Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-01@09:07:32 GMT

تولید ۹۰۰ تن گردو از باغ‌های گلستان

تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۲۰۱۳۶

تولید ۹۰۰ تن گردو از باغ‌های گلستان

فرهانی معاون مدیریت باغبانی سازمان جهاد کشاورزی گلستان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، گفت: سطح باغ‌های بارده استان هزار و ۲۵۰ هکتار و میانگین عملکرد هر هکتار یک تن محصول گردو است.

او با بیان اینکه تاکنون ۹۰۰ تن گردو در استان تولید شده است افزود:با توجه به شرایط امسال و خشکسالی تولید این محصول نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد کاهش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرهانی گفت:عمده مناطق کشت گردو در ارتفاعات و مناطق کوهستانی استان در شهرستان‌های آزادشهر مینودشت، علی آبادکتول، گالیکش و رامیان است.

او گفت: گردوی استان از ارقام فرانکت، چندلر، روند و فرنور و پدرو  است.

این مقام مسئول گفت: استفاده از ارقام سازگار با اقلیم استان، اصلاح و نوسازی باغات قدیمی از طریق پیوند از برنامه‌های حمایتی سازمان جهاد کشاورزی گلستان است.

او گفت: این برنامه برای افزایش عملکرد و بهبود روند باردهی درختان مثمر گردو است که با بهره گیری از اعتبارات دولتی و مشارکت مردمی باغداران منطقه اجرا خواهد شد.

برداشت گردو در گلستان از اوایل شهریور آغاز شده است و تا پایان مهر ادامه دارد.

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: گردو محصولات کشاورزی باغ گردو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۲۰۱۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تردد بیش از ۲۷ هزار تبعه خارجی در افغانستان

اداره ملی احصائیه و معلومات طالبان اعلام کرد در جریان یک سال گذشته ورود و خروج ۲۷ هزار و ۹۱۴ شهروند خارجی را از طریق گذرگاه‌ها و میدان‌های هوایی کشور به ثبت رسانده است.

این اداره اعلام کرد در سال گذشته به‌شمول ۶۷۵تن از طبقه زنان، ۱۵ هزار و ۱۵۳ تن وارد کشور شده و ۱۲ هزار و ۷۶۱ تن دیگر از شهروندان خارجی که ۴۹۵ تن آن از طبقه زنان اند، از کشور خارج شده اند.

براساس ارقام ثبت‌شده این اداره، بیش‌ترین ورود و خروج اتباع خارجی از طریق گذرگاه ولایت نیمروز، گذرگاه‌ها و میدان هوایی هرات، گذرگاه تورخم، گذرگاه حیرتان و فرودگاه بین‌المللی کابل صورت گرفته است.

طبق این ارقام، هدف بیش‌ترین افراد واردشده به کشور سیاحت و کار بوده است.

بر اساس معلومات ثبت‌شده گردشگران خارجی بیش‌تر از ساحات باستانی ولایت‌های (بامیان، هرات، کندهار، ننگرهار، غور، بدخشان، کندز، پکتیا، خوست، نورستان، بلخ، سمنگان و کنر) دیدن نموده اند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • تردد بیش از ۲۷ هزار تبعه خارجی در افغانستان
  • زنجیره یکپارچه تامین و تولید مرغ در گلستان تشکیل می‌شود
  • مالیات یا کمیسیون دولت از سفته بازی
  • سهم زنجان از تولید ناخالص داخلی کشور افزایشی است
  • روند خوب تولید؛ توقف فروش رسمی/خودروهای تولیدی کجا هستند؟
  • پیش بینی گردو خاک و کاهش کیفیت‌هوا در البرز
  • سه منبع گیاهی و فوق‌العاده امگا۳
  • اجرای طرح سرشاخه کاری درختان گردو در زارچ
  • قاچاق کالا عملاً روند تولید را مختل می‌سازد
  • ۷۰ درصد پنبه کشور در گلستان تولید می شود