Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@17:27:52 GMT

تشکیل واحد ویژه مقابله با چین در سازمان سیا

تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۱۸۰۱۹

تشکیل واحد ویژه مقابله با چین در سازمان سیا

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، «ویلیام برنز» رئیس سازمان سیا آمریکا از تشکیل یک واحد ویژه در این سازمان برای آنچه وی از آن به عنوان «چالش جهانی چین» یاد کرده، خبر داد.

بر اساس این گزارش، رئیس سازمان سیا همزمان با اعلام خبر این واحد ویژه، آن را با واحدهای مشابه تشکیل شده در این سازمان در زمان جنگ سرد و واحد مبارزه با تروریسم در پی واقعه ۱۱ سپتامبر مقایسه کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که تشکیل چنین واحدی با این مشخصات ویژه مقابله با قدرت چین در سازمان سیا حتی در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ و اوج تنش‌ها میان دو کشور بی سابقه بوده است.

برنز همچنین گفته که تشکیل این واحد در راستای بازبینی در برنامه‌ها و ساختار سازمان سیا طی بهار گذشته انجام شده است.

رئیس سازمان سیا مدعی شده که اقدامات مربوط به مقابله با تهدیدات جهانی موجود در برابر آمریکا، مختص چین نبوده و سیا همچنان توجه ویژه‌ای به تهدیدات مهمی از جمله رفتارهای تهاجمی روسیه، تحرکات کره شمالی و ایران نشان می‌دهد.

لازم به ذکر است از نخستین ماه روی کار آمدن «جو بایدن» به عنوان رئیس جمهور آمریکا، تنش‌ها بر سر مسائل مختلفی همچون جنگ تجاری میان دو کشور و مسائلی مانند اختلافات دریای چین، تایوان و هنگ کنگ به سرعت افزایش یافت.

کد خبر 5321945

منبع: مهر

کلیدواژه: ویلیام برنز سازمان سیا چین ایالات متحده امریکا عراق افغانستان رژیم صهیونیستی روسیه فلسطین ایران سوریه لبنان ترکیه عربستان سعودی فرانسه طالبان داعش سازمان سیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۱۸۰۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روند سرمایه‌گذاری در سیستان‌وبلوچستان تسهیل شود

 محمد کرمی  در نشست بررسی مشکلات کارخانه بافت بلوچ ایرانشهر اظهار کرد: تعاونی‌ها متشکل از مردم باید در زمینه تولید تشکیل و به همان تعاونی‌ها زمین اعطا شود تا از این راه، واحد های تولیدی افزایش پیدا کند.

وی افزود: باید نشست اختصاصی برای کشت پنبه در سیستان و بلوچستان تشکیل شود زیرا باید از این ظرفیت برای تکمیل فرآیند ریسندگی و بافندگی و خودکفایی در این حوزه بهره‌گیری کرد.
  در پایان این جلسه ایمیدرو موظف شد تا پایان سال، واحد تولیدی ریسندگی را جهت تکمیل فرآیند فرآوری پنبه فعال کند.

 
 

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • کارگروه مشترک برای آسیب شناسی روند رسیدگی به پرونده‌ها تشکیل شود
  • تشکیل کارگروه‌ تخصصی مشترک بین دانشگاه آزاد و شورای شهر زرقان
  • تحمیل فراقانونی کردن سلطنت در قانون اساسی
  • تشکیل هیئت ویژه نظارت در پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن
  • محصولات بیش از ۱۳۰ واحد صنعتی در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی
  • ساختمان‌های اداری باقیمانده در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه بازسازی و تکمیل می‌شود
  • بلومبرگ: تیم اقتصادی ترامپ به دنبال مقابله با کشورهایی است که دلارزدایی می‌کنند
  • خواسته‌های بحق جامعه کارگری، تشکیل تشکلات کارگری در واحد‌های تولیدی
  • کمتر از یک درصد خطا در مراجع حل اختلاف استان وجود دارد
  • روند سرمایه‌گذاری در سیستان‌وبلوچستان تسهیل شود