Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر جهاد کشاورزی، احیای جهاد سازندگی را از اولویت‌های دولت سیزدهم عنوان کرد و گفت: با احیای جهاد سازندگی مشکل اشتغال روستا‌ها برطرف خواهد شد. خبرگزاری میزان - بنا به اعلام وزارت جهاد کشاورزی، در روز ملی روستا و عشایر، سیدجواد ساداتی نژاد در دیدار با روستائیان خرم آباد لقو از توابع شهرستان زرندیه در استان مرکزی اظهار کرد: یکی از تاکیدات رئیس جمهور و دولت سیزدهم رسیدگی به اقشار محروم و جامعه روستایی و عشایری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی، احیای جهاد سازندگی از اولویت‌های دولت سیزدهم عنوان کرد و یادآور شد: جهاد سازندگی باعث رونق روستاها، کشاورزی و دامپروری بود و آبرسانی به روستا‌ها و احیای قنوات و زمین‌های کشاورزی را انجام می‌داد، اما با ادغام وزارت کشاورزی، روستاییان در بین موازی کاری بخش‌ها سرگردان شدند.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان این که با احیای جهاد سازندگی مشکل اشتغال روستا‌ها برطرف خواهد شد، گفت: جهاد سازندگی در زمینه کشاورزی، دامپروری و بازاررسانی محصولات کشاورزی به کشاورزان کمک می‌کند.

وی افزود: با ورود جهاد سازندگی به حوزه بازاررسانی دست دلالان کوتاه خواهد شد و فاصله قیمت مزرعه تا بازار حقیقی می‌شود.

ساداتی نژاد با بیان این که در حال حاضر اقتصاد روستایی و عشایری دچار مشکل شده و نتیجه آن مهاجرت و حاشیه نشینی در کنار شهر‌های بزرگ است، خاطرنشان کرد: در ابتدای انقلاب ۶۰ درصد از جمعیت کشور، روستایی بودند، اما در حال حاضر این میزان به ۲۷ درصد رسیده است.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: تا ۲۰ روز آینده در هیئت دولت درباره احیای جهاد سازندگی تصمیم گیری خواهد شد.

ساداتی نژاد با تاکید بر این که تولید باید اقتصادی باشد تا استمرار یابد، نصریح کرد: باید با افتخار به حوزه کشاورزی یارانه بدهیم تا تولید کاهش نیابد و امنیت غذایی به خطر نیافتد.

وزیر جهاد کشاورزی، مسئله غذا و خودکفایی را بسیار حائز اهمیت دانست و تاکید کرد: کشاورزان قدرت تولید و امنیت غذایی کشور را در اختیار دارند.

وی در بخش دیگری از این دیدار، گفت: مشکلات عشایر در حوزه آموزش و پرورش و اینترنت و همجنین گازرسانی به عشایر و روستا‌ها را در هئیت دولت مطرح خواهم کرد.

ساداتی نژاد، یادآور شد: خط اعتباری برای تامین نهاده دامی عشایری اختصاص خواهد یافت تا عشایر با نرخ مناسب بتوانند نهاده دریافت کنند. وی خاطرنشان کرد: مصوبه مطرح شده در خصوص دام عشایر در ایلام و کهگیلویه و بویراحمد، در استان مرکزی هم اجرا خواهد شد.

وزیر جهاد کشاورزی، تصریح کرد: دام مازاد عشایر با نرخ مصوب توسط شرکت پشتیبانی امور دام استان خریداری می‌شود.

وی با بیان این که مشکلات مالکیت اراضی که روستاییان و عشایر با منابع طبیعی دارند باید برطرف شود، گفت: در این دوره اراضی کشاورزی صاحب سند می‌شوند.

وزیر جهاد شاورزی اظهار داشت: تلاش ما این است که هیچ تصمیمی را بدون حضور کشاورزان، دامپروران، عشایر و اتحادیه‌ها نگیریم تا در اجرای تصمیمات این بخش‌ها با ما همکاری کنند.     بیشتر بخوانید: وزیر جهادکشاورزی: اقشار روستایی و عشایر در تأمین امنیت غذایی و کاهش وابستگی‌های کشور نقش بی بدیلی دارند

 

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار اقتصادی وزیرجهاد کشاورزی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اخبار اقتصادی وزیرجهاد کشاورزی احیای جهاد سازندگی وزیر جهاد کشاورزی دولت سیزدهم روستا ها خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۱۷۳۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشدید مقابله با حفر چاه‌های غیرمجاز در کرمانشاه


 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه  ، حمیدرضا کریمی در شورای حفاظت از اراضی و منابع طبیعی و حقوق بیت المال، افزود: در این راستا شرکت آب منطقه‌ای باید تلاش‌های خود را جهت انسداد چاه‌های غیرمجاز تشدید کرده و انسداد چاه‌های مناطق ممنوعه و کسانی که میزان مصرف غیرمجاز بالایی دارند را در اولویت قرار دهد.
دادستان کرمانشاه تصریح کرد: باتوجه به پیامد‌های منفی حفرچاه‌های غیرمجاز در حوزه منابع آبی استان، نیروی انتظامی موظف به پشتیبانی قاطع از اقدامات شرکت آب منطقه‌ای در این حوزه است.
وی یادآورشد: از طرفی در حال حاضر تنها درصد کمی از چاه‌های مجاز نیز دارای کنتور هستند که اکثریت آنها نیز هوشمند نیستند، بنابراین باید تدابیری اندیشیده شود تا هوشمندسازی چاه‌های آب کشاورزی استان براساس اولویت و تفکیک شهرستان‌ها صورت گیرد.
به گفته این مقام قضایی، اولویت با چاه‌هایی خواهد بود که احتمال برداشت‌های غیرمجاز از سوی آنها بیشتر است.
کریمی در ادامه اشاره‌ای هم به اجرای طرح کاداستر (حدنگار) در استان داشت و ضمن ابراز رضایت از روند کلی اجرای کاداستر اراضی کشاورزی در سطح استان در شش ماه دوم سال ۱۴۰۲ و سال جاری، عنوان کرد: در برخی از شهرستان‌های استان اجرای طرح کاداستر اراضی کشاورزی با کندی پیش می‌رود، لذا اجرای این طرح در این شهرستان‌ها باید به صورت ویژه مورد پیگیری قرار گیرد.
وی در ادامه بر لزوم پیشگیری از تغییرکاربری اراضی در سطح استان هم تاکید کرد و افزود: دستگاه‌های خدمات رسان موظف هستند از هرگونه ارائه خدمات و برقراری انشعاب برای افرادی که تغییر کاربری غیرمجاز داشته و مجوز ساخت و ساز نگرفته اند، خودداری کنند و اگر در این زمینه اقدامی داشته باشند، پیگرد قانونی خواهد داشت.
مدعی العموم استان اعلام کرد: دستگاه‌های مذکور باید گزارش عملکرد خود را به صورت منظم به دبیرخانه شورای حفاظت از اراضی و منابع طبیعی و حقوق بیت المال در دادسرای استان ارائه کنند.

دیگر خبرها

  • ببینید | ادعای وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره یک وعده مهم در دولت سیزدهم!
  • وزیر آموزش و پرورش: جذب ۲۰ درصد معلمان کشور در دولت سیزدهم
  • سال گذشته ۱۰هزار میلیارد ریالی به طرح‌های اولویت دار جهاد کشاورزی همدان پرداخت گردید
  • خرید تضمینی دانه‌های روغنی به بیش از ۶۰ هزارتن رسید
  • دمیده شدن دوباره امید در کالبد دریاچه ارومیه/ حال خوش این روزهای نگین فیروزه‌ای آذربایجان
  • حال خوش این روزهای نگین فیروزه‌ای آذربایجان
  • تشدید مقابله با حفر چاه‌های غیرمجاز در کرمانشاه
  • ۵ هزار خوابگاه متأهلی تا پایان دولت سیزدهم احداث می‌شود
  • پیشرفت ۷۷ درصدی طرح جهاد آبرسانی در استان همدان
  • پیشرفت ۷۷ درصدی طرح جهاد آبرسانی در استان همدان