Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@13:19:26 GMT

دمای هوای کردستان چهار درجه سردتر می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۱۷۲۶۰

دمای هوای کردستان چهار درجه سردتر می‌شود

خسرو سیف پناهی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: دمای شبانه و صبحگاهی استان نیز از فردا تا اواسط هفته آینده، چهار تا شش درجه کاهش می‌یابد و در نقاط سردسیر و مرتفع به زیر صفر درجه و محدوده یخبندان می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه میانگین حداقل و حداکثر دمای هوای استان به ترتیب به هشت و ۲۴ درجه سانتی گراد رسیده است، افزود: طی شبانه روز گذشته سراب شهرک با دمای یک درجه سردترین و سلین با دمای ۳۱ درجه گرم‌ترین نقطه استان بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارشناس اداره کل هواشناسی کردستان ادامه داد: دمای شهر سنندج مرکز استان نیز در شبانه روز گذشته در سردترین حالت هفت درجه و گرمترین ساعت ۲۷ درجه سانتی گراد گزارش شد.

وی سرعت وزش باد در برخی از نقاط استان را در شبانه روز گذشته قابل ملاحظه دانست و افزود: قاملو و هزارکانیان با ۲۱ متر بر ثانیه بیشترین سرعت وزش باد را در کردستان داشتند و پس از آن زرینه با ۱۸ متر بر ثانیه و دیواندره و آویهنگ با ۱۷ متر بر ثانیه در رده های بعدی قرار داشتند.

سیف پناهی یادآور شد: از امروز تا اواسط هفته آینده جو استان پایدار است و بجز رشد موضعی ابر و وزش باد که برای امروز سرعت آن شدید برآورده شده، پدیده دیگری در استان مشاهده نمی‌شود.

اداره کل هواشناسی کردستان دارای ۲۲ ایستگاه هواشناسی شامل ۹ ایستگاه سینوپتیک (هر ساعت یک بار تغییرات هواشناسی در آن اندازه گیری و ثبت می‌شود) و ۱۳ ایستگاه اقلیم‌شناسی، ۷۹ ایستگاه باران‌سنجی و سه ایستگاه جاده‌ای است و این ایستگاه‌ها در طول شبانه روز پارامترهای هواشناسی را اندازه‌گیری و ثبت می‌کنند.

میانگین بارندگی‌های استان در سال زراعی گذشته ۳۰۲ میلی‌متر بوده که نسبت به مدت مشابه آن در سال ماقبل ۴۲ درصد و در مقایسه با دوره بلندمدت (۲۵ تا ۳۰ سال قبل) ۳۳ درصد کاهش را نشان می‌دهد. سال زراعی از اول مهر هر سال شروع می‌شود و تا ۳۱ شهریور سال بعد ادامه می‌یابد.

برچسب‌ها تغییرات آب و هوا کردستان سنندج سازمان هواشناسی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تغییرات آب و هوا کردستان سنندج تغییرات آب و هوا کردستان سنندج سازمان هواشناسی شبانه روز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۱۷۲۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوای تهران دوباره سرد و بارانی می شود | پیش بینی هوای پایتخت در روزهای پایان هفته

به گزارش همشهری آنلاین، برپایه بررسی نقشه‌های پیش‌یابی و واکاوی الگوهای همدیدی، وضعیت جوی استان تهران طی روزهای آینده آسمان کمی ابری همراه با افزایش ابر و افزایش سرعت وزش باد و احتمال خیزش گرد و خاک در نواحی مستعد پیش‌بینی می‌شود.

با توجه به فعالیت سامانه بارشی از روز پنجشنبه تا شنبه (۱۳ تا ۱۵ اردیبهشت‌ماه) علاوه بر افزایش ابر، وزش باد شدید، در بعضی ساعات بارش باران، گاهی به‌صورت رگبار و رعد و برق در سطح استان مورد انتظار است.

طی روز پنجشنبه کاهش محسوس دما پیش بینی می‌شود.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، ورامین با بیشینه دمای ۳۱ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین نقطه استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.

آسمان تهران فردا (۱۲ اردیبهشت‌ماه) قسمتی ابری تا ابری و وزش باد در بعضی ساعت‌ها وزش باد شدید به با حداقل دمای ۲۰ و حداکثر دمای ۲۸ درجه سانتیگراد و طی ‌پنجشنبه (۱۳ اردیبهشت‌ماه) نیمه‌ابری تا ابری، از بعد از ظهر بارش باران، گاهی رگبار و رعد و برق، در بعضی ساعت‌ها وزش باد با حداقل دمای ۱۷ و حداکثر دمای ۲۵ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 848386 منبع: ایسنا برچسب‌ها آب و هوا - ایران سازمان هواشناسي تهران

دیگر خبرها

  • فعالیت سامانه بارشی در آذربایجان‌غربی تقویت شد
  • ورود توده هوای ناپایدار در خراسان جنوبی 
  • دمای هوای زنجان کاهشی شد
  • بارش‌های رگباری زنجان را فرا می‌گیرد
  • هوای گیلان خنک می‌شود
  • هوای تهران دوباره سرد و بارانی می شود | پیش بینی هوای پایتخت در روزهای پایان هفته
  • آخر هفته دمای هوای قم خنک‌تر می‌شود
  • سامانه بارشی جنوب آذربایجان‌غربی را فرا گرفت
  • زنجانی‌ها منتظر شرایط جوی ناپایدار باشند
  • هوای زنجان از فردا ناپایدار می‌شود