Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، محمد جواد محمدی روز جمعه به رسانه ها اعلام کرد: روز جهانی و هفته ملی کودک، فرصتی است تا بیشتر و بهتر به کودکان بیندیشیم، به همین منظور متناسب با شعار «حال خوش کودکی، حال خوش زندگی» و با نگاه به روز شمار هفته، ویژه‌ برنامه‌هایی طراحی و برنامه‌ریزی‌شده تا بتون هفته‌ای سرشار از زیبایی، شادی و نشاط برای آن‌ها به ارمغان بیاورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: امسال برنامه‌های لرستان به گونه‌ای برنامه‌ریزی و پیش‌بینی شده‌اند که موجب افزایش شادی و نشاط و آگاهی در بچه‌های استان شوند که این برنامه‌ها به صورت حضوری و مجازی اجرا خواهند شد.
وی با اشاره به این نکته که در نماز جمعه این هفته، به مناسبت روز جهانی و هفته ملی کودک، قاری قرآن، مکبر نوجوانان عضو کانون هستند، بیان کرد: برپایی نمایشگاه نقاشی اعضای کانون، حضور هشت مرکز سیار، نقاشی بر روی یکی از دیوارهای مصلای الغدیر خرم‌آباد، خوانش بیانیه کوکان و نوجوان توسط عضو کودک از دیگر برنامه‌های این روز است.
محمدی ادامه داد:همچنین در این روز معرفی کتاب‌های کانونی مناسب کودکان (تولید و ساخت کلیپ‌های آموزشی)، نمایشگاه مجازی نقاشی با موضوع صلح و بازی و قرائت بیانیه کودکان توسط ۱۷ کودک در ۱۷ مرکز اجرا خواهد شد.
مدیرکل کانون لرستان اظهار داشت: در روز ۱۷ مهر با شعار کودک، باورهای دینی و معنویت برنامه‌ها ویژه‌برنامه گلچینی از سخنان بزرگان دینی در قالب خوشنویسی، ویژه‌برنامه کتابخانه‌های سیار در روستاهای تحت پوشش (جشن، معرفی کتاب‌های دینی، معرفی شخصیت‌های دینی و مذهبی)، تولید آثار فاخر و انتشار در فضای مجازی (خلاقیت‌های دستی، نمایش عروسکی، سرود)، انتشار داستان‌های مینی‌مان توسط کودکان (۳۴ اثر)، انتشار قصه‌گویی کودکان (۱۷ اثر)  برگزار می شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان لرستان بیان کرد: در روز ۱۸ مهر با شعار کودک، خانواده، آموزش و مهارت‌های زندگی برنامه‌های ساخت و تولید آثار مهارت‌های مثبت روانشناسی و انتشار در فضای مجازی، تولید آثار تئاتر کتابخانه‌ای (۲۰ اثر)، شعرخوانی و ساخت کلیپ‌های آموزش درست‌خوانی و روان‌خوانی، نشست تخصصی با کارشناسان و صاحب‌نظران حوزه‌ی کودک، دیدار با مسوولان و در روز ۱۹ مهر با شعار کودک، امنیت، بهداشت و سلامت جامعه برنامه‌های ویژه‌برنامه‌ی نامه‌ای به مدافعان سلامت، نمایشگاه مجازی عکس با موضوع (امنیت و لبخند کودک) ۱۵۰ اثر، تولید آثار نقاشی کودکان با موضوع امنیت و مدافعان سلامت برگزار می شود.

محمدی اضافه کرد: در روز ۲۰ مهربا شعار کودک، کتاب، هنر و ادبیات برنامه‌های، جشن تولد برای انتشار تازه‌های کتاب کودک (نویسندگان و شاعران کانونی)، تقدیر از فعالان عرصه فرهنگ، نویسندگان و شاعران کودک، ویژه‌برنامه شعر کودک (انتشار آثار شعر کودکان)، نمایشگاه تصویرسازی کتاب‌های کودکان، رونمایی از محصولات فرهنگی و کتاب‌های کانونی مناسب کودکان، معرفی شاعران کودک و خوانش نمونه‌هایی از آثار آن‌ها اجرا خواهند شد.
وی یادآور شد: در روز ۲۱ مهر با شعار کودک، هویت میراث طبیعی و فرهنگی برنامه‌های برگزاری ویژه‌برنامه‌ی خلاقیت‌های هنری و بازتولید آثار بومی محلی، ویژه‌برنامه ساخت و تولید ترانه‌های بومی و محلی مناسب کودکان، برگزاری ویژه‌برنامه‌ی قصه‌گویی بومی محلی، نمایشگاه مجازی سفال (مفرغ‌ها و نقش برجسته‌ها)، معرفی جاذبه‌های گردشگری، فرهنگی و تاریخی لرستان و در روز ۲۲ مهر با شعار کودک، رسانه و فناوری‌های نوین برنامه‌هایی مانند بازدید از سازمان‌ها و ادارات مرتبط (صدا و سیما، محیط زیست، بیمارستان کودکان)، معرفی مشاغل در ارتباط با فناوری (مخابرات )، دیدار با تلاشگران عرصه‌ی فناوری و اطلاعات، حضور کودکان در صدای مرکز لرستان به اجرا در می‌آیند.
محمدی گفت: با هماهنگی که با سایر ادارات انجام شده است، برنامه‌های مشترک زیادی در سراسر استان اجرا خواهد شد که می‌توان به مسابقه نقاشی با همکاری راهنمایی رانندگی، برگزاری مسابقه فرهنگی، هنری و ادبی با مشارکت آموزش و پرورش و راه و شهرسازی اشاره کرد.
وی با تأکید بر رسالت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برای خدمت‌رسانی به مناطق کم برخوردار، بیان کرد: با هماهنگی‌هایی که دفاتر تسهیلگری صورت گرفته است، کتابخانه‌های سیار در طول هفته با این مراکز برنامه‌های مشترک اجرا می‌کنند و در روستاهای تحت پوشش نیز خدمات فرهنگی هنری و ادبی ارایه می‌دهند.
محمدی گفت: این ویژه‌برنامه‌ها در ۱۷ مرکز ثابت، هشت کتابخانه‌ی سیار و ۲ کتابخانه‌ی پستی در گوشه گوشه استان لرستان برگزار و اجرایی خواهد شد. ‌

برچسب‌ها کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان ادبیات کودک و نوجوان لرستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان ادبیات کودک و نوجوان لرستان کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان ادبیات کودک و نوجوان لرستان ویژه برنامه مهر با شعار تولید آثار برنامه ها ی کودک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۱۷۱۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم کودک معرفی شدند

با حکم محمد خزاعی، ۱۲ تن از مدیران و فعالان فرهنگی هنری و سینماگر کودک و نوجوان به‌عنوان اعضای شورای سیاستگذاری سی و ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان معرفی شدند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی، مجید زین العابدین، علی قاسم زاده، کمال حیدری، یوسف افشارنیا، سید مهدی سیدین‌نیا، فرزانه کلاهدوزان، علی صالحی، اصغر فارسی، وحید نیکخواه آزاد، پوران درخشنده، وحید ملتجی و احمد مقیمی به عنوان اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان منصوب و معرفی شدند.

محمد خزاعی در حکم انتصاب اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم کودک و نوجوان، با تاکید بر این نکته که برگزاری جشنواره این رویداد فرصتی ارزشمند برای توجه به نقش مهم آثار مهم کودکان و نوجوانان است، برنامه‌ریزی، سیاستگذاری و تصمیمات اثر بخش در زمینه رشد سرمایه انسانی دغدغه‌مند، تقویت فکر و ایده‌های نو، تکامل چرخه تولید و اکران، تشویق و معرفی استعدادهای جوان و جهش تولید با مشارکت فیلمسازان در سینمای راهبردی کودک و نوجوان را از اعضای شورای مذکور خواستار شده است.

سی و ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، به دبیری مجید زین العابدین در اصفهان برگزار می‌شود.

کد خبر 749809

دیگر خبرها

  • نشست‌های تبیین و تعالی در ۲۸۰ حوزه و کانون بسیج سیستان و بلوچستان برگزار شد
  • برگزاری نشست‌های تبیین و تعالی در ۲۸۰ حوزه و کانون مقاومت خواهر و برادر
  • فراخوان سومین جشنواره پرچمداران انقلاب اسلامی در لرستان
  • شناسایی ۳۰۵۴ کودک مشمول قانون حمایت از جمعیت در لرستان
  • پایان جشنواره نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم
  • حضور ۱۴ گروه در جشنواره نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم
  • بزرگداشتی برای یک پژوهشگر موسیقی
  • برنامه‌های جدید کانون پرورش فکری برای بچه‌ها
  • سخنگوی یونیسف: گورستان‌هایی در غزه دیدم که مملوء از کودک بود
  • اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم کودک معرفی شدند