Web Analytics Made Easy - Statcounter

شکار غیرقانونی و ظالمانه پرند‌گان و حیوانات آزاد در افغانستان از دیر زمان جریان دارد، اما طالبان نسبت به همه در زمینه شکار آنان پیشتازند.

به گزارش فرارو، طالبان در بیست سال گذشته نیز در مناطق تحت کنترل خود پرند‌گان و حیوانات زیادی را با شلیک گلوله جنگی یا با تفنگ‌های شکاری شکار کرده‌اند بدون آن‌که به گوشت یا پوست آن نیاز داشته باشند؛ فقط برای این‌که تفریح کنند یا عکس یادگاری بگیرند!

چند روز پیش، سه جنگجوی طالبان پرنده‌ای نایاب را در محل نامعلومی شکار کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طالبان پس از شکار این حیوان، عکس خود و پرنده شکار شده را در صفحه‌های شبکه‌های اجتماعی منتشر کردند.

شماری از شهروندان افغانستان شکار پرند‌گان و حیوانات افغانستان را طبق قانون جرم می‌پندارند و از طالبان که دست به چنین تفریح و خوشگذرانی (شکار) می‌زنند، انتقاد کردند. این افغان‌ها با نشر تصویر سه شکارچی طالب در کنار پرنده شکار شده می‌گویند که آدم‌ها در افغانستان مصونیت نداشتند، اکنون پرند‌گان و حیوانات نیز مصونیت خود را از دست داده‌اند، و طالبان برای خوشگذرانی حتی دست به کشتار چیز‌هایی می‌زنند که نه به آن‌ها ضرر می‌رساند و نه به گوشت و پوست آنان نیازی است.

حمیرا قادری، استاد دانشگاه و نویسنده افغان، با نشر تصویر پرنده شکار شده، به شکارچیان طالب نوشت: به شما نگفتند که دین اسلام دین مهربانی است؟ به شما نگفتند که در دین اسلام بر مهربانی با حیوانات تاکید شده است؟

وی به طالبان گفت: در هوا حیوانات را شکار می‌کنید و در زمین انسان‌ها را.

صمیم نادری نیز نوشته است: در بیست سالی که گذشت، اکثریت طالبان در افغانستان به برق، تلفن، و اینترنت دسترسی نداشتند. در غیر آن، مانند شکار این پرنده بیچاره، چه شکار‌های ظالمانه دیگرِ آنان را می‌دیدم. باور داریم که پس از این، از دست طالبان، آدم در زمین و پرنده در هوا آرام نخواهد بود.

جاوید نوشته است: اگر این رذالت نیست، چیست؟ پرنده‌ای را شکار کردند که نه گوشتش را نیاز داشتند و نه تهدیدی برای جانشان بود. نشان می‌دهد هر کار که به طالبان لذت بدهد انجام می‌دهد، به‌ویژه کشتن، که سال‌ها تجربه آن را دارند.

 

منبع: فرارو

کلیدواژه: طالبان پرندگان شکاری افغانستان امارت اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۱۶۵۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دعوت از طالبان برای شرکت در کنفرانس وقف

سفارت طالبان در مالزی اعلام کرد: رئیس سازمان بررسی و توسعه اتاق تجارت مالزی از نقیب‌الله احمدی، سفیر طالبان در این کشور برای حضور در کنفرانس بین‌المللی وقف که به میزبانی مالزی برگزار می‌شود، دعوت کرد.

این سفارت افزود: این مقام مالزیایی اظهارداشت که سرمایه‌گذاران مالزی خواهان سرمایه‌گذاری در افغانستان هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • دعوت از طالبان برای شرکت در کنفرانس وقف
  • زنده گیری بلدرچین‌ها برای ورود به معرکه شرط بندی/دستگیری باند تبعه افغان
  • یک میلیون مهاجر افغان از ترس اخراج پنهان شده اند
  • کدام پرنده رکورد جهانی بالاترین ارتفاع پرواز را در اختیار دارد؟ | برخورد کرکس روپل با یک هواپیما در ارتفاع ۱۱ هزار و ۳۰۰ متری
  • کابل خطاب به مسکو: حکومت افغانستان فراگیر است
  • شادی فوتسالیست‌های افغان با صادق بوقی
  • پایان زمستان‌گذرانی ۲۰۰هزار پرنده مهاجر مازندران
  • خبر خوب برای دانشجویان افغان در ایران
  • پرنده هواتزین (Hoatzin) یا مرغ بدبو آمریکایی (+عکس)
  • دیپلمات افغان: جهان به سمت تعامل با کابل پیش می‌رود