Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-27@12:14:06 GMT

نحوه خشک کردن گل های طبیعی در خانه + عکس

تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۱۹۲۰۲

نحوه خشک کردن گل های طبیعی در خانه + عکس

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از youm7، به محض صحبت درباره گل‌های خشک، تصاویری قهوه‌ای از گل‌های چروکیده و خرد شده در گلدان‌ها، یا دسته گل‌های فراموش شده در کشو‌ها به ذهن ما می‌آیند. اما باید این تصاویر را فراموش کرد، زیرا راه‌هایی برای خشک کردن گل‌ها بدون تغییر شکل وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گل‌های خشک شده در صورت مراقبت مناسب می‌توانند سال‌ها دوام بیاورند به شرط آنکه از نور خورشید و گرد و غبار دور بمانند.

در حال حاضر گل‌های مصنوعی که در بازار هستند قیمت‌های بالایی دارند و مردم ترجیح می‌دهند خودشان گل‌ها را خشک کنند. در ادامه راهکار‌هایی برای خشک کردن گل‌ها در خانه به شما پیشنهاد می‌کنیم تا در هزینه‌های خودتان صرفه جویی کند.

خشک کردن در هوای باز

بهتر است گل‌ها را در صبح آفتابی بعد از خشک شدن شبنم بچینید، گل‌ها را بیشتر از تعدادی که قصد دارید خشک کنید بخرید یا بچینید، زیرا احتمال دارد در حین خشک شدن مقداری از آن‌ها از دست برود. گل‌ها را فقط در آب بگذارید تا پلاسیده نشوند.

پس از اتمام چیدن گل‌، تمام برگ‌ها و شاخه‌ها را از ساقه جدا کنید. در مرحله بعد، دو گل را با نخ یا یک نوار الاستیک ببندید، ممکن است لازم باشد با افزودن سیم به ساقه، گل‌هایی با ساقه‌های بسیار نازک را نگه دارید، دسته گل‌ها را به صورت وارونه روی بند رخت آویزان کنید. آفتاب مستقیم، باعث از بین رفتن رنگ آن‌ها می‌شود. گل‌ها معمولاً در عرض دو تا سه هفته خشک می‌شوند، اما اگر در آب و هوای بسیار گرم زندگی می‌کنید، ممکن است این زمان کمتر شود.

خشک کردن با ماسه

برخی از افراد تمایل به استفاده از برخی از مواد خشک کننده مانند ماسه دارند که به حفظ رنگ گل‌ها بسیار کمک می‌کند. شما می‌توانید گل‌ها را با دقت در ظرف ماسه قرار دهید. همچنین می‌توانید از ژل سیلیکا که معمولاً در فروشگاه‌های صنایع دستی یافت می‌شود استفاده کنید.

فشرده کردن گل‌ها

فشرده کردن گل‌ها ایده‌ای است که می‌توانید با قرار دادن آن‌ها بین ورق‌های کتاب، اینکار را انجام دهید. گل‌ها را محکم بین کتاب و کاغذ‌ها فشار دهید. پس از ۲۴ ساعت رطوبت گل‌ها را بررسی کنید و مطمئن شوید رطوبت به نحوی نباشد که کپک ایجاد کند. پس از آن هر هفته به گل‌ها سر بزنید تا از خشک شدن آن‌ها اطمینان حاصل کنید.

بیشتر بخوانید

آویزهایی با محتوای طبیعت + تصاویر

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: گل طبیعی گل مصنوعی گل و گیاه کردن گل ها خشک کردن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۱۹۲۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خشن ترین تصاویر از رفتار پلیس آمریکا با دانشجویان | نحوه برخورد با دختر دانشجو را ببینید

دریافت 5 MB

به گزارش همشهری آنلاین، برگزاری تظاهرات در دانشگاه‌های آمریکا در حال افزایش است و پلیس هم با تظاهرات کنندگان به شدت برخورد می کند. به طرز برخورد پلیس با یک دختر جوان در آخر ویدئو دقت کنید.

پلیس آمریکا در حال پاکسازی خون حامیان فلسطین در محل درگیری با دانشجویان | ویدئو

کد خبر 847339 منبع: فارس برچسب‌ها دانشگاه - دانشجو خبر ویژه ایالات متحده آمریکا

دیگر خبرها

  • معرفی بهترین مرکز کاشت ابروی طبیعی در تهران
  • قبور آسیب‌دیده خلدبرین ترمیم می‌شود
  • ترمیم قبور آسیب‌دیده خلدبرین
  • خشن ترین تصاویر از رفتار پلیس آمریکا با دانشجویان | نحوه برخورد با دختر دانشجو را ببینید
  • (ویدئو) نحوه درست کردن برنج پف کرده در خیابان‌های هند
  • تصرف و برداشت غیر مجاز بستر رودخانه تا گرانفروشی توسط ماسه شویی‌ها در اهر
  • نحوه طبخ و سرو سیری پای توسط یک آشپز مشهور خیابانی (فیلم)
  • نحوه درست کردن لیوان‌های سرامیکی + فیلم
  • ماسه‌خواری پرونده همیشه باز در سواحل مازندران
  • نحوه رفع نشتی لوله آب که لوله کش‌ها به شما نمی‌گویند (فیلم)