Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@22:37:08 GMT

۵ بیمار مبتلا به کرونا در منطقه کاشان جان باختند

تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۱۶۷۹۳

۵ بیمار مبتلا به کرونا در منطقه کاشان جان باختند

به گزارش ایرنا، مهدی دلاوری روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: شمار آزمایش مثبت ویروس کرونا در شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل با ثبت ۱۲۸ مورد جدید به ۵۰ هزار و ۲۰۶ نفر رسید.

وی اظهار داشت:  اکنون ۳۷۳ بیمار حاد تنفسی مبتلا به کرونا در مرکزهای درمانی این منطقه بستری هستند که از این تعداد، ۲۸۸ بیمار در کاشان و ۸۵ نفر در آران و بیدگل تحت مراقبت و درمان قرار دارند؛ همچنین ۱۱۵ بیمار به طور موقت بستری شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کاشان با اشاره به بستری موقت ۱۴ بیمار جدید از ۲۴ ساعت گذشته در مرکزهای درمانی این منطقه تصریح کرد: هشت بیمار در کاشان و ۶ نفر در آران و بیدگل بستری هستند.

وی شمار بیماران کووید ۱۹ بستری در بخش مراقبت‌های ویژه مرکزهای درمانی منطقه کاشان را ۵۱ نفر اعلام و اضافه کرد: ۴۷ نفر از بیماران در کاشان و چهار نفر در آران و بیدگل بستری هستند.

دلاوری اظهار داشت: در ۲۴ ساعت گذشته ۳۹ بیمار جدید حاد تنفسی در منطقه کاشان بستری شدند که از این تعداد ۲۶ بیمار با سن ۱۷ تا ۹۰ سال در مرکزهای درمانی کاشان و ۱۳ نفر با سن ۲۲ تا ۸۴ سال در آران و بیدگل تحت مراقبت و درمان قرار گرفتند.

وی با اشاره به مراجعه ۳۸۴ نفر به کلینیک‌های حاد تنفسی دانشگاه علوم پزشکی کاشان در ۲۴ ساعت گذشته، گفت: پنج هزار و ۹۸۲ نفر نیز شمار پذیرش بستری موقت در مرکزهای ریفرال (زیر مجموعه) دانشگاه است.

به گفته وی، ۲۶۳ هزار و ۲۹۱ نفر از آغاز شیوع کرونا (اسفند ۹۸) تاکنون به مرکزهای بستری و سرپایی تشخیصی و درمانی ۲ شهرستان کاشان و آران و بیدگل مراجعه کرده‌اند و ۱۷ هزار و ۱۳۸ بیمار حاد تنفسی نیز تاکنون از بیمارستان‌های شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل مرخص شده‌اند.

تزریق ۳۴۱ هزار و ۵۷۳ دُز واکسن کرونا

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کاشان با اشاره به تزریق  ۳۴۱ هزار و ۵۷۳ دُز واکسن کرونا از ابتدای طرح ملی واکسیناسیون علیه ویروس کرونا در شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل گفت: ۲۳۷ هزار ۴۲۰ دز از این تعداد مربوط به نوبت نخست و ۱۰۴ هزار و ۱۵۳ دز مربوط به نوبت دوم بوده است.

وضعیت کرونایی کاشان و آران و بیدگل در برهه کنونی به ترتیب نارنجی و زرد است.

جمعیت نزدیک به ۵۰۰ هزار نفری شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل، زیرپوشش خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی کاشان قرار دارد.

ویروس کرونا (COVID-۱۹) اواسط دسامبر ۲۰۱۹ (۲۴ آذر ۹۸) در شهر «ووهان» کشور چین گزارش شد؛ ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام‌ برده می‌شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ۹۸) به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در این کشور اعلام کرد؛ این ویروس در نهایت به همه کشورها از جمله ایران سرایت کرد و سازمان بهداشت جهانی را بر آن داشت تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، واکسیناسیون و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی همچون استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی توصیه‌ شده است.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر در فاصله حدود ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان و شهرستان آران و بیدگل با بیش از ۱۰۳ هزار نفر جمعیت در حدود ۲۱۵ کیلومتری اصفهان قرار دارد.

برچسب‌ها ویروس کرونا واکسن کووید 19 کاشان آران وبیدگل بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا واکسن کووید 19 کاشان ویروس کرونا واکسن کووید 19 کاشان آران وبیدگل بهداشت و سلامت شهرستان های کاشان و آران و بیدگل دانشگاه علوم پزشکی کاشان آران و بیدگل مرکزهای درمانی ویروس کرونا حاد تنفسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۱۶۷۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش بزرگ زائران حج تمتع منطقه کاشان برگزار شد

به گزارش حوزه استان ها خبرگزاری تقریب، همایش بزرگ زائران حج تمتع منطقه کاشان با حضور کلیه زائرین، مدیران و عوامل کاروان‌ها در روز جمعه در سالن ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی کاشان برگزار شد.   حمیدرضا بهروزی فر رئیس اداره حج و زیارت کاشان در این مراسم ضمن عرض تسلیت سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع)، ضمن ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته، نکاتی پیرامون حج تمتع سال ۱۴۰۳ بیان کرد.   رییس اداره حج و زیارت کاشان، اظهار داشت: امسال ۸۸۵ نفر زائر کاشانی و کادر اجرایی و فرهنگی در قالب ۶ کاروان، سه کاروان مدینه قبل و سه کاروان مدینه بعد، از ایستگاه پروازی فرودگاه امام خمینی (ره) عازم سرزمین وحی خواهند شد.   وی افزود: از زائرین اعزامی به حج تمتع امسال، تعداد ۴۵۰ نفر را بانوان و تعداد ۳۹۰ نفر را برادران تشکیل می‌دهند.   بهروزی فر یادآور شد: جوان‌ترین زائر با ۱۷ سال سن از بانوان و مسن‌ترین زائر با ۹۰ سال سن، تنها پدر شهید حاضر در میان زائرین حج تمتع منطقه کاشان است.   وی با اشاره به افزایش تعداد زائرین حج تمتع کاشان به نسبت سال گذشته، خاطرنشان کرد: در حج تمتع ۱۴۰۳ شاهد بیشترین آمار اعزام زائر طی ۲۰ سال گذشته در منطقه کاشان هستیم که در نتیجه پیگیری‌های صورت گرفته محقق شده و هدف گذاری اعزام ۱۰۰۰ زائر در سال برای سال‌های آینده نیز در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • همایش بزرگ زائران حج تمتع منطقه کاشان برگزار شد
  • هشدار هواشناسی کاشان نسبت به وزش باد شدید
  • سقوط از کوه نوجوان ۱۶ ساله را به کام مرگ کشاند
  • سند چشم‌انداز شهرستان کاشان باید ‌تدوین شود
  • جزئیات اعزام زائران حج تمتع منطقه کاشان اعلام شد
  • غبارروبی قبور شهدای فرهنگی در شهرستان آران و بیدگل
  • افتتاح دفتر کانون بسیج رسانه در شهرستان آران و بیدگل
  • حس خوب حمایت
  • یک موضوع مهم درباره آلرژی که خیلی‌ها نمی‌دانند | در مواجهه با آلرژی برخی پزشکان، بیماران را دچار سوءتغذیه می‌کنند
  • عوارض اختلال افسردگی مزمن چیست؟/ راهکارهای درمان را بشناسید