Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده روسیه در نشست شورای امنیت تأکید کرد که اتهامات کشورهای غربی در خصوص دست داشتن مقامات مسکو در استفاده از ماده سمی و فلج کننده اعصاب "نوویچوک"، کاملاً بی‌اساس و تنها برای اعمال فشار بر روسیه مطرح می‌شوند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "کنستانتین وارونتسوف" معاون مدیر بخش کنترل تسلیحات و خلع سلاح در وزارت امور خارجه روسیه در نشست شب گذشته شورای امنیت سازمان ملل، اتهامات وارده از سوی کشورهای غربی در خصوص دست داشتن مقامات مسکو در استفاده از ماده سمی و فلج کننده اعصاب "نوویچوک" برای مسموم کردن مخالفانشان، از جمله "آلکسی ناوالنی"، وبلاگ نویس مخالف روس را رد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این دیپلمات روس در سخنرانی خود در این نشست گفت: «دولت فدراسیون روسیه قاطعانه بیانیه مشترک آمریکا، انگلیس، لهستان و استونی در باره اینکه گویا مقامات مسکو در استفاده از این ماده سمی برای مسموم کردن افرادی مانند اسکریپال و ناوالنی دست داشته‌اند، را تکذیب می‌کند. واضح است که هر دو پرونده، حلقه‌های یک زنجیره هستند که هدف از آن بدست آوردن بهانه لازم برای اعمال فشار بیشتر بر روسیه است و هیچ مدرک و دلیل واقع بینانه‌ای برای اثبات ادعاهای طرف‌های غربی ارائه نشده است.»

وی افزود: «این در حالی است که دبیرخانه فنی سازمان منع تسلیحات شیمیایی  از مشارکت با روسیه در زمینه انجام تحقیقات پیرامون اتفاق افتاده برای آلکسی ناوالنی خودداری می‌کند، به‌رغم آنکه مقامات مسکو یک سال قبل درخواست چنین همکاری و انجام تحقیقات مستقل در این خصوص را به این دبیرخانه داده‌ بودند.»

وارونتسوف با اشاره به برخورد غیرمتعارف و کاملاً سیاسی با این قضیه، یادآور شد: «سازمان منع سلاح‌های شیمیایی حتی در اعزام کارشناسانش به روسیه تعلل کرده و درخواست‌های طرف روسی در این زمینه را بی پاسخ گذاشته است. بدین ترتیب مشخص است که مسائلی برای پنهان کردن وجود دارد.»  

لازم به یادآوری است، پیش از این آمریکا و 44 کشور دیگر روسیه را به دلیل مسائل مربوط به قضیه مسمومیت "آلکسی ناوالنی" به دفتر سازمان منع سلاح‌های شیمیایی در لاهه معرفی کردند. طبق اطلاعات وزارت خارجه آمریکا، تشریفات مربوط به بررسی سئوالات مطرح در این رابطه مطابق با مفاد کنوانسیون منع استفاده از تسلیحات شیمیایی که روسیه نیز آن را امضاء کرده، آغاز شده و پاسخ به این سئوالات باید ظرف 10 روز آماده شوند.

انتقاد روسیه از نادرستی اطلاعات گزارش سازمان منع سلاح‌های شیمیایی درباره ناوالنیخشم روسیه از تهدیدهای اروپا علیه مسکو به دلیل پرونده ناوالنیواکنش مقام دومای روسیه به ابراز نگرانی آمریکا و انگلیس از سلامتی ناوالنی

انتهای پیام/

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار آمریکا اخبار روسیه اخبار آمریکا اخبار روسیه مقامات مسکو سازمان منع ماده سمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۱۶۲۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا مانع حضور نماینده روسیه در نشست کمیته اطلاعات سازمان ملل شد

معاون اول نماینده دائم روسیه در سازمان ملل گفت آمریکا از اعطای روادید به نماینده روسیه جهت شرکت در چهل و ششمین نشست کمیته اطلاعات مجمع عمومی سازمان ملل خودداری و با این اقدام مشارکت روسیه را تضعیف کرد.   به گزارش ایسنا، «دیمیتری پولیانسکی»، معاون اول نماینده دائم روسیه در سازمان ملل طی نشست این کمیته بیان کرد: «مجبوریم یک بار دیگر سخنرانی خود را در کمیته اطلاعات با این واقعیت شروع کنیم که طرف آمریکایی همچنان از میزبانی مقر سازمان ملل متحد سوء استفاده می‌کند.»   خبرگزاری تاس به نقل از معاون اول نماینده دائم روسیه در سازمان ملل نوشت: «بار دیگر، حضور روسیه در چهل و ششمین جلسه کمیته اطلاعات مجمع عمومی سازمان ملل به دلیل اقدام ایالات متحده درخصوص عدم صدور روادید، تضعیف شد.»   این دیپلمات روسی افزود: «مسکو امیدوار است که وضعیت کنونی به طور کلی اصلاح شود.»   پولیانسکی در قسمت دیگری از اظهاراتش با اشاره به «اقدامات تروریستی اوکراین» بیان کرد: «قتل عمدی و وحشیانه روزنامه‌نگاران روسی – که از طریق ابزارهای تروریستی انجام شده‌اند – به نمایشی افراطی درباره عدم تحمل سایر دیدگاه‌ها بدل شده است. در همین حال، کی‌یف رسما و علنا دخالت خود در این جنایات را مطرح می‌کند.»   وی تاکید کرد: «دست‌نشانده‌های غربی از قصد چشم خود را بر روی همه این جنایات کی‌یف می‌بندند.»   دیمیتری پولیانسکی در میان خبرنگاران روسی که «ترور» شده‌اند به «داریا دوگین» اشاره کرد؛ خبرنگار، مفسر سیاسی و دختر «الکساندر دوگین» متحد رئیس‌جمهور روسیه که در جریان بمب‌گذاری در خودروی شخصی‌اش کشته شد و مقامات روسیه گفتند که این حادثه توسط عاملان اوکراینی طراحی شد.   هم‌چنین چندین رسانه آمریکایی به نقل از منابعی ناشناس گزارش دادند که واشنگتن معتقد است مقامات اوکراینی در این «ترور» دست داشتند. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • دیپلمات صهیونیست: دنیا تغییر کرده است/ باید مشخص کنیم در کدام سمت هستیم
  • آمریکا مانع حضور نماینده روسیه در نشست کمیته اطلاعات سازمان ملل شد
  • آمریکا روادیدِ نماینده روسیه را صادر نکرد
  • نمایش تسلیحات غنیمتی روس ها در «پارک پیروزی» مسکو | ویدئو
  • آمریکا ۸۱ فروند بمب‌افکن اسقاط برای کی‌یف خرید؛ اهداف پنهان واشنگتن زیر ذره‌بین رسانه‌ها
  • پشت‌ پرده مذاکرات مسکو و کی یف / توافق روسیه و اوکراین چطور از دست رفت؟
  • اعلام وضعیت قرمز و وخیم جنگی در جبهه شرقی اوکراین/حمله پهپادی اوکراین به تاسیسات نفتی روسیه
  • رونمایی از جوان ایرانی در لیگ روسیه
  • مسکو: روسیه «نووباخموتوکا» را آزاد کرد/ دفع ۱۳ ضدحمله اوکراینی‌ها
  • محور تحولات و حذف دشمن مشترک