Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،همانقدر که پاییز برای برخی یادآور رنگهای گرم، چای داغ و باران‌های گاه و بیگاه است؛ برای برخی دیگر تجربه یک بیماری متشکل از آبریزش بینی، خارش چشم و پوست و دیگر انواع حساسیت‌ها به اسم «حساسیت فصلی» است. این دسته از افراد شرایط سختی را در پاییز تجربه می‌کنند. اما رعایت چند راهکار ساده قبل از رسیدن به درمان دارویی می‌تواند تا حد زیادی پاییز این دسته از افراد را هم دلنشین کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حساسیت فصلی چیست؟

چرا بعضی از افراد در فصولی از سال مثل بهار یا پاییز دچار حساسیت می‌شوند و اصلا حساسیت فصلی چیست؟

حساسیت فصلی یا آلرژی در واقع واکنش بدن به موادی بی‌ضرر است. یعنی بدن ما به مواردی مثل گردوغبار و یا گرده گیاهان در فصلی خاص واکنشی همچون حمله دشمن به بدن نشان می‌دهد و شروع به آزاد کردن ماده‌ای به نام «هیستامین» برای مقابله با این دشمنان فرضی می‌کند!

وقتی هیستامین در بدن آزاد بشود، بدن تشخیص حساسیت داده و با آبریزش از بینی و چشم سعی می‌کند حساسیت را دفع کند. حالا باید چه کنیم تا با این تشخیص بدنمان در مواجهه با گردش‌های فصلی، کنار بیاییم؟

ریشه حساسیت خود را بشناسید

اول به صورت تجربی و بعد در مراجعه به پزشک موارد و ریشه‌های حساسیت خود را بشناسید. بعضی افراد فقط به گردوغبار پاییزی حساسیت دارند. این دسته نباید دمای خانه خود را به صورت مصنوعی مرطوب نگه دارند چون گردوغبار در محیط‌های گرم و مرطوب بیشتر رشد می‌کند. و یا اینکه برای تمیز کردن خانه حتما باید از ماسک استفاده کنند.

افراد دیگری که به گیاهان، گرده آنها و یا مواد پراکنده مابین برگ‌های ریخته شده گیاهان در پاییز حساس هستند هم باید از محیط‌های رشد این گیاهان دوری کنند.

کلاه و عینک آفتابی استفاده کنید

این روزها با شیوع کرونا همه ما در بیرون از محیط خانه از ماسک استفاده می‌کنیم. ماسک تا حد زیادی جلوی ورود مواد حساسیت‌زا به دهان و بینی ما را می‌گیرد. اما چشم‌ها محفوظ نیستند و همچنین این مواد حساسیت‌زای پاییزی می‌توانند بین موهای ما جا خوش کنند.

پس موقع بیرون رفتن از کلاه و عینک آفتابی هم استفاده کنید. چاره‌ای نیست، مواد حساسیت‌زا در بیرون از خانه حضور دارند و این ما هستیم که باید خودمان را از آنها حفظ کنیم.

در و پنجره‌ها را ببندید

هوای مطبوع پاییزی برای برخی خوشایند است و به همین دلیل در ساعاتی از روز که هوا گرمتر است در و پنجره‌ها را باز می‌گذارند. اما باید بدانید هر در و پنجره باز در حال دعوت آلرژن‌ها یا همان مواد حساسیت‌زا به سمت دهان، بینی وچشم افراد دارای حساسیت است.

دستگاه‌های تصفیه هوا عموما قیمت بالایی دارند. اما در صورت امکان استفاده از آنها با فیلترهای استاندارد و تعویض به موقع فیلترها به خصوص در اتاق خواب، خواب راحت‌تر و دوری بیشتر از حساسیت را برایتان به همراه خواهد شد.

حوالی ظهر از خانه بیرون بروید

طبق تحقیقات، گرده‌ و ذرات معلق، صبح‌های زود و زمانی که فعالیت آدم‌ها در حال شروع شدن است، بیشتر است. اگر مجبور نیستید به خاطر شرایط کاری صبح زود از خانه بیرون بروید، خارج شدن از خانه به حوالی ظهر و یا ساعت 10به بعد موکول کنید تا کمتر در معرض مواد حساسیت‌زا باشید.

قبل از خواب دوش بگیرید

همانطور که گفتیم مواد حساسیت‌زا روی مو و لباس شما لانه می‌کنند، پس لازم است در ورودی خانه، لباسهای بیرون و آنهایی که روی لباس دیگری پوشیده‌اید را کنار بگذارید. اگر شبها قبل از خواب دوش بگیرید، به خاطر دفع مواد حساسیت‌زا از لابه‌لای موها خواب راحت‌تری خواهید داشت.

ملافه و روبالشی خود را دست‌کم هفته‌ای یک بار تعویض و شستشو کنید تا ذرات معلقی که احتمالا روی تاروپود پارچه لانه کرده‌اند، شما را اذیت نکنند. پارچه‌ها را با آب گرم بشویید و برای خشک شدن در جایی که در معرض مواد حساسیت‌زاست قرار ندهید.

منبع:فارس

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حساسیت فصلی آلرژی مواد حساسیت زا حساسیت فصلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۱۹۰۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باورنکردنی؛ اجاره این خانه‌ها در تهران به دلار است

چند وقت پیش، برخی بلاگر‌های فضای مجازی مدعی شدند در سال جدید برای تمدید قرارداد اجاره، مالکانشان درخواست دریافت اجاره به صورت دلاری را داشتند.
برخی از واسطه‌گران این منطقه در رابطه با این موضوع، تایید کردند که معدود مالکانی وجود دارند که خواهان دریافت اجاره به صورت ارزی هستند.

بخش دیگری از این مالکان نیز گفتند، مالکانی که خارج از کشور هستند این گزینه را مطرح می‌کنند؛ اما به گفته برخی دیگر، مالکانی در داخل ایران به دنبال مشتری دلاری هستند و البته دسته آخر تاکید داشتند اجاره دلاری بازار خودش را دارد.

به گفته آنها، برخی مالکان ملک خود را به به افراد خارجی همچون دیپلمات‌ها و کارکنان شرکت‌های چندملیتی اجاره می‌دهند و بنابراین، با نرخ دلار حساب می‌کنند.

همچنین تعدادی از واسطه‌گران، تاکید داشتند به دلیل اینکه این موضوع قانونی نیست حاضر به نوشتن قرارداد نیستند.

به گفته تعدادی دیگر، مستاجران ایرانی حاضر به پذیرش ریسک قرارداد ارزی نیستن و معمولا تن به اجاره نمیدهند؛ اما بعضی از واسطه‌ها نیز می‌گفتند قبلا چنین مواردی داشته‌اند، اما امسال تا به الان نه.

در بررسی فایل‌های لوکس تو مناطق ۱ و ۲ و ۳ تعداد این فایل‌ها قابل توجه نبود، اما برای مثال، واحدی ۹۰ متری مبله با تمام امکانات در محله جردن، بدون ودیعه، اجاره ماهانه‌اش ۷۰۰ دلار گذاشته شده البته اشاره شده که کل این ساختمان ۵ طبقه به افراد خارجی اجاره داده می‌شود.

نکته دیگر اینکه معمولا این واحد به همین صورت مبله هستند و مدت زمان اجاره آن طولانی نیست.

واحدی ۳۰۰ متری با ۲۳ سال ساخت در همین محله با تمام امکانات و مبله، ۱۵۰۰ دلار ماهانه قیمت گذاشته شده که در آگهی ذکر شده برای مستاجران ایرانی در صورت پرداخت ریالی، ضربدر دلار روز می‌شود.

منبع: اکوایران

tags # مسکن ، اجاره‌نشینی سایر اخبار (تصاویر) این گوسفند غول‌پیکر چینی از پورشه هم گران‌تر است! قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • باورنکردنی؛ اجاره این خانه‌ها در تهران به دلار است
  • هشت جوان گرفتار در رودخانه فصلی قاین نجات یافتند
  • مقابله مقاومت با یورش نیروهای اشغالگر در شمال کرانه باختری
  • رقص خون در گلوی پاییز؛ روایتی متفاوت از همسر شهید جاویدالاثر «رسول هوشیاری»
  • آموزش ساخت پمپ آب قوی با مواد اولیه ساده و ارزان در خانه (فیلم)
  • حساسیت فوق‌العاده یک مسئول نسبت به بیت‌المال! + فیلم
  • غول جدید ماهواره‌ای به رقابت با ایلان ماسک می‌رود
  • هوای گیلان بعد از چند روز آفتابی ، بارانی می‌شود
  • طرز تهیه اکبر جوجه با رب انار در خانه + ویدئو | راز خوشمزه شدن اکبر جوجه به روش شمالی‌ها | سس ناردون چیست ؟
  • دستگاه‌های حاکمیتی سهم خود را برای مقابله با مواد مخدر مشخص کنند