Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه استانها خبرگزاری تقریب، حجت الاسلام والمسلمین محمد اعتمادی رئیس ستاد اقامه نماز استان هرمزگان ضمن دیدار و گفتگو با علی صالحی رئیس کل دادگستری هرمزگان از اقدامات دستگاه قضایی استان در جهت ترویج فرهنگ اقامه نماز تقدیر و تشکر کرد.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در جریان این دیدار، اظهار داشت: دستگاه قضایی استان هرمزگان در جهت عمل به فرامین و رهنمودهای حکیمانه مقام معظم رهبری «مدظله العالی» و تأکیدات ریاست محترم قوه قضاییه در خصوص لزوم توجه به برپایی شعائر اسلامی و اقامه نماز اول وقت، همواره تلاش دارد با برنامه‌ریزی دقیق و اتخاذ تمهیدات مناسب، سهم بسزایی در تجلی و بروز و ظهور فرهنگ برپایی نماز ایفا نماید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



علی صالحی در ادامه افزود: نتایج بررسی‌ها از اقدامات دادگستری هرمزگان در حوزه نماز به خوبی نشان می‌دهد که توجه به این فریضه الهی، در ارتقای سطح فرهنگ و تعالی سازمانی و رفتار فردی کارکنان بسیار مؤثر بوده است.

وی همچنین با تأکید بر اجرای دقیق شیوه نامه‌ها و مصوبات ستاد اقامه نماز به منظور دستیابی به اهداف تعیین شده با هدف توسعه و ترویج فرهنگ اقامه نماز در ادارات و سازمان‌ها، خاطرنشان کرد: بسط و تعمیق فرهنگ اقامه نماز موجب می‌شود بر اساس حق و ارزش‌های اسلامی و الهی، آنچه که خداپسندانه است انجام دهیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد اعتمادی مدیر ستاد اقامه نماز استان هرمزگان نیز در ادامه، ضمن تقدیر از عملکرد دستگاه قضایی استان هرمزگان به جهت کسب رتبه برتر در حوزه اقامه نماز این موضوع را نتیجه تلاش رئیس کل دادگستری استان در راستای تعالی نماز و اهمیت به ترویج و توسعه این فرهنگ نورانی برشمرد.

وی همچنین با بیان اینکه در نتیجه ارزیابی‌های ستاد اقامه نماز استان که از عملکرد ادارات و دستگاه‌های مختلف انجام شد ، دادگستری کل استان هرمزگان به عنوان دستگاه برتر در زمینه اجرای برنامه‌های فرهنگی پیرامون ترویج نماز برگزیده شده است با اهدای لوح سپاس از اقدامات دستگاه قضایی استان هرمزگان در این خصوص، تقدیر و تشکر کرد.

در لوح سپاسی که به همین مناسبت توسط نماینده ولی فقیه در استان، استاندار هرمزگان و مدیر ستاد اقامه نماز استان به رئیس کل دادگستری هرمزگان اعطا شد، آمده است: هیئت ارزیابی و داوری ستاد اقامه نماز استان هرمزگان بر اساس طرح نظام جامع برنامه‌ریزی نظارت و ارزیابی توسعه و ترویج فرهنگ نورانی اقامه نماز در دستگاه‌های مختلف و به استناد ارائه گزارش ها و نتایج حاصل از این ارزیابی ها، "دادگستری کل استان هرمزگان" را به جهت اهتمام ویژه به انجام فعالیت ها و برنامه های فرهنگی پیرامون اقامه نماز به عنوان دستگاه برگزیده ، شایسته تقدیر می داند.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

کلیدواژه: ستاد اقامه نماز استان دستگاه قضایی استان دادگستری هرمزگان رئیس کل دادگستری استان هرمزگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۱۷۵۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سابقه دیرینه دارالقرآن الکریم حرم رضوی در زمینه ترویج قرآن کریم

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد مقومی، سرپرست اداره دارالقرآن حرم مطهر رضوی، گفت: دارالقرآن الکریم حرم مطهر رضوی به عنوان یکی از مهم‌ترین مراکز ترویج و انس با قرآن کریم و معارف اهل بیت (ع) در ایران، در سال‌های اخیر با گسترش فعالیت‌های خود در بخش‌های آموزش، محافل، تفسیر، هنر و ارتقای مبلغین قرآنی، گام‌های بلندی در مسیر تعالی و نشر فرهنگ قرآنی برداشته است.

وی ضمن تشریح فعالیت‌های این مجموعه، اظهار داشت: دارالقرآن الکریم حرم مطهر رضوی با سابقه‌ای دیرینه در زمینه ترویج قرآن کریم و معارف اهل بیت (ع) فعالیت می‌کند و در سال اخیر با مصوبه آستان قدس رضوی، به عنوان اداره دارالقرآن کریم شناخته می‌شود.

سرپرست اداره دارالقرآن حرم مطهر رضوی بیان داشت: بخش آموزش دارالقرآن الکریم با برگزاری کلاس‌ها و کارگاه‌های متنوع در سطوح مختلف، به زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی آموزش‌های قرآنی ارائه می‌دهد. از جمله این دوره‌ها می‌توان به آموزش قرائت نماز، تصحیح تلاوت، روخوانی، روانخوانی، تجوید، ترتیل، صوت و لحن و حفظ اشاره کرد.
محافل انس با قرآن

وی یادآور شد: ترتیل‌خوانی قرآن کریم در طول روز، هفته و سال در حرم مطهر رضوی از جمله برنامه‌های ثابت دارالقرآن است. محافل انس با قرآن نیز با عنوان کرسی تلاوت رضوی هر روز برای خانم‌ها و آقایان در رواق امام و رواق حضرت زهرا برگزار می‌شود.

مقومی گفت: بخش تفسیر و حدیث دارالقرآن الکریم با بهره‌مندی از اساتید برجسته، برنامه‌های متنوعی از جمله برنامه‌ریزی و اجرای بیان معارف اذان‌گاهی، برگزاری نشست‌های تفسیری و کلاس‌های تفسیر، محفل انس با نهج البلاغه، صحیفه سجادیه و نهج الفصاحه را در دستور کار دارد.

هنرهای قرآنی

وی افزود: علاوه بر آموزش و تلاوت، دارالقرآن الکریم در زمینه هنرهای قرآنی نیز فعال است. در این بخش، شاهد خلق آثار هنری فاخر توسط هنرجویان و اساتید در رشته‌های نقاشی، خوشنویسی، تذهیب و سایر رشته‌های هنری هستیم.

ارتقای مبلغین قرآنی

مقومی خاطرنشان کرد: دارالقرآن الکریم با برگزاری جلسات ارتقای مبلغین قرآنی با حضور استاد قرائتی در ماه مبارک رمضان و تداوم این جلسات به صورت هفتگی پس از ماه رمضان، گامی مهم در جهت ارتقای سطح دانش و مهارت مبلغان قرآنی برداشته است.

سرپرست اداره دارالقرآن الکریم حرم مطهر رضوی در پایان، ضمن دعوت از زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی برای شرکت در برنامه‌های متنوع این مجموعه، ابراز امیدواری کرد که دارالقرآن الکریم در مسیر ترویج و انس با قرآن کریم و معارف اهل بیت (ع) و ارتقای سطح دانش و معرفت زائران و مجاوران این بارگاه ملکوتی، بیش از پیش موفق باشد.

کد خبر 6095686 سمانه نوری زاده قصری

دیگر خبرها

  • برگزاری جلسه شورای فرهنگ عمومی بناب
  • اقامه نماز بر پیکر مطهر شهید «مرتضی غلامی» در گناوه
  • مساجد پنهان در کوچه‌پس‌کوچه‌های توکیو
  • اقامه نماز عبادی سیاسی جمعه در فارس
  • رئیس و دادستان عمومی مجموعه قضایی شهرستان اردل معرفی شد
  • سابقه دیرینه دارالقرآن الکریم حرم رضوی در زمینه ترویج قرآن کریم
  • اولین نماز جمعه در «فرومد» اقامه شد
  • نفرات برتر جشنواره خوشنویسی امیر فرهنگ و هنر در بیجار معرفی شدند
  • اقامه نماز جمعه در همه شهر‌های گیلان
  • رئیس قوه قضاییه: در زمینه امور فرهنگی نباید فقط نیروی انتظامی در کف خیابان کار کند