Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین، مطالعه همچنین نشان داد که غذاهای تازه مانند میوه ها، آجیل، حبوبات و سبزیجات بدون نشاسته با هر لقمه لحظات ارزشمندی به طول عمر انسان می افزایند.

محققان بهداشت و تغذیه در دانشگاه میشیگان در این مطالعه، پنج هزار و ۸۵۳ غذای موجود در رژیم غذایی آمریکایی ها را تجزیه و تحلیل کردند و میزان سالم یا ناسالم بودن آنها را با یک اندزه گیری استاندارد (مقدار زمانی که به طول عمر اضافه می کند یا از آن کم می کند) مقایسه کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنها به منظور فهرست بندی بارهای مفید و مضر سلامتی هر ماده غذایی از جدیدترین متون علمی تغذیه ای برای برآورد بیماری های مربوط به دسته خاصی از غذاها استفاده کردند، به عنوان مثال، نویسندگان مطالعه فرض کردند که ۴۵ صدم دقیقه به ازای مصرف هر گرم گوشت فرآوری شده از عمر کاسته می شود. برعکس به ازای مصرف هر گرم میوه یک دهم دقیقه به طول عمر اضافه می شود.

تعداد دقایق سالم زندگی به دست آمده یا از دست رفته در هر وعده غذا با شاخص تغذیه سلامت (HENI) که محققان آن را به ادبیات علمی معرفی کرده اند، اندازه گیری می شود.

شاخص تغذیه سلامت، ۱۵ عامل رژیم غذایی از مطالعه «بار جهانی بیماری» که بار ناتوانی و مرگ را به دلایل مختلف بررسی می کند، در نظر می گیرد.

اینها مزایای سلامتی مرتبط با غذای حاوی شیر، آجیل و دانه ها، میوه ها، کلسیم، اسیدهای چرب امگا ۳ از غذاهای دریایی، فیبرها و اسیدهای چرب غیر اشباع (PUFAs) و آسیب های سلامتی مرتبط با غذای حاوی گوشت فرآوری شده، گوشت قرمز، اسیدهای چرب ترانس و نوشیدنی های شیرین شده با قند و سدیم را پوشش می دهند.

محققان برای هر یک از این عوامل رژیم غذایی، دقیقه های سالم زندگی را از دست داده یا بدست آمده را به ازای هر گرم غذای مصرف شده برآورد کردند.

آنها با استفاده از این تخمین ها به عنوان مثال، محاسبه کردند که یک هات داگ معمولی گوشت گاو روی نان با توجه به محتوای بالای گوشت فرآوری شده، سدیم و اسیدهای چرب ترانس، ۳۶ دقیقه از زندگی انسان کوتاه می کند.

سایر غذاهای فرآوری شده که ممکن است عمر انسان را کوتاه کنند شامل بیکن (۶ دقیقه و ۳۰ ثانیه در هر وعده)، پیتزا (۷ دقیقه و ۸ ثانیه) و چیزبرگر دو نفره (۸ دقیقه و ۸ ثانیه) است. در طرف مقابل طیف، غذاهایی که به طول عمر انسان می افزایند عبارتند از: ماهی قزل آلا (۱۳ دقیقه و ۵ ثانیه در هر وعده)، موز (۱۳ دقیقه و ۳۰ ثانیه) و آووکادو (۲ دقیقه و ۸ ثانیه).

غذاهای دریایی از حدود ۱۰ دقیقه تا حدود ۷۰ دقیقه به عمر انسان می افزایند که علت آن دامنه وسیع محتوای اسیدهای چرب امگا ۳ سالم است که میزان آن در ماهی تا سخت پوستان به طور گسترده ای متفاوت است.

منبع: ایرنا

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: هات داگ عمر انسان نشاسته اسیدهای چرب فرآوری شده طول عمر عمر انسان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۱۸۰۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت جدید دام زنده اعلام شد

بازار گوشت و دام تهران، شاهد ثبات قیمت گوشت مرغ کشتار در جریان معاملات نسبت به روز پیش است.

قیمت مرغ کشتار امروز

به گزارش خبرآنلاین، براساس اعلام پایگاه خبری صنعت مرغداری و دامپروری، هر کیلو مرغ کشتار در بازار ثبات را نسبت به روز پیش در پیش گرفت و ۷۶،۴۹۳ تومان خرید و فروش شد.

قیمت مرغ زنده در بازار

بازار گوشت مرغ همچنین شاهد ثبات قیمت مرغ زنده نسبت به روز پیش است، هر کیلو مرغ زنده در بازار ۵۳،۵۷۱ تومان معامله شد.

قیمت گوشت قرمز منجمد امروز

هر کیلو گوشت منجمد گوساله هم خلاف روند روز‌های اخیر در بازار افزایش قیمت را نسبت به روز گذشته تجربه کرد، ۳۳۰ هزار تومان قیمت گذاری و فروخته شده است.

قیمت گوشت بوقلمون کشتار

در بازار گوشت طیور امروز هر کیلو بوقلمون کشتار در حالی معامله شده که نسبت به روز پیش افت قیمت را تجربه کرد و کیلویی ۹۲ هزار تومان معامله شد.

قیمت دام زنده و کشتار در بازار

هر کیلو دام در کشتارگاه امروز با ثبات قیمت را نسبت به روز گذشته تجربه کرده است و ۶۰۰ هزار تومان خرید و فروش شد. همچنین امروز قیمت دام زنده در بازار ثبات را در پیش گرفت و کیلویی ۳۰۰ هزار تومان معامله شد.

قیمت گوشت شترمرغ کشتار

امروز همچنین در بازار هر کیلو گوشت شترمرغ کشتار ۳۴۱ هزار تومان خرید و فروش شد که در مقایسه با روز گذشته تغییری را تجربه نکرده است.

دیگر خبرها

  • شروع طوفانی بارسا-خیرونا: 5 دقیقه و دو گل!
  • با این ۸ روش طول عمرتان بیشتر می‌شود
  • سوسیس و کالباس با گوشت ماهی هم به بازار آمد
  • انسان‌های غارنشین گیاهخوار بودند
  • بهترین زمان برای مسواک زدن / چند بار در روز مسواک بزنیم؟
  • تولید سوسیس و کالباس از گوشت ماهی
  • انسان‌تباران دنیسووا چه کسانی بودند؟ (+عکس)
  • شکست سنگین استون ویلا در انگلیس/ فیورنتینا در ثانیه های پایانی پیروز شد
  • قیمت جدید دام زنده اعلام شد
  • مربای ریواس ؛ یک مربای بهاری، پرخاصیت و مقوی + طرز تهیه