Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا با اعلام اینکه کشورش خواستار از سرگیری فوری مذاکرات وین است، دیپلماسی را بهترین راه برای محدود کردن برنامه هسته‌ای ایران دانست. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم،‌ ند پرایس سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا روز پنج‌شنبه در یک نشست خبری اعلام کرد دولت متبوعش مایل به از سرگیری فوری مذاکرات احیای برجام در وین است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ند پرایس در این خصوص به خبرنگاران گفت: طی هفته‌های اخیر ما بارها از مقامات ایرانی شنیده‌ایم که آنها انتظار دارند مذاکرات به‌زودی از سر گرفته شود. ما امیدواریم که تعریف آنها از به‌زودی با تعریف ما از آن یکی باشد.

وی افزود: ما تمایل داریم که مذاکرات در وین هرچه زودتر از سر گرفته شود. این مذاکرات از چند ماه قبل متوقف مانده است. ما خواستار این هستیم که طرف‌های مذاکره‌کننده دوباره دور میز مذاکرات جمع شوند و مذاکرات را از جایی که متوقف شد، از سر بگیرند.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در ادامه اظهار داشت: ما همچنان بر این باوریم که مسیر دیپلماتیک همچنان باز است و دیپلماسی بهترین راه برای برقراری مجدد محدودیت‌هایی است که برجام بر برنامه هسته‌ای ایران قرار داد. در عین حال ما فکر می‌کنیم که بازگشت فوری به برجام ضروری است زیرا این فرآیندی نیست که بتوان آن را تا ابد ادامه داد. این فرآیندی نیست که بشود آن را طول داد.

طرف‌های غربی طی ماه‌های اخیر بارها تلاش کرده‌اند که ایران را مقصر طولانی شدن مذاکرات وین و از قبل ایران را عامل شکست احتمالی مذاکرات وین معرفی کنند.

مقامات جمهوری اسلامی ایران همواره در پاسخ به این ادعای تکراری و بی‌اساس طرف‌های غربی تأکید کرده‌اند که اعضای اروپایی برجام و آمریکا -که در سال 2018 از برجام خارج شده و اکنون سعی در بازگشت به برجام بدون رفع تحریم‌های یکجانبه علیه ایران دارد- با بی‌توجهی به حقوق ایران و تلاش برای گره زدن برجام به مسائل دیگر باعث پیچیدگی مذاکرات احیای برجام شده‌اند.

از سوی دیگر حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان چندی پیش در یک گفتگوی تلویزیونی تصریح کرد: «به دنبال فرار از میز مذاکره نیستیم. دولت سیزدهم مذاکره‌ای را مذاکره می‌داند که دستاوردهای ملموس در راستای تامین منافع و حقوق ملت ایران داشته باشد. طبعا این پیام تاثیرات مثبت خود را در طرف مقابل داشته است.»

امیرعبداللهیان تأکید کرد: «مذاکره از ابزار دیپلماسی است و امیدواریم اتفاقات خوبی رخ دهد و طرف‌های مقابل بر مبنای خرد در میز مذاکره حضور یابند.»

روسیه: دلیلی وجود ندارد که فکر کنیم ایران مایل به ادامه دادن مذاکرات نیستمذاکرات برجامی به‌زودی آغاز می‌شود/ تدوین استراتژی‌ها در شورای‌عالی امنیت ملیامیرعبداللهیان: اقدام عملی سازنده‌ای از بایدن مشاهده نشده است/ نتیجه مذاکرات وین به رفتار آمریکا بستگی داردنماینده مجلس:مذاکرات هسته ای باید برای توقف تحریم ها باشدادعای مقام آمریکایی؛ نشانه‌ای از تمایل ایران برای بازگشت به مذاکرات وین دیده نمی‌شودخطیب زاده: تنها ایران به نمایندگی از ایران سخن می‌گوید/ مأموریت ما فقط حضور در گفتگوی نتیجه‌محور است

انتهای پیام/.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: برجام اخبار آمریکا برجام اخبار آمریکا مذاکرات وین امور خارجه هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۱۹۱۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شراکت ایران و روسیه در مسیر بسیار خطرناکی پیش می‌رود

ویلیام برنز" رئیس سیا با مطرح کردن ادعا‌هایی درباره همکاری دفاعی ایران و روسیه، گفت که شراکت روسیه و ایران در حال پیشروی "در مسیر بسیار خطرناکی" است.

پایگاه خبری بیزینس اینسایدر گزارش داد که برنز در گفت‌وگویی با شبکه سی‌بی‌اس مدعی شد، روسیه در ازای دریافت کمک‌های نظامی برای جنگ در اوکراین در حال ارائه، کمک‌هایش به ایران در زمینه برنامه موشکی آن است.

روسیه از سوی اوکراین و متحدان غربی آن به استفاده از پهپاد‌های ایرانی در جنگ اوکراین متهم شده است.

ایران این ادعا را رد کرده و گفته است که همکاری‌های نظامی آن با روسیه در چارچوب روابط دفاعی دوجانبه بوده و ارتباطی به جنگ اوکراین ندارد.

مقامات ایران همنین تاکید کرده‌اند، برخلاف متحدان غربی اوکراین که آشکارا به مداخله نظامی در این جنگ می‌پردازد، از هیچ یک از طرفین این جنگ حمایت نمی‌کند و آماده میانجیگری برای رسیدن به راهکاری برای حل‌وفصل سیاسی این مناقشه است.

با این حال، برنز مدعی است که ایران تسلیحاتی به روسیه داده که در جنگ اوکراین، از جمله علیه زیرساخت‌های غیرنظامی استفاده شده‌اند.

رئیس سیا همچنین در ادامه مدعی شد که روسیه در حال بررسی عرضه هواپیما‌های جنگنده به ایران نیز هست.

برنز در بخش دیگری از اظهاراتش درباره ایران گفت که برنامه هسته‌ای ایران بیش از پیش پیشرفته است.

او مدعی شد که برنامه هسته‌ای ایران "تا حدی پیشرفته است که اگر بخواهند پافراتر بگذارند، غنی‌سازی ۹۰ درصدی تنها چند هفته طول می‌کشد. "

برنز با ادعای این که ایران پیشتر، در برنامه هسته‌ای خود اهداف نظامی را دنبال می‌کرد که در سال ۲۰۰۳ متوقف شد، گفت که فکر نمی‌کند ایران تلاش‌ها برای ساختن تسلیحات هسته‌ای را ازسرگرفته باشد.

ادعای برنز درباره فعالیت‌های هسته‌ای ایران در حالی مطرح می‌شود که مقامات ایران تاکید کرده‌اند تولید و بکارگیری تسلیحات اتمی جایی در برنامه دفاعی ایران ندارد و برنامه هسته‌ای ایران تنها ماهیتی صلح‌آمیز را دنبال می‌کند.

منبع: ایسنا 

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • سازمان همکاری اسلامی خواهان آتش بس فوری در نوار غزه شد
  • شراکت ایران و روسیه در مسیر بسیار خطرناکی پیش می‌رود
  • ماکرون خواستار دستیابی نتانیاهو به توافق آتش بس شد
  • بن گویر خواستار حمله فوری به رفح شد
  • بازخوانی پرونده توسعه برق هسته‌ای در ایران؛ از برجام تا مشارکت مردم
  • سرکوب در دانشگاه، مذاکره در قاهره
  • آغاز مذاکرات پرسپولیس برای تمدید قرارداد بازیکنان
  • بهترین فصل برای سفر به جنوب کشور کدام است؟
  • عدم پیشرفت در مذاکرات آتش‌بس/ گفتگو‌ها به روز دوم کشیده شد
  • طعنه سنگین روحانی به وضعیت مشارکت در انتخابات