Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@09:02:13 GMT

قرآن، تجلی خداوند بر روی زمین است

تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۱۸۹۳۶

قرآن، تجلی خداوند بر روی زمین است

ایسنا/اصفهان امام جمعه شهرستان نجف آباد با بیان اینکه قرآن تجلی خداوند بر روی زمین است، گفت: تلاوت قرآن زیبایی خاصی دارد که جان و روح انسان را جلا می دهد.

حجت الاسلام و المسلمین مصطفی حسناتی، در حاشیه کرسی ملی تلاوت رضوی در گفت و گو با ایسنا گفت: قرآن، کتابی است که باید آن را قرائت کرد. کلمات نورانی آن را شنید تا روح و جسم صیقل پیدا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: وقتی وجود انسان ها گرد و غبار می گیرد، نیاز به مستمسکی داریم که ما را به منبع نور و رحمت بی انتهای الهی متصل کند. قرآن تجلی خداوند بر روی زمین و منبع بی پایان رحمت پروردگار است.

امام جمعه نجف آباد تاکید کرد: تلاوت قرآن که دستور خدای سبحان است، به قلب ما  آرامش می دهد و  علاوه بر آن، ما را به تفکر وا می دارد. 

حسناتی اظهار کرد: برگزاری چنین اجتماعی برای شنیدن کلام وحی کار بسیار زیبایی است. این قبیل کارها به تفکر، آگاهی، اندیشیدن و نهایتا عمل به قرآن که جامعه ما سخت محتاج آن است منجر می شود.

تحلیل و تفسیر قرآن می تواند زندگی ها را دگرگون کند

فرمانده لشکر ۸نجف اشرف، برگزاری کرسی ملی تلاوت رضوی در کنار مزار شهدای شهرستان نجف آباد را فرصتی مغتنم دانست و گفت: امروز علاوه بر اینکه کلام نورانی پروردگار، در گلستان شهدای نجف آباد طنین انداز شد، دل های ما به سوی بارگاه امام رضا(ع) به پرواز در آمد.

سردار سیف الله رشید زاده همچنین از ضرورت ترویج فرهنگ قرآنی گفت و تاکید کرد: پایه و اساس مبنای اعتقادی ما ضرورت این نکته را می رساند که در خانواده های ما  فرهنگ قرآنی ترویج  پیدا کند. تحلیل و تفسیر قرآن می تواند زندگی ها را دگرگون سازد. 

وی خاطرنشان کرد: این رویداد عرفانی که امروز به همت آستان قدس رضوی در نجف آباد برگزار شد باید استمرار داشته باشد تا نوجوانان و جوانان ما بیش از پیش با قرآن مانوس شوند.

فرمانده لشکر ۸نجف اشرف ادامه داد: همانگونه که در دوران دفاع مقدس، رزمندگان اسلام قرآن را سرلوحه کار خود قرار داده بودند امروز نیز جوانان ما باید در آیات نورانی قرآن تامل و تفکر کنند تا بتوانند راه سعادت دنیوی و اخروی را بیابند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها قرآن کريم نجف آباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۱۸۹۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نشست دبیران کانون‌ خدمت رضوی شهرهای مازندران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران،  این نشست با هدف برنامه ریزی هر چی بهتر برای دهه کرامت. انتقال تجارب دبیران شهرستان‌ها هماهنگی هرچه بهتر پر جهت خدمت امام رضایی به مردم. با شعار همه خادم الرضائیم در صحن پیامبر اعظم حرم رضوی مشهد الرضا بمدت دو روز برگزار شد.

در این نشست سخنرانان و کارشناسان معاونت‌های اجتماعی فرهنگی قرآن و عترت به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند

محمد اسماعیل امام زاده مدیر کانون‌های خدمت رضوی مازندران مهمترین محور چهلمین نشست دبیران کانون‌های خدمت رضوی استان مازندران در سالن اجتماعات مدیریت خدمات زائران رضوی مبحث تحکیم خانواده جوانی جمعیت نشر فرهنگ قرآن و عترت و نیز فرهنگ رضوی اعلام کرد

دیگر خبرها

  • آغاز ثبت نام چهارمین دوره مقدماتی طرح ملی قرآنی حفظ نور رضوی
  • (ویدئو) لحظه تکان‌دهنده فوت دکتر آیت‌الله‌زاده شیرازی پشت میکروفن پس از تلاوت قرآن
  • هر صبح و شام در آستانه مقدسه رضوی قرآن تلاوت نمایند / نگاهی به شواهد تاریخی درباره پیشینه قرائت قرآن در حرم مطهر امام رضا(ع)
  • باید قدر و منزلت معلمان را به خوبی دانست/ لزوم رعایت عفاف و حجاب در جامعه
  • تحسین رهبر انقلاب از برنامه تلاوت قاریان نوجوان در شبکه قرآن
  • تجلیل رهبر معظم انقلاب از پخش برنامه تلاوت قاریان نوجوان از شبکه قرآن
  • برگزاری نشست دبیران کانون‌ خدمت رضوی شهرهای مازندران
  • تحسین رهبر انقلاب از برنامه تلاوت قاریان نوجوان در شبکه قرآن سیما
  • هجدهمین جلسه استماع قرآن به یاد معلمان فقید برگزار شد
  • تجلیل رهبر معظم انقلاب از پخش برنامه رمضانی تلاوت قاریان نوجوان از شبکه قرآن