Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر آموزش انگلیس با اشاره به گسترش سویه‌های جدید کرونا در این کشور، از احتمال بازگشت بخشی از محدودیت‌ها و پروتکل‌های بهداشتی در مدارس خبر داد.

به گزارش برنا، «ناظم زهاوی» روز پنجشنبه با تشریح برنامه اضطراری دولت برای باز نگه داشتن مدارس گفت که استفاده از ماسک صورت توسط دانش‌آموزان ممکن است دوباره اجباری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در گفت‌وگو با شبکه خبری اسکای توضیح داد  که دولت با وجود شیوع کرونا تمایلی به تعطیلی دوباره مدارس یا تقسیم‌بندی دانش‌آموزان به گروه‌های کوچک‌تر در کلاس ندارد.

در طرح تقسیم‌بندی دانش‌آموزان که از اسفند سال گذشته و تا پیش از تعطیلات تابستان به اجرا گذاشته شد، ابتلای هر دانش‌آموز به کرونا باعث می‌شد تا تمام اعضای گروه او قرنطینه شوند. به موجب اجرای این طرح حدود یک میلیون دانش آموزان فقط در ماه ژوئیه گذشته از حضور در کلاس‌های درس محروم شدند.

بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس ۱۹ ژوئیه (۲۸ تیر) گذشته اظهار کرد که بهترین روش برای خروج از محدودیت‌های کرونایی و حرکت به جلو، آزمایش کرونا از دانش آموزان است، تا اینکه آن‌ها را روانه خانه کنیم.

به ترتیب طرح تقسیم‌بندی دانش آموزان در مدارس از ابتدای سال تحصیلی جدید لغو شد و فقط آن‌هایی مجاز به غیبت هستند که نتیجه آزمایش کرونا آن‌ها مثبت شود. وزارت بهداشت انگلیس توصیه کرده است که تمام دانش‌آموزان مقطع دبیرستان دستکم هفته‌ای دوبار در منزل آزمایش دهند. البته این اقدام اجباری نیست و دولت تاکید دارد که هیچ دانش‌آموزی نباید به دلیل عدم آزمایش کرونا از تحصیل محروم شود.

استفاده از ماسک صورت توسط دانش‌آموزان و کارکنان مراکز آموزشی هم اجباری نیست، اما با شیوع سویه‌های جدید احتمال اعمال دوباره این محدودیت بعید به نظر نمی‌رسد. ناظم زهاوی سپتامبر گذشته (اواسط شهریور) گفته بود که اگر آمار مراجعه به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی افزایش یابد این احتمال وجود دارد که ترمز آزادی‌های کرونایی از این ماه کشیده شود. او گفته بود که تصمیم دولت در این زمینه به موفقیت واکسیناسیون دانش‌آموزان و دُز سوم افراد مسن بستگی دارد.

دولت انگلیس بر خلاف توصیه سازمان تنظیم مقررات داروها و محصولات بهداشتی این کشور، تزریق واکسن کرونا به افراد ۱۲ تا ۱۸ سال را آغاز کرده است. مدارس و مراکز آموزشی انگلیس از ماه گذشته با خانواده‌ها تماس گرفته تا اجازه واکسیناسیون دانش‌آموزان را کسب کنند. هنوز آمار دقیقی از پیشرفت کار در این زمینه منتشر نشده است.

زمزمه بازگشت محدودیت‌های کرونایی در انگلیس اخیرا دوباره بالا گرفته است و دولت لندن در یک عقب نشینی آشکار هشدار داده که در صورت شیوع موج جدید کرونا و افزایش فشارها بر مراکز بهداشتی این کشور، برخی از محدودیت‌هایی را که دو ماه پیش رفع کرد دوباره اعمال می‌کند.

ساجد جاوید وزیر بهداشت انگلیس دو هفته پیش طرح جدید برنامه دولت را درباره مقابله با کرونا در فصل پائیز و زمستان به پارلمان ارائه کرد. او توضیح داد که دولت به عنوان بخشی از «طرح B» ممکن است استفاده از ماسک صورت، دورکاری و گواهی واکسن را اجباری کند.

وزیر بهداشت انگلیس اشاره‌ای به قرنطینه در طرح ۳۰ صفحه‌ای دولت نکرد و افزود: در صورتی که اوضاع کرونا در کشور وخیم نشود نیازی به تشدید محدودیت‌ها نخواهد بود و «طرح A» که بر تداوم واکسیناسیون و مهار شیوع ویروس نظارت دارد پیگیری می‌شود. جاوید با این حال تصریح کرد که باید نسبت به نوسانات و تغییر اوضاع «هشیار» بود و دولت مسئول وظیفه دارد تا خود را برای هر احتمالی آماده کند.

طبق آمار منتشر شده بالغ بر ۳۹ هزار نفر در انگلیس طی شبانه روز گذشته به کرونا مبتلا شده و ۱۴۳ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: دولت ماسک تعطیلات دانش آموزان انگلیس وزارت بهداشت مراکز درمانی واکسیناسیون لندن عقب نشینی وزیر بهداشت زمستان ویروس دانش آموزان محدودیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۱۶۵۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهارت‌آموزی در کنار تحصیل در مدارس ضروری است

ایسنا/خوزستان نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان اینکه آموزش و پرورش انسان‌ساز است، مهارت‌آموزی در کنار تحصیل را ضروری دانست.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالنبی موسوی‌فرد امروز (۱۴ اردیبهشت‌ ماه) در اختتامیه نوزدهمین دوره جشنواره قرآن، عترت و نماز نخبگان دانش‌آموزی خوزستان که در اهواز برگزار شد، گفت: قرآن کریم در جایی می‌فرماید، هُدی‌ً لِلنّاس‌ِ و در جای دیگر می‌فرماید، هُدًی لِلْمُتَّقِینَ. انسان‌ها وقتی حق را می‌شنوند آن‌ را می‌پذیرند که این هُدی‌ً لِلنّاس‌ِ است، اما یک دسته اهل ایمان حق‌پذیرند یعنی وقتی کلام حق را بشنوند اطاعت می‌کنند و این هُدًی لِلْمُتَّقِینَ است.

او در ادامه بیان کرد: رژیم صهیونیستی در غزه جنایت می‌کند و نیمی از شهدا در غزه کودک هستند. این رژیم در عرصه نظامی به هیچ‌یک از اهدافش نرسیده است. اکنون هم فطرت دانشجویان دانشگاه‌های آمریکایی به آنها نهیب زد و دست به اعتراض زدند.

وی با اشاره به اینکه چهره تمدن غربی را در اسرائیل ببینید، افزود: می‌گفتند هر آنچه را که به سمت ما شلیک شود، در هوا می‌زنیم، اما وقتی بزدلانه به سفارتخانه ما در سوریه حمله کردند در یکی دو هفته تا عملیات «وعده صادق» آماده بودند و موشک‌های بالستیک و پهپادهای ایران به هدف اصابت کرد. 

وی در پایان، مهارت‌آموزی در کنار تحصیل را ضروری دانست.

عبدالله حبیبی، سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خوزستان نیز در این آیین گفت: ۲۰۰ هزار نفر دانش‌آموز در منطقه انتخاب شدند که از این تعداد ۴۵۰۰ نفر به رقابت پرداختند و در نهایت ۵۵۰ نفر برتر استان شدند و ۷۰ نفر برای مسابقات کشوری معرفی خواهند شد.

وی با بیان اینکه دانش‌آموزان قرآنی باعث مباهات آموزش و پرورش استان خوزستان هستند، افزود: هدف از برگزاری این مسابقات آشنایی دانش‌آموزان با مفاهیم قرآنی است. مکتب شیعه با وجود این کتاب‌های با ارزش، با بشریت اتمام حجت کرده است و باید قدر این دین و شریعت الهی و کامل را دانست.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کمبود ۷۰ هزار مشاور و نیروی پرورشی در مدارس 
  • نخستین سرویس مدرسه تهران مخصوص بچه‌پولدارها بود
  • طرح «ماهر» در مدارس فارس آغاز شد
  • شبکه‌ای از دانش‌آموزان سمپاد در نمایشگاه دستاورد‌های پژوهشی شکل می‌گیرد
  • شهریه دانش‌آموزان چهار دهک اول در مدارس سمپاد رایگان است
  • مدارسی که شهریه می‌گیرند را معرفی کنید
  • هزینه تحصیل رایگان ۴ دهک اول در مدارس سمپاد پرداخت نشده است
  • آموزش رشته شنا به شش هزار و ۵۳۶ دانش‌آموز در چهارمحال و بختیاری
  • هزینه ۲۰۰ میلیارد ریالی دولت سیزدهم برای تجهیز هنرستان‌های بام ایران
  • مهارت‌آموزی در کنار تحصیل در مدارس ضروری است