Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، بررسی وضعیت تجارت خارجی ایران در نیمه اول امسال نشان می‌دهد که از مجموع ۱۴.۳ میلیون تن کالاهای اساسی وارد شده در ۲۵ گروه، ۱.۹ میلیون تن آن با ارز نیمایی وارد شده است که شکر نیز از جمله اقلام اساسی وارد شده در این گروه به شمار می‌رود.

افزایش واردات شکر

در دوره مورد بررسی ۷۶۴.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۱ هزار تن شکر به ارزشی بالغ بر ۳۲۸.۸ میلیون دلار ترخیص و وارد شده است؛ در حالی که در همین مدت در سال قبل میزان واردات شکر ۷۱۶.۹ هزار تن به ارزش ۲۶۱.۹ میلیون دلار بوده است.

براین اساس واردات شکر در نیمه اول امسال شش درصد از لحاظ وزنی و ۲۵ درصد از نظر ارزش افزایش دارد.

فروش شکر تا ۱۸ هزار و ۴۰۰ تومان

اما در ماه‌های اخیر افزایش قیمت در بازار نیز رخ داده و فعالان بازار این روند را تایید کرده بودند. افزایشی که در آمار رسمی نیز مشهود است.

بررسی تازه‌ترین گزارش مرکز آمار ایران از جریان قیمت اقلام خوراکی نشان دهنده رشد قیمت شکر و فروش آن تا حدود ۱۸ هزار و ۴۰۰ تومان نیز در شهریورماه است.

هر کیلو شکر در شهریورماه پارسال به طور متوسط ۹۱۰۰ تومان قیمت داشته که در مرداد ماه امسال به ۱۵ هزار و ۴۰۰ تومان رسیده است. متوسط قیمت شکر در شهریورماه ۱۵ هزار و ۷۰۰ تومان بوده و تا بیش از ۱۸ هزار و ۴۰۰ تومان هم فروش رفته است.

براین اساس شکر نسبت به مردادماه امسال ۲.۳ و در مقایسه با شهریورماه پارسال ۷۲.۷ درصد گران شده است.

پربیننده ترین ثبت نام ایران خودرو +جزییات کامل کوییک ۲۳۲ میلیون تومان شد + جدول با ۸۶میلیون، ۲۰۷ سقف شیشه ای بخرید +لینک مهلت دو هفته‌ ای وزیر برای بهبود اوضاع خودرو / تصمیمات سخت در راه است؟ دنا پلاس ۴۶۰میلیون تومان شد + جدول

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: شکر هزار و ۴۰۰ تومان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۱۷۸۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاریکاتور/ گرانی سرسام‌آور در سرزمین‌های اشغالی

لاپید: برای خرید از سوپرمارکت باید وام بگیریم! نخست‌وزیر پیشین رژیم صهیونیستی: هر دقیقه یک بار یک پیامک دیگر افزایش قیمت‌ها ارسال می‌شود. همه‌چیز، هر چیزی که قابلیت افزایش قیمت دارد، گران می‌شود. به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3077979 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • کاریکاتور/ گرانی سرسام‌آور در سرزمین‌های اشغالی
  • وحید امیری در خروجی پرسپولیس+ تیم فصل بعد
  • وحید امیری در لیست خروج تابستانی پرسپولیس
  • افزایش ۱۷ درصدی درآمدگمرکات مازندران از تجارت خارجی
  • کاهش ۸۳۰ میلیون دلاری ارزبری برنج طی یکسال گذشته/ برنج ایرانی ۹ درصد ارزان شد
  • افزایش ۱۷ درصدی درآمد گمرکات مازندران از تجارت خارجی
  • عملیات اروپا در دریای سرخ نتوانست عملیات دریایی یمن را مهار کند
  • قیمت هر شاخه تیرآهن در سال جدید چقدر است؟
  • تولید زیر تیغ واردات یارانه‌ای!
  • «خالی فروشی» حواله خودرو