Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@17:21:57 GMT

کرونا ۲۵ خانواده آذربایجان غربی را دغدار کرد

تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۱۷۵۱۹

کرونا ۲۵ خانواده آذربایجان غربی را دغدار کرد

جواد آقازاده در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص آخرین وضعیت شیوع ویروس کرونا اظهار کرد: این تعداد، کل فوتی‌های ناشی از کرونا در آذربایجان غربی از ابتدای شیوع بیماری کووید ۱۹ به ۶ هزار و ۴۴۸ نفر رسیده است.

وی ادامه داد: در شبانه روز گذشته چهار نفر در میاندوآب، ۲ نفر در هریک از شهرستان‌های خوی، ماکو، مهاباد و نقده و یک نفر در شهرستان‌های بوکان، تکاب و سلماس جان خود را از دست داده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته با ابتلای ۹۵۵ نفر در استان به کرونا، حدود ۳۱۰ نفر بستری شدند، ادامه داد: با اضافه شدن این تعداد، کل بستری شدگان سندرم حاد تنفسی در استان به هزار و ۷۸۴ نفر رسیده است.

وی اظهار کرد: از این تعداد ۳۱۱ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بوده و ۵۰ نفر فقط با استفاده از ونتیلاتور قادر به تنفس هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی اضافه کرد: از ابتدای مهرماه جاری، روزانه به طور متوسط ۳۸ هزار و ۳۰۰ دُز واکسن در استان تزریق شده که رقم بسیار مناسبی است.

آقازاده افزود: این در حالی است که متوسط واکسیناسیون روزانه تا پیش از مهر ماه جاری در ماه‌های مرداد و شهریور که واکسیناسیون سرعت گرفت، حدود ۲۵ هزار دُز بود.

وی اضافه کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته نیز ۳۹ هزار و ۸۱۳ دُز واکسن در آذربایجان غربی تزریق شد و با انجام این تعداد تزریق، کل واکسن‌های تزریق شده در آذربایجان غربی به ۲ میلیون و ۲۴۰ هزار دز رسید که این رقم نیز در حال افزایش است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی اضافه کرد: رکورد واکسیناسیون روزانه در آذربایجان غربی بیش از ۷۱ هزار دُز است که رقم قابل توجهی به شمار می‌رود.

طبق اعلام وزارت بهداشت، افراد بالای ۱۲ سال و اقشار مختلف باید در سامانه سلامت ثبت نام کنند تا برای دریافت واکسن، به آنان پیامک ارسال شود.

تاکنون ۲۸۳ هزار و ۳۲۶ نفر در آذربایجان غربی به کرونا مبتلا شده اند که ۵ درصد کل مبتلایان کشور است؛ ۵.۳ درصد کل فوتی‌های کشور براثر ابتلاء به کرونا نیز مربوط به این استان است.

کد خبر 5321910

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی جواد آقازاده ویروس کرونا ویروس کرونا شهادت امام رضا ع آمار کرونا زلزله بوشهر واکسن کرونا کرمانشاه عزاداری 28 صفر مشهد مراسم عزاداری رحلت پیامبر اکرم ص عکس استانها خراسان رضوی گرگان آذربایجان غربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۱۷۵۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف مواد مخدر شیشه در مرز ارومیه

فرمانده مرزبانى استان آذربایجان غربی اظهار کرد: مرزبانان هنگ مرزی ارومیه طی ایست بازرسی در محور مرزی سرو به ارومیه، به یک دستگاه خودرو مشکوک شدند و سریعاً آن را متوقف کردند.

سردار محمد احمدی گفت: مرزبانان در بازرسی از خودروی توقیفی موفق به کشف ۳۰ کیلوگرم مواد مخدر از نوع شیشه که در بخش های مختلف خودرو جاسازی شده بود، شدند.

وی افزود: راننده خودرو از محل متواری شد و تلاش مرزبانان برای شناسایی و دستگیری متهم و سایر متهمان این پرونده در دستور کار قرار دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان غربی ارومیه

دیگر خبرها

  • دانش آموزان در دست معلمان امانت هستند
  • نشست هیات مدیره شرکت گاز آذربایجان‌غربی
  • کشف مواد مخدر شیشه در مرز ارومیه
  • اجرای بیش از ۱۰۰ برنامه در دهه کرامت آذربایجان غربی 
  • امداد رسانی هلال احمر به نوجوان قطع عضو شده
  • امداد رسانی به نوجوان قطع عضو شده
  • ۲۷۳۲ مورد بازرسی کالا، فنی و نشت‌یابی از سوی واحد بازرسی شرکت گاز آذربایجان‌غربی
  • صدور سند تک برگ برای ۵۵۰ هزار هکتار از اراضی زراعی آذربایجان‌غربی
  • بیش از ۱۲ هزار میلیارد ریال عوارض ارزش‌افزوده در آذربایجان‌غربی پرداخت شد
  • جزئیات دستگیری ۵ نفر از اعضای شورای شهر سردشت