Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز جمعه روابط عمومی اداره‌کل ارتباطات و فناوری اطلاعات قم، جواد غلام پور در جلسه کمیته استانی تبصره ۱۸ با اشاره به طرح‌های حمایتی، اظهار داشت: تاکنون پرداخت تسهیلات به شرکت‌های حوزه فن‌آوری اطلاعات استان از محل بند ب تبصره ۱۸ ماده واحده قانون بودجه بوده که از این محل طرح‌های ۱۶ شرکت متقاضی تسهیلات در کارگروه استانی وجوه اداره شده تصویب شده‌است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه افرود: بالا بودن دستمزد نیروهای متخصص، بالا بودن ریسک در برنامه‌های نوآورانه و کمبود ساز و کارهای حمایت جسورانه، تمرکز اغلب بنگاه‌های کسب و کار بر بازارهای کوچک و ناپایدار، کمبود نهادها و منابع مناسب برای پشتیبانی و توسعه کسب و کارهای نوپا و کمبود نقدینگی جهت اجرای طرح‌ها و قراردادها از جمله مشکل‌های بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات در حوزه اشتغال است.

این مسئول بیان کرد: برنامه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص بند الف تبصره ۱۸ زیر برنامه‌های حمایت از اشتغال‌زایی شرکت‌های نوپا و غیرنوپا فاوا، حمایت از توسعه پلتفرم‌ها و عرضه کنندگان روی پلتفرم، حمایت از آموزش و برگزاری رویداد، حمایت از توسعه کسب و کارهای سنتی بر بستر آنلاین، تسهیلات سرمایه در گردش و نیز طرح‌های ملی را شامل می‌شود.

وی با اشاره به تلاش این اداره‌کل برای جذب حداکثری اعتبارهای اختصاص یافته در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات استان، افزود: دارا بودن بُرش استانی از ویژگی‌های مثبت این برنامه است، که این امکان را برای هر استان ایجاد می‌کند در خصوص طرح‌های استانی بتواند راساً اقدام به بررسی طرح‌ها نموده و متقاضی را به طور مستقیم به بانک عامل معرفی نماید.

غلام پور همچنین تصریح کرد: اجرای برنامه فوق منوط به تهیه دستورالعمل‌های اجرایی، آماده سازی سامانه جهت گرفتن درخواست متقاضیان و عقد قرارداد عاملیت با موسسهکهای عامل می‌باشد که توسط سازمان فناوری اطلاعات در حال پیگیری است.  

برچسب‌ها قم ارتباطات اشتغال پایدار

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قم ارتباطات اشتغال پایدار قم ارتباطات اشتغال پایدار ارتباطات و فناوری اطلاعات طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۲۰۲۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وجود ۱۲۶۰ کسب‌وکار دارای نماد اعتماد الکترونیک در کردستان

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان گفت: تعداد کسب و کارهای دارای نماد اعتماد الکترونیک فعال در استان ۱۲۶۰ مورد بوده و تعداد استارتاپ‌های فعال در حوزه فناوری اطلاعات نیز ۱۱۳ مورد است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، آرام حیدری امروز _چهارشنبه پنجم اردیبهشت_ در نشست با فعالان حوزه ICT استان کردستان که با حضور معاون وزیر ارتباطات در شهر سنندج برگزار شد، اظهار کرد: استان کردستان در شاخص فاوا (IDI) در رتبه بیست‌وپنجم کشور است که در زیر شاخص دسترسی رتبه ۱۵، در زیر شاخص استفاده رتبه ۲۹ و در زیر شاخص مهارت در رتبه ۲۸ کشوری قرار دارد.

وی افزود: پهنای باند ورودی استان کردستان ۵۷۰ گیگ بر ثانیه است که میزان استفاده دیتا در استان ۲۱۰ گیگ بر ثانیه است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان خاطرنشان کرد: تعداد کسب و کارهای دارای نماد اعتماد الکترونیک فعال در استان ۱۲۶۰ مورد بوده و تعداد استارتاپ‌های فعال در حوزه فناوری اطلاعات نیز ۱۱۳ مورد است.

حیدری یکی از مزیت‌های رقابتی کردستان را وجود شرکت‌های متعدد دانست و اضافه کرد: ۱۰۴ شرکت عضو نظام صنفی رایانه‌ای در کردستان وجود دارد که ۵۶ مورد آن فعال هستند.

وی گفت: تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان در سطح استان ۶۲ مورد است که ۱۶ مورد آن در حوزه فناوری اطلاعات فعال هستند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان افزود: طرح آموزشی «ایران دیجیتال» سال گذشته در تعدادی از استان‌های کشور کشور اجرایی شد و این طرح امسال نیز در استان کردستان اجرا خواهد شد.

کد خبر 747480

دیگر خبرها

  • جزییات بودجه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • گام بلند شهرداری اصفهان در بودجه‌ریزی حوزه فناوری اطلاعات
  • آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی
  • منطقه پیام، از اولویت‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • اجرای طرح ایران دیجیتال در کردستان
  • پرداخت ۱۸ میلیارد به شرکت‌های دانش‌بنیان کردستان
  • توسعه ICT سبب نجات کردستان از عقب‌ماندگی می‌شود
  • توسعه حوزه ICT راه نجات عقب‌ماندگی‌های اقتصادی کردستان
  • وجود ۱۲۶۰ کسب‌وکار دارای نماد اعتماد الکترونیک در کردستان
  • ۱۶ شرکت دانش بنیان کردستان در حوزه فناوری اطلاعات فعال است