Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

مهدی طغیانی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، از تصویب زودهنگام آیین نامه اجرایی مالیات از اینفلوئنسرها در هیئت دولت خبر داد و گفت: منتظر آیین نامه مربوط به دریافت این مالیات هستیم و امیدواریم در ماه‌های پایانی سال اجرایی شود.

وی ادامه داد: قانون تصریح کرده در هر کدام از بسترهایی که بیش از ۵۰۰ هزار دنبال کننده دارد و از محل تبلیغات کسب درآمد می‌کنند، مشمول مالیات خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ماهیت آن، مالیات بر درآمد است و در آیین نامه به روشنی بیان می‌شود که شناسایی، فراخوان و دریافت مالیات به چه شکلی صورت خواهد گرفت. 

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار کرد: در بودجه سال ۱۴۰۰ پایه‌های مالیاتی جدیدی پیش بینی شده که البته در بودجه ۹۹ هم این اتفاق افتاده بود. مالیات‌ بر خانه‌های لوکس یا خودورهای گران قیمت، نمونه‌هایی از پایه‌های مالیاتی جدید از توع مالیات بر ثروت هستند که سال گذشته اقدام جدیدی از سوی دولت دوازدهم ندیدیم. دولت سیزدهم در حداقل زمان ممکن خود، آیین نامه‌هایی در این باره را مصوب کرد تا از شش ماهه دوم اجرایی شود. در این صورت بخشی از مشکلات ناشی از کسری بودجه می‌تواند حل شود.

بیشتر بخوانید

این ۵ بند مالیاتی بودجه ۱۴۰۰؛ از خانه و خودرو تا تهدید و فرصت «اینفلوئنسرها»

طغیانی گفت: بانک اطلاعاتی مربوط به خودروهای لوکس فراهم‌تر از بانک اطلاعاتی خانه‌هاست. سامانه املاک و اسکان برای موضوع شناسایی خانه‌های خالی تکمیل می‌شود و در قانون مربوط به احتکار مسکن و همچنین خانه‌های گران قیمت کمک‌رسان خواهد بود. 

وی یادآوری کرد که مالیات بر خانه‌های لوکس نوعی مالیات بر ثروت است و مالیات بر خانه‌های خالی نیز به نوعی برای «مالیات نگرفتن» است، زیرا هدف آن باقی نماندن خانه خالی و عرضه بیشتر مسکن به بازار است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، در قانون بودجه سال ۱۴۰۰ درآمد‌های کاربران دارای بیش از ۵۰۰ هزار دنبال کننده رسانه‌های کاربر محور از محل تبلیغات، مشمول مالیات بر درآمد شد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مجلس یازدهم مالیات مستقیم خودروهای لوکس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۲۰۱۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تنها «حمل» دارو از طریق سکوی اینترنتی است/ به هیچ وجه «فروش» دارو مطرح نیست

معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به اینکه عرضه و حمل دارو به‌صورت آزمایشی به مدت ۶ ماه در یکی از استان ها اجرایی خواهد شد، گفت: فعالیت سکوهای اینترنتی تنها در حوزه حمل دارو و با نظارت سازمان غذا و دارو صورت می گیرد.

به گزارش ایسنا، سید حیدر محمدی با اشاره به ابلاغ آیین‌نامه عرضه و حمل دارو از طریق سکوهای اینترنتی، اظهارکرد:  تدوین این آیین‌نامه با برگزاری جلسات متعدد بین سازمان غذا و دارو و وزارت ارتباطات به‌منظور بررسی‌های تخصصی موضوع انجام شد.

وی با تاکید بر اینکه سازمان غذا و دارو با نفس ورود سکوهای اینترنتی به حوزه فروش دارو مخالف بوده و هست و هنوز هم تاکید می‌کنیم فروش اینترنتی دارو غیرقانونی و غیرمجاز است، اظهار کرد: آنچه درمورد حمل دارو توسط سکوها تدوین شده و توسط وزارت ارتباطات اعلام شد «آیین‌نامه حمل دارو از طریق سکوی اینترنتی است» و به‌ هیچ‌وجه فروش اینترنتی دارو مطرح نیست.

معاون وزیر بهداشت با بیان اینکه در این آیین‌نامه تاکید شده است که هرگونه خرید، فروش و انبارش دارو توسط سکوهای اینترنتی غیرمجاز و غیرقانونی است، گفت: پس از ثبت کد رهگیری نسخه توسط بیمار در سامانه سکوهای مورد تایید (سازمان غذا و دارو)، نسخه از طریق سکو حمل و به نشانی متقاضی که در سیستم ثبت شده است تحویل داده می‌شود.

محمدی با تاکید بر اینکه موضوع فروش اینترنتی دارو به‌هیچ‌عنوان مطرح نیست، گفت: این آیین‌نامه تنها درمورد حمل دارو و  تحویل آن به نشانی بیمار به‌صورت غیرحضوری است، همچنین عرضه داروهای خاص، سهمیه‌ای، تحت کنترل و دارای شرایط خاص حمل، توسط پلتفرم‌ها صورت نخواهد گرفت.

به گفته وی مجوز فعالیت سکوهای اینترنتی متقاضی فعالیت در حوزه حمل دارو در یک کارگروه مشترک توسط سازمان غذا و دارو با همکاری وزارت ارتباطات صادر می‌شود، تمامی متقاضیان فعالیت در این حوزه باید ضوابط فنی سازمان غذا و دارو را داشته و حائز شرایط باشند،  دوره‌های آموزشی توسط سازمان غذا و دارو برای سکوهای متقاضی برگزار خواهد شد، وزارت بهداشت(سازمان غذا و دارو) مسئولیت نظارت بر ضوابط اجرایی و فنی را دارند و سکوها مکلف به رعایت این ضوابط هستند، درج هرگونه تبلیغات و تشویق به مصرف فرآورده‌های دارویی و خرید، فروش و انبارش در این آیین‌نامه برای سکوها غیرمجاز اعلام و کاملاً منع شده است.

معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو تصریح کرد: داروخانه‌هایی که درخواست فعالیت با سکوهای اینترنتی به‌منظور تحویل دارو را دارند باید درخواست خود را به سازمان غذا و دارو ارائه دهند و تنها داروخانه‌های مورد تایید این سازمان مجاز به فعالیت در این حوزه خواهند بود، همچنین درصورت ثبت شکایت از سکو و یا داروخانه سازمان غذا و دارو مرجع پیگیری معرفی شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آیین نامه خودروهای کارکرده هنوز در دولت است
  • اما و اگرهای فروش اینترنتی دارو
  • افزایش ۴ برابری مالیات پرداختی بانک های اروپایی به روسیه
  • ۲۳ درصد درآمد بودجه از سودِ سهام روی دوش بانک مرکزی
  • جزئیات عرضه اینترنتی دارو/ پلتفرم‌ها در نقش پیک دارو
  • موافقت مجلس با جدول شماره ۵ درآمد‌های بودجه ۱۴۰۳
  • تنها «حمل» دارو از طریق سکوی اینترنتی است/ به هیچ وجه «فروش» دارو مطرح نیست
  • قالیباف: جداول بودجه برای نخستین بار به رای گذاشته می‌شود
  • سازمان امور مالیاتی موظف به ارسال درآمد اشخاص غیرتجاری شد
  • قالیباف: نباید به مجلس ظلم شود، نخستین بار است که مجلس یازدهم جداول را به رأی نمایندگان می گذارد