Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، مردم این منطقه معتقدند، سفر ششم استانی رئیس جمهوری و هیات دولت سیزدهم به پایتخت انرژی ایران جدا از برنامه و طرح‌هایی که برای توسعه و شتاب استان بوشهر پیش بینی کرده است، می‌تواند  فرصتی برای اتمام پروژه‌های ناتمام مهم از جمله راه‌های ارتباطی و فاضلاب شهری، توسعه و تکمیل زیرساخت های بندری، گمرک و اشتغال و بسیاری دیگر از نیازمندی های ضروری این مناطق باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پایه اقتصاد عمده مردم گناوه و دیلم بر اساس تجارت با کشورهای حاشیه خلیج فارس است و ساکنان این منطقه از این راه امرار معاش می‌کنند.

تقویت اقتصاد دریا محور در کنار سایر مطالبه های مردم یکی از ضرورت‌های راهبردی در این شهرستان‌ها به شمار می‌رود که می‌تواند علاوه بر کمک به رفع بیکاری در اقتصاد  استان بوشهر هم نقشی پررنگ ایفا کند.

باتوجه به اینکه بخش عمده ای از مردم  این مناطق  از طریق تجارت و مراودت در امر صادرات و واردات کالا فعالیت دارند، می‌طلبد که برای استفاده بهینه از اقتصاد متکی به دریا، زیرساخت‌های بندری و دریایی این منطقه تقویت و  توسعه یابد.

شهرستان  گناوه با جمعیت ۱۰۵ هزار نفر به عنوان سومین شهرستان پرجمعیت استان بوشهر در ساحل خلیج فارس و  جوار تاسیسات مهم نفتی کشور از قطب‌های تجاری و گردشگری استان بوشهر به شمار می‌آید که اقتصاد و معیشت و زندگی ۸۰ درصد مردم آن متکی بر دریا است.

گناوه همچنین از قدیمی ترین و بزرگ ترین بنادر سنتی تجارت در کشور است و مردم از دیرباز با بکارگیری از این ظرفیت به  امر مبادلات تجاری با کشورهای همسایه خلیج فارس می‌پردازند.

                                                                                                     

هم اکنون بیش از ۹۰ درصد نفت خام صادراتی کشور از بندر گناوه به خارگ منتقل می‌شود و مردم این منطقه که بدون مزد و منتی از لوله های نفتی زیر پای خود محافظت می کنند.

شهرستان دیلم  با جمعیت بیش از ۳۵ هزار نفر در همسایگی استان خوزستان قرار دارد که همانند شهرستان گناوه در جوار تاسیسات  مهم نفتی کشور قرار دارد و از نقاط گردشگرپذیر و تجاری فعال در استان بوشهر است که نیاز به توسعه در عرصه‌های مختلف دارد.

این شهرستان با دارابودن تاسیسات مهم و راهبردی نفت و گاز از قطب‌های نفتی مناطق نفت خیز جنوب کشور به شمار می‌آید و مسئولان کشوری باید نگاه ویژه و خاصی به این منطقه داشته باشند.

تاسیسات نفتی شامل تلمبه خانه گوره - مخازن ۱۰ میلیون بشکه ای، فلات قاره بهرگان، انتقال گاز (NGL ) و دکل‌های نفتی در حوزه شهرستان دیلم مستقر است.

مبدا خط انتقال نفت گوره به جاسک منطقه گوره از توابع شهرستان دیلم است که پس از عبور از استان‌های بوشهر، فارس و هرمزگان از ۶۰ کیلومتری غرب شهر جاسک به ترمینال و تاسیسات دریایی صادرات و واردات ، متصل می‌شود.

مردم این مناطق در طول بیش از ۴۰ سال از عمرباشکوه انقلاب شاهد خدمات ارزنده و زیادی بوده‌اند، اما هنوز به جایگاه واقعی خود نرسیده اند با کاستی و نارسایی‌ها در ابعاد مختلف  مواجه و در محرومیت بسر می برند.

بسیاری از شهروندان این دیار بر این باورند که با سفر هیات دولت به استان بوشهر  تحولی بزرگ در عرصه های مختلف از جمله عمرانی و اقتصادی و اشتغال زایی رخ خواهد داد.

باید توجه داشت که گناوه  ودیلم شهرستان هایی بزرگ و تاثیرگذار در زمینه گردشگری و تجارت در جنوب کشور هستند و مردم آن انتظار دارند در  سفر آتی هیات دولت به استان بوشهر،  مدیران و مسئولانی که متولی رسیدگی به امور مختلف دراین شهرستان ها هستند، اموری را پیگیری کنند که جزو مسایل زیربنایی و مهم باشد تا با اجرای آنها گام‌های موثری در  مسیر توسعه و رونق  اقتصادی و فرهنگی منطقه برداشته شود.

مردم این منطقه امیدوارند با محقق شدن مطالبه‌های آنها، گام‌های موثری در راستای عمران و آبادانی و رونق اقتصادی این منطقه برداشته شود و تا همیشه به یادگار بماند.

احداث فرودگاه، راه آهن ساحلی از  استان خوزستان به استان بوشهر، آب شیرین کن، احداث  بیمارستان ، توجه جدی به زیرساخت های بندری، پروژه باند دوم کمربندی گناوه، دوخطه کردن جاده ساحلی گناوه به بوشهر، تکمیل جاده ساحلی بندرریگ به گناوه  و  شبکه فاضلاب گناوه، تکمیل جاده نیمه کاره گناوه به میشان و گوره گچساران، خشت به گناوه و ساماندهی کالای همراه ملوان از عمده مطالبه‌های مردم مرزنشین شهرستان گناوه است.

فرمانداران گناوه و دیلم و  امام جمعه گناوه  سفر رئیس جمهوری را مایه خیر و برکت و دلگرمی و امیدواری برای مردم دانستند و به اهم نیازهای این شهرستان ها پرداختند.

فرماندار گناوه گفت: این شهرستان تجاری و ساحلی قابلیت‌ها و ظرفیت های زیادی از جمله دریا و راه دارد که باید آنها را به بالقوه تبدیل کرد.

غلامرضا مهرجو با بیان اینکه در دولت های قبل خدمات ارزنده ای در این منطقه ارایه شده است، افزود: در سفر رئیس جمهوری به استان بوشهر، امیدواریم به شهرستان گناوه نگاه ویژه‌ای شود.

وی اظهارداشت: در سفر آتی کابینه سیزدهم چندین موضوع مهم در حوزه عمرانی و زیرساختی که پیامد آن محرک توسعه، اشتغال پایدار، اقتصاد مردم و امنیت مرز دریایی خواهد بود در دستور کار و پیگیری قرار گرفت و اهم آنها به استانداری بوشهر برای ارایه به هیات دولت اعلام شده است.

وی تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام در حوزه راه‌های ارتباطی با اولویت شروع بکار در حوزه استحفاظی، توسعه بندری شهرهای ساحلی گناوه وریگ، احداث سد چهارروستایی، بیمارستان تامین اجتماعی، تکمیل فاضلاب شهری و اصلاح شبکه های آب رسانی از عمده  موارد و خواسته‌های این شهرستان است.

فرماندار گناوه گفت: پروژه نیمه تمام راه گناوه به میشان، گوره  - گچساران از مهم ترین پروژه‌های حیاتی برای این شهرستان قلمداد می‌شود که انتظار داریم در حوزه این منطقه که کار نشده است، فعالیت خود را از سربگیرد.

وی ادامه داد: تکمیل محور کمربندی بزرگراه گناوه به دیلم و بوشهر،  جاده ساحلی ریگ به گناوه و اجرایی شدن دو خطه کردن جاده ساحلی گناوه به بوشهر نیز از پروژه‌های مهم است که به توسعه و پیشرفت این شهرستان کمک شایانی خواهد کرد.

وی با بیان اینکه عمده اقتصاد و شغل مردم این منطقه متکی بر دریا است، گفت: باتوجه به اینکه مطالعه فازهای اول و دوم امور بندری  گناوه و ریگ صورت گرفته است، باید عملیات زیرساختی  و پسکرانه‌ای این پروژه هر چه زودتر آغاز شود.

فرماندار گناوه ادامه داد:  ساماندهی فعالیت‌های بازرگانی و تجاری و کالای همراه ملوان از دیگر ضروریات برای این منطقه ساحلی است.

وی  گفت: باتوجه به اینکه ۸۵ درصد سهم اشتغال شهرستان به صورت مستقیم و غیرمستقیم به فعالیت‌های دریایی و تجاری معطوف شده است، باید تمهیدات و معافیت‌های لازم در این حوزه از جمله ساماندهی کالای همراه ملوان که دائمی باشد، اتخاذ شود.

                                                                      

فرماندارگناوه ادامه داد: این شهرستان به علت وضعیت نامناسب منابع آبی، نیاز به احداث سد دارد که در این راستا اجرای سد چهارروستایی مطالعه آن انجام شده و نیازمند اجرا شدن است.

وی اظهارداشت: با عملیاتی شدن این پروژه، ضمن جلوگیری از هدررفت سیلاب ها، منابع اطمینان بخشی برای تامین کشاورزی و آب شرب خواهد بود.

مهرجو گفت: باتوجه به اینکه تعداد زیادی از جمعیت این شهرستان  تحت پوشش صندوق بیمه تامین اجتماعی هستند ، احداث یک بیمارستان تامین اجتماعی در شمال استان بوشهر با مرکزیت گناوه ضرورت دارد.

وی تکمیل فاضلاب شهری و اصلاح شبکه های آبرسانی را از دیگر نیازهای ضروری مردم گناوه در حوزه عمرانی و خدماتی دانست.

امام جمعه گناوه گفت: باتوجه به اینکه شهرستان گناوه، از شهرستان‌های کمتر توسعه یافته شناخته شده است از جایگاه واقعی و شایسته خود فاصله دارد.

حجت الاسلام سیدعبدالهادی رکنی حسینی افزود: توجه به توسعه راه‌ها از جمله پروژه جاده گناوه به میشان که سال‌های سال در حوزه استحفاظی این شهرستان متوقف شده است و  درصورت عملیاتی شدن، توسعه این منطقه شتاب بیشتری خواهد گرفت.

وی اظهارکرد: در حوزه زیرساخت‌های بندری این منطقه نیز اقدام موثری نشده است و از اسکله مناسب و تجهیزات بندری محروم است.

وی گفت: باتوجه به حجم زیاد شناورهای سنتی، از کم ترین امکانات برخوردارند و اگر یک حادثه نظیر آتش سوزی رخ دهد، تجهیزاتی برای مهار آن وجود ندارد.

امام جمعه گناوه احداث یک بیمارستان را برای این منطقه لازم و ضروری دانست و افزود: باتوجه به اینکه بیمارستان کنونی این شهرستان بیرون از محدوده شهر واقع است امکان رسیدن بیمار به آن تبعاتی دربردارد و باید در خود شهر یک بیمارستان احداث شود.

وی بیان کرد: ساماندهی کالای همراه ملوان  از دیگر خواسته های بحق ساحل نشینان این دیار است.

رکنی حسینی گفت: باتوجه به اینکه یکی از شعارهای آیت الله رئیسی در زمان تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری کمک کردن و اجرای  عدالت و توزیع عادلانه است، مردم انتظار دارند ساماندهی کالای همراه ملوان برای همیشه سروسامان یابد.

وی ادامه داد: در دولت قبل احداث دو دهکده گردشگری در استان بوشهر مصوب شد که یکی از آنها مربوط به شمال استان با مرکزیت گناوه بود که رها شد.

امام جمعه گناوه احداث فرودگاه را از مطالبه‌های دیرینه مردم این منطقه دانست و افزود: یکی از راه‌های توسعه این شهرستان فرودگاه است که برای عملیاتی شدن آن دولت می تواند کمک و مساعدت کند.

شهرستان دیلم 

شهرستان دیلم در شمالی ترین نقطه استان بوشهر، قابلیت ها و ظرفیت های بسیار مناسبی را در خودجای داده است.
 
این شهرستان به دلیل قرارداشتن درجوار صنایع مختلف نفت و گاز و پتروشیمی از جمله منطقه نفت فلات قاره بهرگان و چاه‌های نفتی متعدد و خطوط متعدد انتقال نفت و گاز یکی از شهرستان های بسیار مهم و راهبردی استان بوشهر است.
 
نخستین آوازه این شهرستان تجارتی بودن آن است که از قدیم مردم این دیار به کار و فعالیت دراین زمینه مشغول بوده اند.

شهرستان دیلم علاوه بر ظرفیت تجاری و استقرار تاسیسات نفتی مهم ، یکی از نقاط گردشگرپذیر استان بوشهر است که با  داشتن ساحل زیبا زمینه مناسبی برای سرمایه‌گذاری دارد.                                                          

فرماندار دیلم گفت: مهم‌ترین پروژه‌های اولویت دار و نیمه تمام  شاخص و اساسی براساس اسناد توسعه‌ای محرک برای مطرح شدن در سفر اول رئیس جمهوری به استان بوشهر تنظیم و جمع بنده شده است.

احمد دشتی افزود: این پروژه‌ها در حوزه های مختلف عمرانی، راه ، ورزش، گردشگری و تجارت دریایی تدوین شده است.

وی ادامه داد: تکمیل  راه روستایی بیدو به گچساران، کنار گذر دیلم، تعریض و بهسازی راه روستایی سیاهمکان، بنه خاطر، کنارکوه و بیدو و بند خاکی دره امیر، ۶ کیلومتر باقیمانده باند دوم محور دیلم به گناوه، بهسازی و ایمن سازی قطعه اول باند دوم محور دیلم به بهبهان، بهسازی و ایمن سازی قطعه سوم باند دوم محور دیلم به بهبهان، از پروژه های مهم در حوزه راه است.

فرماندار دیلم گفت: ارتقای سطح ساختار تشکیلاتی گمرک دیلم از اداره به اداره کل باتوجه به سابقه تاریخی فعالیت های گمرکی و تجاری ، پیگیری راه اندازی گمرک بخش امام حسن، نهایی شدن طرح توسعه بندری ضلع شمالی خور ،  اطاله آب شکن ها و لایروبی خور، توسعه اسکله تجاری و  مطالعه و احداث بندرصیادی دیلم از نیازها و مطالبه‌های  مردم ساحل نشین این دیار است.

وی اظهارداشت: پیگیری نهایی شدن طرح خط ریلی راه آهن از استان خوزستان به استان بوشهر از مسیر این شهرستان، تکمیل سه سالن ورزشی، کشتی و  استخر ورزشی بندردیلم، احداث مخزن ۲۵۰۰ مترمکعبی آب شهر امام حسن، تعویض و بازسازی هشت کیلومتر خط انتقال آب شهر دیلم  در حریان سفر استانی رئیس جمهوری مطرح خواهد شد.

دشتی گفت: تکمیل و تجهیز بیمارستان دیلم با اولویت تکمیل بخش اورژانس، سیستم تصفیه خانه و برق داخلی آن، تکمیل زیرساخت های اساسی منطقه نمونه گردشگری بندردیلم بمنظور توسعه فعالیت‌های گردشگری و جذب سرمایه‌گذاری در این منطقه نیز ضرورت دارد.

فرماندار دیلم بیان کرد: اظهارات سه تن از اهالی این شهرستان که مطالبه‌های بحق مردم با موضوع ته لنجی، بازار حادثه دیده ساحلی و سهم نیروهای بومی در شرکت های نفتی است که به صورت ویدیویی ضبط شده و به صورت مستقیم در اختیار رئیس جمهوری قرار خواهد گرفت.

شهرستان گناوه در ۱۲۰ کیلومتری و دیلم در ۲۱۰ کیلومتری شمال مرکز استان بوشهر واقع هستند.

برچسب‌ها بوشهر سفر استانی گناوه سیدابراهیم رییسی رییس جمهوری دولت سیزدهم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بوشهر سفر استانی گناوه بوشهر سفر استانی گناوه دولت سیزدهم ساماندهی کالای همراه ملوان زیرساخت های بندری امام جمعه گناوه مردم این منطقه استان بوشهر شهرستان گناوه شهرستان دیلم رئیس جمهوری جاده ساحلی شهرستان ها هیات دولت پروژه ها باند دوم راه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۲۰۰۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگاه های اجرایی شهرستان گناوه در اجرای طرح «نور» همکاری کنند

به گزارش خبرنگار مهر، محمد تقی صفری عصر دوشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان گناوه با اشاره به اجرای طرح عفاف و حجاب «نور» در کشور اظهار داشت: اجرای طرح نور اقدام بسیار ارزشمندی در جامعه است که از اجراکنندگان این طرح در کشور و بخصوص در شهرستان تقدیر می شود.

فرماندار گناوه افزود: بر همه ما واجب است که از این اقدام حمایت کنیم و ادارات و دستگاه های اجرایی شهرستان در اجرای این طرح مهم با نیروی انتظامی همکاری و همراهی کنند.

صفری گفت: جامعه ما یک جامعه اسلامی و دینی است و از این طرح در بین مردم استقبال خوبی شده است و با برنامه ریزی های انجام شده با تذکر و ارشاد و راهنمایی پیشرفت خوبی در اجرای طرح را شاهد هستیم.

وی پیرامون ساماندهی دست فروشان در بازار گناوه با بیان اینکه برای حل مشکل باید از خرد جمعی استفاده شود، گفت: مسئولیت انجام این کار بر عهده شورای شهر و شهرداری است و همه ادارات مرتبط ملزم به حمایت و پشتیبانی هستند و باید کمک کنند.

فرماندار گناوه بیان کرد: مجموعه فرمانداری و فرماندار و ادارات و دستگاه ها اجرایی با تمام توان و امکانات از طرح ها و برنامه های توجیه شده شورا و شهرداری در این زمینه حمایت و همکاری خواهند کرد.

فرماندار گناوه افزود: طرح های عمرانی، فرهنگی و هر طرح و مسیر و برنامه توجیه شده ای که شورا و شهرداری در این زمینه داشته باشند حمایت می کنیم.

وی بیان کرد: نیروی انتظامی، دادستانی و اصناف درخواست می شود که در این زمینه همکاری و فرهنگ سازی کنند.

وی گفت: نگرانی ها در این زمینه باید رفع و این کار باید عملیاتی شود.

وی ادامه داد: همه مشکلات باید با همکاری، همراهی و همفکری و مشورت هم در سطح شهرستان حل شود و از راهکارها و پیشنهادها و طرح ها برای رفع نواقص و مشکلات استقبال می شود تا همه در کنار هم برای رفع مشکلات کار و کمک کنیم.

کد خبر 6092411

دیگر خبرها

  • رسیدگی به پرونده‌های قضایی باحضور رئیس دیوان عدالت اداری کشور
  • شوراها عملکردهای خود را به مردم اطلاع رسانی کنند
  • معلم گناوه ای رتبه برتر جشنواره ایده های نو را کسب کرد
  • افزایش دو برابری ظرفیت انتقال آب به دیلم
  • ۳۳۷ سند مالکیت منطقه دوم دریایی سپاه استان بوشهر صادر شد
  • شهید مطهری پهلوان جهاد تبین بود
  • دستگاه های اجرایی شهرستان گناوه در اجرای طرح «نور» همکاری کنند
  • بازدید معاون اجرایی رئیس‌جمهور از طرح آبرسانی به شهرستان بهمئی
  • آزادی ۱۳۷ زندانی جرایم غیرعمد در استان بوشهر
  • ساحل بندر دیلم پاکسازی شد