Web Analytics Made Easy - Statcounter

منابع آگاه می‌گویند ترکیه رسماً از آمریکا خواسته که جهت نوسازی ناوگان هوایی ارتش خود، چهل فروند جنگنده اف-۱۶ و تجهیزات نوسازی به این کشور بفروشد. منابع مطلع بامداد جمعه خبر دادند ترکیه خواستار خرید ۴۰ فروند جنگنده «اف-۱۶» و حدود ۸۰ کیت نوسازی هواپیما‌های جنگی خود را از آمریکا شده است.

این منابع که خواستند نامشان فاش نشود به خبرگزاری «رویترز» گفتند: «این معامله چند میلیارد دلاری، فعلا در مسیر فرایند فروش تجهیزات نظامی خارجی آمریکا است و منوط به تأیید وزارت خارجه و کنگره این کشور می‌باشد که می‌تواند این معامله را مسدود کند».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در این‌باره توضیح داد: «از نظر سیاسی، وزارت خارجه در مورد فروش یا انتقال تجهیزات نظامی پیشنهادی تا زمانی که به طور رسمی به کنگره اعلام نشده باشد، اظهارنظر نمی‌کند».

به نوشته رویترز، سفارت ترکیه در واشنگتن، اما از اظهارنظر در این مورد خودداری کرد.

پیشتر آنکارا بیش از ۱۰۰ فروند جنگنده «اف-۳۵» سفارش داده بود که قرار بود توسط شرکت لاکهید مارتین ساخته شود، اما در سال ۲۰۱۹پس از خرید سامانه‌های پدافند موشکی روسی «اس-۴۰۰»، واشنگتن ترکیه را از این قرارداد کنار گذاشت.

«رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه چند روز پیش از آمریکا خواسته بعد از کنار گذاشتن آنکارا از پروژه ساخت جنگنده اف‌-۳۵ مبلغ ۱.۴ میلیارد دلار پول کشورش را برگرداند. (جزئیات بیشتر)

واشنگتن در ماه دسامبر تحریم‌هایی را علیه آژانس تدارکات نظامی ترکیه به دلیل خرید سامانه دفاع موشکی ساخت روسیه تحت کاتسا وضع کرد. «اسماعیل دمیر» رئیس صنایع دفاعی ترکیه و سه مقام دیگر هدف تحریم‌ها قرار گرفتند که شامل ممنوعیت کلیه مجوز‌های صادرات و مجوز‌های صادراتی ایالات متحده به ترکیه و همچنین توقف دارایی‌ها و محدودیت‌های صدور روادید برای دمیر است.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: جنگنده آمریکا اردوغان تحریم ترکیه فروند جنگنده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۲۰۳۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست چین از تل‌آویو: حمله به رفح را متوقف کنید

به گزارش خبرآنلاین به نقل از ایسنا، «لین جیان» سخنگوی وزارت خارجه چین در واکنش به حمله رژیم صهیونیستی به شهر رفح گفت: «چین با جدیت از اسرائیل می‌خواهد باتوجه‌به درخواست‌های بی‌شمار جامعه بین‌المللی، حمله به رفح را متوقف کرده و تمام توان خود را برای پیشگیری از یک فاجعه انسانی بزرگ‌تر در نوار غزه به کار گیرد.»

ارتش رژیم صهیونیستی بامداد امروز (سه‌شنبه) عملیات نظامی خود را در بخش شرقی شهر رفح آغاز کرد و جنگنده‌های این رژیم حملات هوایی شدیدی را علیه این منطقه انجام دادند.

خبرنگار خبرگزاری فرانسه که در رفح حضور دارد گفت این شهر هدف حمله سنگینی قرار گرفته و بر اساس آمار اعلام‌شده از سوی یک بیمارستان در رفح، تاکنون ۱۱ فلسطینی به شهادت رسیده و ده‌ها تن مجروح شده‌اند.

این سخنگوی وزارت خارجه چین با ابراز نگرانی شدید نسبت به حمله زمینی رژیم صهیونیستی به رفح، گفت: «با جنگ و خشونت نمی‌توان مشکلات را حل کرد و امنیت را به ارمغان آورد.»

310310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903973

دیگر خبرها

  • درخواست جالب غربی ها ۲روز قبل از زدن اسرائیل
  • درخواست جالب غربی ها ۲روز قبل از زدن اسرائیل | توافق نانوشته‌ ایران و طرفهای غربی درباره غزه | خبر مهم درباره بازگشت روابط دیپلماتیک با این کشور
  • درخواست قانونگذاران آمریکا برای پاسخگویی درباره رابرت مالی
  • سقوط اف-۱۶ نیروی هوایی سنگاپور
  • ۵ نیروی هوایی برتر جهان در سال ۲۰۲۴؛ از تفنگداران دریایی آمریکا تا نیروی هوایی روسیه (+عکس)
  • درخواست چین از تل‌آویو: حمله به رفح را متوقف کنید
  • بمباران مسجدی در رفح هنگام نماز ظهر+فیلم
  • «شاهین مبارز» چند نبرد موفق داشته است؟(+عکس)
  • بلینکن خطاب به نتانیاهو: عملیات نظامی در رفح با مخالفت واشنگتن مواجه می‌شود
  • عملیات نظامی در رفح با مخالفت واشنگتن مواجه می‌شود