانک سینا برگزار شد
  • بانوی دشتستانی ناجی چند بیمار نیازمند به عضو شد
  • خاش به پیشرفته ترین دستگاه ام.آر.آی ایران مجهز است
  • رنجش اهالی شهرک آ. اس. پ شهریار از کمبود امکانات رفاهی
  • آتش‌سوزی در لنج صیادی چابهار
  • کمبود انسولین در بریتانیا بحرانی شد
  • گلایه‌های مربی سقزی از کمبود امکانات وزنه‌برداری