Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین نیوز

رستم قاسمی که امروز برای بازدید از برخی از طرح های جاده‌ای و همچنین مسکن به استان بوشهر سفر کرده است گفت: با توجه به سفر فردای رییس جمهوری به استان بوشهر این سفر انجام شده است. در این سفر تمامی طرح هایی که در حوزه راه و شهرسازی درسطح استان وجود دارد مورد بازدید قرار می‌گیرد و برای رفع مشکلات احتمالی برنامه‌ریزی و اقدام خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش تین نیوز به نقل از صدا و سیما،  وی افزود: محور بزباز به بندو به عنوان بخشی از کریدور غربی-شرقی-ساحلی جنوب کشور، از چابهار، آغاز و به خوزستان ختم می‌شود و یکی از کریدور‌های بسیار مهم و استراتژیک کشور است. طول این کریدور حدود ۱۸۵۰ کیلومتر است که ۳۹۰ کیلومتر آن در استان بوشهر بوده که تاکنون ۲۷۰ کیلومتر آن ساخته شده و باقی مانده در حال انجام است.

قاسمی با اشاره به اینکه مهمترین موضوع محور بزباز به بندو، اقتصاد دریا و دریامحوری است، اعلام کرد: بخشی از این طرح بزرگراهی ساخته  شده است. امیدواریم با پیشرفت فیزیکی بخش باقیمانده که ۷۰ درصد است با برنامه‌ای که در سفر رییس جمهوری به این منطقه تدارک دیده شده تا پایان ۱۴۰۱ شاهد اتمام این طرح باشیم.

محور بزباز به بندو بخشی از بزرگراه نوار ساحلی جنوب کشور در استان بوشهر به طول ۳۲ کیلومتر است. بزرگراه در انتهای حوزه استحفاضی استان به سمت هرمزگان است. باتوجه به نداشتن ایمنی کافی و محور فرعی بزباز به بندو تا تقاطع عسلویه، ضرورت ساخت و تکمیل محور بزرگراهی در سال‌های گذشته با هدف افزایش ایمنی تردد کاربران با خروج از مناطق روستایی، کاهش مصرف سوخت، تکمیل شبکه بزرگراهی استان و جنوب کشور، اصلاح دسترسی‌های لازم بزرگراه عسلویه به لامرد، رعایت پدافند غیرعامل به جهت دسترسی به شبکه راه آهن، تکمیل بزرگراه بزباز به بندو را یکی از مهمترین اولویت‌های طرح های راهسازی استان کرده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: استان بوشهر کریدور ساحلی جنوب کشور رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی سفر وزیر راه به بوشهر بزباز به بندو استان بوشهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۱۶۳۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت سد باهوش تنگستان ۳۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

استاندار بوشهر تکمیل طرح‌های حوزه آب استان را ضروری دانست و با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۳۲ درصدی سد باهوش تنگستان گفت: برای ساخت این سد ۳۵۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، احمد محمدی‌زاده صبح امروز در بازدید از روند اجرا سد باهوش تنگستان با بیان اینکه در سفر اول رئیس جمهور به استان بوشهر در مهرماه سال 1400 در دیدار با کشاورزان زمینه ساخت سد باهوش فراهم شد، اظهار داشت: عملیات اجرایی سد مخزنی باهوش تنگستان در هفته دولت سال 1401 آغاز شد و اکنون پیشرفت آن به 32 درصد رسیده است.

وی با بیان اینکه سد باهوش در یک حوضه آبریز به وسعت 628 کیلومتر مربع واقع شده است،گفت: در شرایطی که به دلیل کمبود بارندگی، سفره‌های آب زیرزمینی منطقه شرایط مناسبی ندارد، سد باهوش با حجم مخزن 22.5 میلیون مترمکعب کمک شایانی به تأمین آب مورد نیاز نخلستان‌های اهرم می‌کند.

استاندار بوشهر اضافه کرد: تاکنون اقدامات مهمی ازجمله تکمیل فرازبند اولیه سد باهوش به منظور انحراف آب، سه مرحله عملیات آتشباری و راه‌اندازی سیستم بچینگ و سیلو در این پروژه انجام شده که نشان‌دهنده پویایی و فعالیت این کارگاه است.

محمدی‌‌زاده اضافه کرد: با تکمیل این سد، مجموع ظرفیت ذخیره‌سازی سدهای شهرستان تنگستان به 38.5 میلیون مترمکعب می‌رسد و نخیلات شبکه آبیاری اهرم در طول ایام سال از آبی پایدار و باکیفیت بهره‌مند خواهند شد.

انتهای پیام/190/

دیگر خبرها

  • اعتبار ۷ هزار میلیاردی برای تکمیل پروژه بزرگراه شمالی کرج
  • ارتقای راه‌های سیستان وبلوچستان به بزرگراه نیازمند ۳۰ همت
  • ارتقای راه های سیستان و بلوچستان
  • متوسط سالانه ساخت راه آهن در کشور
  • ساخت سد باهوش تنگستان ۳۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • ۳۰۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای ارتقای راه‌های سیستان و بلوچستان نیاز است
  • ارتقای راههای سیستان و بلوچستان به بزرگراه نیازمند حداقل حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان اعتبار
  • حداقل و حداکثر سرعت مجاز در آزادراه‌ها و بزرگراه‌ها چقدر است؟
  • توسعه طرح‌های راه‌سازی در استان بوشهر از اولویت‌ها است
  • تخصیص ۵۰۰ میلیارد تومان برای طرح‌های راهسازی دشتستان